וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך המשפחתי שמאיים למוטט את הימין הקיצוני בצרפת

מנהיגת החזית הלאומית מארין לה פן תקפה בחריפות את אביה ומייסד המפלגה, שמתעקש להתמודד בבחירות וממשיך להתבטא באנטישמיות ובגזענות. "הוא מנסה לגרום לי נזק, אך פוגע בתנועה כולה". אביה: "אדם תמיד נבגד בידי קרוביו שלו"

צעדת הימין הקיצוני של מארין לה פן, פריז, 1 במאי 2013. AP
ז'אן מארי לה פן ובתו מארין/AP

תנסה למנוע מאביה ז'אן-מארי, מייסד המפלגה, להתמודד בבחירות המקומיות שיתקיימו מאוחר יותר השנה. זהו קרע נוסף ביחסים בין האב לבתו, שעלול לפגום בסיכויי הימין הקיצוני לגרוף הישגים בבחירות לנשיאות צרפת ב-2017. מארין, שעומדת בראש החזית הלאומית מאז 2011, מנסה להתבדל מאביה, שנחשב לקיצוני ממנה. רק בשבוע שעבר היא גינתה אותו לאחר שחזר על טענתו כי תאי הגזים שהפעילו הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה היו "פרט שולי בהיסטוריה".

"נראה שז'אן-מארי לה פן החליט לנקוט אסטרטגיה שנעה בין אדמה חרוכה להתאבדות פוליטית", מסרה מארין לה פן בהצהרה שפרסמה המפלגה בשמה. "מעמדו כנשיא הכבוד של המפלגה לא מעניק לו את הזכות לחטוף את החזית הלאומית עם פרובוקציות שמיועדות ככל הנראה להזיק לי, אבל שלמרבה הצער פוגעות בתנועה כולה".

עוד על הפוליטיקה בצרפת
בחירות מקומיות בצרפת: הישג לימין, מפלה למפלגת השלטון
צרפת: הישג נוסף לימין הקיצוני בדרך ללשכת הנשיאות

מנהיגת הימין הקיצוני וראש "החזית הלאומית" מארין לה פן לפני עימות בחירות בעיר ליל, צרפת, 20 במאי 2014. רויטרס
מנסה לייצר תדמית מרוככת יותר לקראת הבחירות הבאות. לה פן/רויטרס

לה פן הבת מנסה לשנות את תדמיתה האנטישמית של המפלגה כדי לפנות לקהל גדול יותר לקראת הבחירות הבאות. על פי הסקרים, היא עשויה לעבור את הסיבוב הראשון, אולם לא צפויה לנצח בסיבוב השני והמכריע. היא מתנגדת לכך שאביה יתמודד כנציג המפלגה בבחירות המקומיות במחוז פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור שבדרום צרפת.

השערורייה החלה מוקדם יותר החודש, כאשר אביה חזר על התבטאויותיו מעוררות המחלוקת על תאי הגזים ואף אמר כי מרשל פטן, ששלט בצרפת בזמן מלחמת העולם השנייה ושיתף פעולה עם הנאצים, זכה לביקורות לא הוגנות. עוד הוא אמר כי צרפת נשלטת בידי מהגרים כשהביא כדוגמה את ראש הממשלה מנואל ואלס, שלו יש שורשים בספרד וכי על המדינה לכרות ברית עם רוסיה כדי להציל את "העולם של הלבנים".

בתגובה לגינוי שספג מבתו, אמר בשבוע לה פן בריאיון לעיתון ימני קיצוני כי "אדם תמיד נבגד בידי קרוביו שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully