וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מקומיות בצרפת: הישג לימין, מפלה למפלגת השלטון

ממדגמים עולה שהקואליציה של הנשיא לשעבר סרקוזי זכתה ברוב גדול בסיבוב השני בבחירות המקומיות, ואילו הסוציאליסטים נחלו כישלון. "החזית הלאומית" של לה פן קיבלה מושבים רבים, אך לא בטוח שתשלוט על מועצה מקומית במלואה

מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" בצרפת, מארין לה פן, מצביעה בבחירות המקומיות, 29 במרץ 2015. רויטרס
מארין לה-פן מצביעה בבחירות, הבוקר/רויטרס

קואליציות מפלגות הימין של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי זכתה בסיבוב השני של הבחירות המקומיות במדינה – כך עולה ממדגמים ראשוניים שפורסמו הערב (ראשון). מפלגת השלטון הסוציאליסטית נחלה מפלה צורבת. כמו כן, מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", שבראשה עומדת מארין לה-פן, תגדיל את כוחה, אולם ככל הנראה היא לא זכתה באחת מ-101 המועצות המקומיות.

על פי המדגמים, הקואליציה של סרקוזי זכתה ב-64 עד 70 מועצות, ואילו מפלגות השמאל ניצחו ב-27 עד 37 מועצות. על פי המדגמים, "החזית הלאומית" זכתה במספר גדול של מושבים, אך לא ברור אם תהיה לה שליטה מלאה על אחת המועצות - המדגמים חוזים לה שליטה על 2 עד 0 מועצות.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס במסיבת עיתונאים אחרי הבחירות המקומיות, 29 במרץ 2015. רויטרס
תבוסה למפלגת השלטון. ראש ממשלת צרפת ואלס, הערב/רויטרס

זאת תוצאה שעשויה להזניק את סרקוזי לקראת הבחירות לנשיאות בעוד שנתיים. "העם הצרפתי דחה ברוב גדול את המדיניות של פרנסואה הולנד ושל ממשלתו", הצהיר סרקוזי בפני תומכיו. "זהו הזמן לשינוי".

לה פן כבר מיהרה להכריז כי מדובר ב"יום היסטורי" עבור ה"חזית הלאומית" ואמרה: "אני מודה לכל המצביעים שלנו על ההצלחה הגדולה הזאת". עם זאת, היא הודתה כי מדובר באכזבה, משום שהסקרים חזו הישגים גדולים יותר עבור "החזית הלאומית". המפלגה הגיעה למקום השני בסיבוב הראשון שנערך בשבוע שעבר ומספר חברי המועצות שלה - שעומד כרגע על שניים - צפוי לגדול משמעותית.

ראש הממשלה מנואל ואלס הודה כי המפלגה הסוציאליסטית איבדה גובה והודה כי העלייה בתמיכה ב"חזית הלאומית" היא עדות לשינוי בנוף הפוליטי. "הימין הקיצוני חזק, מאוד חזק. התוצאות הן אתגר לכל הדמוקרטים", הוסיף ואלס, שדיבר מיד עם פרסם המגדמים הראשונים והודיע כי ממשלתו תנקוט צעדים לצמצום האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully