וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: "לזכות את לה פן שהשוותה מוסלמים לכיבוש הנאצי"

מנהיגת הימין הקיצוני יצאה בשנת 2010 בחריפות נגד תפילות של מהגרים מוסלמים ברחובות. לטענת התובע, התבטאותה "חוסה תחת חופש הביטוי", אולם הפעילים קוראים להרשעתה בהסתה. צפו בעימות מחוץ לבית המשפט

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני הצרפתית "החזית הלאומית", מארין לה פן, הופיעה אתמול (שלישי) בפני בית המשפט בעיר ליון, במסגרת המשפט המנוהל נגדה בגין הסתה. עם זאת, בפתח הדיון טען התובע ברנאר ריינו כי יש לזכות את לה פן מכתב האישום. לטענת התביעה, דבריה של מנהיגת הימין הקיצוני "מזעזעים", אולם "חוסים תחת חופש הביטוי".

בשנת 2010, שנה לפני שירשה את הנהגת המפלגה הקיצונית מאביה, לה פן השוותה בין תפילות של מוסלמים ברחובות הערים הצרפתיות לכיבוש הנאצי בשנות ה-40. "אני מצטערת, אבל לכל אלה שממש אוהבים לדבר על מלחמת העולם הראשונה, אם אנחנו מדברים על כיבוש, ניתן לדבר על התפילות ברחוב, כי מדובר ממש בכיבוש של השטח", אמרה אז. "זה כיבוש של שטח, של שכונות. אין טנקים, אין חיילים, אבל זה כיבוש, והוא מקשה על האזרחים".

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: לה פן הודח שוב ממפלגת החזית הלאומית בשל הסכסוך עם בתו
הסכסוך באצולת הימין הקיצוני בצרפת: לה פן השעתה את אביה מהמפלגה
בחירות מקומיות בצרפת: הישג לימין, מפלה למפלגת השלטון

מנהיגת "החזית הלאומית" מרין לה פן בדיון בבית המשפט, ליון, צרפת, אוקטובר 2015. רויטרס
"לא יכלו לחכות עוד חודש?". לה פן, אתמול בבית המשפט/רויטרס

אלן ג'קובוביץ', ראש ארגון "ליקרה" הנאבק בגזענות, טען כי יש להרשיע את לה פן בהסתה לאפליה על רקע אמונה דתית. "היא חצתה את הקו האדום של מה שמתקבל על הדעת במסגרת דיון דמוקרטי", טען ג'קובוביץ' בריאיון לרשת BFMTV הצרפתית.

מוקדם יותר אתמול טענה לה פן, שכוחה עולה בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות, כי הממשלה הנוכחית משתמשת במערכת המשפט כדי לרדוף אותה. "אנחנו רק חודש לפני הבחירות האזוריות, והתיק הזה הוא כבר בן חמש שנים. הם לא יכלו לחכות עוד חודש?", טענה. טרם נמסרה החלטת השופטים, והדיון צפוי להתחדש בימים הקרובים.

מחוץ לדיון בבית המשפט התפתח עימות בין תומכיה של "החזית הלאומית" לפעילים נגד גזענות. "תחזרו הביתה עם הבורקה שלכם", קראה תומכת של לה פן לעבר אזרחית צרפת ממוצא צפון אפריקני. "אנחנו לא יכולים לקבל את כל המהגרים. אתם כלבים, אתם ברבריים. למה אתם פה? בשביל קצבאות רווחה?".

האישה הגיבה לכך: "לא, יש לי עבודה. אני צרפתייה וגאה להיות צרפתייה". בהמשך, הוסיפה בדברים לכלי התקשורת במקום: "זה רק הולך ומחריף. כבר עכשיו, כשיש בעיה, זה אשמת המוסלמים. זה ממש עצוב שבשנת 2015 אפשר לקרוא לנו 'כלבים', כאילו אנחנו חיים בימי הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully