וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך באצולת הימין הקיצוני בצרפת: לה פן השעתה את אביה מהמפלגה

הנהגת "החזית הלאומית" השעתה את מייסד המפלגה מתפקידו כנשיא של כבוד, בשל התבטאויותיו הגזעניות והאנטישמיות הפוגעות בתדמיתה, ופוגעות במאמציה להתקרב למיינסטרים הפוליטי. לה פן: "הם יצטרכו להרוג אותי כדי שאפרוש מהפוליטיקה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

הלשכה המנהלית של מפלגת הימין הקיצוני הצרפתית "החזית הלאומית" החליטה הערב (שני) על השעייתו של מייסד המפלגה ז'אן-מארי לה פן - כך דווח בעיתון הצרפתי "לה מונד". לה פן החזיק בתואר "נשיא של כבוד" מאז שסיים את כהונתו כיו"ר המפלגה בפועל. הוא עמד בפני שימוע משמעתי, לאחר ששב ואמר כי תאי הגזים של הנאצים היו "רק פרט קטן" ממלחמת העולם השנייה.

בתו, מארין לה פן, החליפה אותו בהנהגת המפלגה, ולאחרונה נתגלעו בין השניים חילוקי דעות מרים. מוקדם יותר היום, האב בן ה-86 סירב להופיע לשימוע והבהיר כי אין לו כל כוונה למתן את דעותיו הפוליטיות. "אני מסרב ללכת ללשכה המנהלית", אמר. לדבריו, הוא לא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים. "הם יצטרכו להרוג אותי", הבהיר.

עוד בוואלה חדשות:
הסכסוך המשפחתי שמאיים למוטט את הימין הקיצוני בצרפת
בחירות מקומיות בצרפת: הישג לימין, מפלה למפלגת השלטון
צרפת: הישג נוסף לימין הקיצוני בדרך ללשכת הנשיאות

צעדת הימין הקיצוני של מארין לה פן, פריז, 1 במאי 2013. רויטרס
ז'אן מארי לה פן ובתו, מארין לה פן/רויטרס

מארין לה פן, שנכנסה להנהגת המפלגה בשנת 2011 וניסתה בשנים האחרונות להרחיק את המפלגה מהקו הגזעני והאנטישמי שהוביל אביה, אף קראה להתבטאויותיו "התאבדות פוליטית". לה פן צפויה להתמודד בבחירות לנשיאות בשנת 2017.

בין היתר, לה פן האב לא הוזמן להצטרף לשורת מנהיגי המפלגה במצעד 1 במאי המסורתי בפריז, אולם הוא עלה לבמה ללא הזמנה, נחוש שלא לאבד מכוחו. מארין תיארה זאת כ"מעשה מרושע". לדבריה, "אני מרגישה שהוא לא יכול לעמוד בכך שהחזית הלאומית ממשיכה להתקיים גם לא כשהוא בראש". היא הבהירה: "ז'אן-מארי לה פן כבר לא מדבר בשם החזית הלאומית, והערותיו נוגדות את קו המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully