וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לה פן הודח שוב ממפלגת החזית הלאומית בשל הסכסוך עם בתו

21.8.2015 / 12:28

ז'אן מארי סולק ממפלגת הימין הקיצוני שאותה ייסד בשל הערות אנטישמיות. הוא הבטיח לערער כפי שעשה בעבר ותקף את בתו מארין, מנהיגת המפלגה שמתנערת ממנו לקראת הבחירות לנשיאות. "פיקדה על כיתת היורים"

מייסד "החזית הלאומית" ז'אן מארי לה פן – פריז, 1 במאי 2014. רויטרס
טען שתאי הגזים היו פרט שולי בהיסטוריה. ז'אן מארי לה פן/רויטרס

ז'אן מארי לה פן, מייסד מפלגת החזית הלאומית בצרפת, הודח אתמול משורותיה בעקבות התבטאויות אנטישמיות שהשמיע על אף התנגדותה של מארין לה פן, בתו ומנהיגת המפלגה. ועידת המפלגה התכנסה אמש והצביעה בתום דיונים שנמשכו כמה שעות פעם נוספת בעד הדחתו של לה פן האב בן ה-87, ששימש נשיא הכבוד של מפלגת הימין הקיצוני. עם זאת, לה פן הבטיח היום (שישי) לערער על ההחלטה, כפי שעשה בפעמים הקודמות ותקף בחריפות את בתו, שמנסה להתנער ממנו לקראת הבחירות לנשיאות ב-2017.

"עוד לא קיבלתי עדכון על ההחלטה", טען בריאיון לרשת הרדיו RTL. "כשאקבל, אתנגד לה, כפי שהתנגדתי בעבר". בהמשך השתלח לה פן האב בבתו, שלא הייתה נוכחה בדיון הוועידה. "היא פיקדה על כיתת היורים דרך הטלפון", אמר. "היא לא רצתה להשתתף בכך משום שזה דבר מרושע להרוג את אבא שלך, אז היא לא הרגה את אבא שלה ישירות, אלא נתנה לה נתנה לו למות בידי התליינים שלה".

לקריאה נוספת בנושא
הסכסוך באצולת הימין הקיצוני בצרפת: לה פן השעתה את אביה מהמפלגה
הסכסוך המשפחתי שמאיים למוטט את הימין הקיצוני בצרפת

מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" בצרפת, מארין לה פן, מצביעה בבחירות המקומיות, 29 במרץ 2015. רויטרס
צפויה להפסיד בסיבוב השני לנשיאות. מארין לה פן/רויטרס

מארין לה פן ירשה את אביו כמנהיגת החזית הלאומית ב-2011 והמחלוקת ביניהם החלה באפריל אשתקד – אז הגן ז'אן מארי על דברים שאמר בעבר, ובהם הטענות שלפיהן תאי הגזים שבהם השתמשה גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה להשמדת יהודי אירופה היו "פרט שולי" בהיסטוריה. ואולם, מאז הפכו בתי המשפט שני ניסיונות לגרשו מהמפלגה בטענה כי הם בלתי-חוקיים.

לה פן הבת מתכוננת לקראת הבחירות בעוד כשנתיים והיא פועלת לשינוי תדמיתה של החזית הלאומית, שנתפסת בעיני רבים כאנטישמית, ולמתגה כמי שמתנגדת להגירה ולאיחוד האירופי וכמי שמציעה מדיניות כלכלית פרוטקציוניסטית. לפי הסקרים, היא צפויה לעבור את הסיבוב הראשון, אך להפסיד בשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully