וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא היה כמו רעל שהשתלט עליה": עדותה המצמררת של בת הנרצחת

18.10.2015 / 17:51

בתה של אשת חיי הלילה דפנה בר ציון שנרצחה לפני שנה סיפרה לראשונה בגילוי לב בבית המשפט על ההידרדרות שהובילה למות אמה. על הנאשם, אילן בן עמי, נגן הברירה הטבעית אמרה: "האדם השמח שהיא הייתה הלך ודעך בגללו". התרפיסטית שטיפלה בבן עמי: "אמרתי לו 'אל תעשה את זה'"

צילום: דוד קורן, ניב אהרונסון

"הייתה לי אמא מדהימה, חמה ואוהבת", כך סיפרה היום (ראשון) בהתרגשות נטע בר ציון, בתה של דפנה בר ציון שנרצחה לכאורה במכות פטיש בידי פרודה, המוזיקאי אילן בן עמי. בר ציון, בהתייחסותה הראשונה לרצח בעדותה במשפט המתנהל נגד הנאשם בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוסיפה: "מהרגע שהרוצח נכנס לנו לחיים, לאט-לאט שמחת החיים שלה הלכה ונעלמה".

בר ציון בת ה-26, בתה של המסעדנית, האמנית והמוזיקאית שנרצחה באוגוסט שעבר, תיארה את יחסיה הקרובים עם אמה ואת הידרדרות המצב בתוך. "היינו החברות הכי טובות. היא הייתה אמא מלאת שמחת חיים, דוחפת לעשייה וליצירתיות. מאז שהרוצח הגיע, האדם השמח שהיא הייתה הלך ודעך. כמו רעל שהשתלט על כל האספקטים בחיים: המשפחה, החברים, השמחה, השירה והנגינה. היא לא שרה יותר ולא ניגנה יותר, כמו פרח נבול, והיא תמיד חשבה שזה יחלוף ושזה משהו שאפשר לתקן".

עוד בנושא
"קנאי מטורף": סיפור האהבה של נגן "הברירה הטבעית" - שהסתיים במוות אכזרי
אישום ברצח בר ציון: "המשיך להלום בה בעודה שרועה"
"היא הייתה אהבת חיי": עדותו של החשוד ברצח פרודתו

עד היום נמנעה בר ציון מלדבר על הרצח של אמה, אך כאמור היום עלתה לדוכן העדים ושיתפה את התכונה בבית, שהובילה לרצח. "התמימות שלה וטוב הלב שלה זה מה שגרם בסוף למותה בידי האדם שאחראי לכל הדברים האלה", אמרה. "אף אחד לא האמין שזה יגיע למצב המזעזע הזה. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו".

בן עמי, נגן בלהקת הברירה הטבעית, הודה כי הרג את בר ציון לאחר שלושה ימי מצוד אחריו. בספטמבר הוגש נגדו כתב אישום ובימים אלה מתנהל משפט להוכחת אשמתו ברצח, ולא בעבירת הריגה, בשל אחריות מופחתת שנבעה ממצבו הנפשי.

השיחה שהובילה למעצר החשוד ברצח: "יש פה מישהו דומה לו בטירוף". מערכת וואלה! NEWS
בן עמי ובר ציון/מערכת וואלה! NEWS

אחריה העידה עיישה-גבריאל רוזנטל, מנטורית רוחנית כהגדרתה, אשר טיפלה בין היתר בבן עמי והייתה בקשר עם שני בני הזוג. חזותה ומראה הייחודיים גרמו לעדותה להישמע חריגה מהרגיל. במענה לכתב האישום נטען כי הקשר עמה היה אחד הדברים שערערו את מצבו הנפשי של בן עמי.

רוזנטל סיפרה כי את הנרצחת הכירה בבית הקפה שפתחה ביפו. "היא לקחה אותי לחייה. היא הרגישה מצוקה. היה לה קשה לספר מה שעובר עליה. הייתה לה פסיכולוגית והיא סיפרה ש'זה אומר לה ככה, וזה ככה'. היא מאוד רצתה אדם אחד שישמע אותה לגמרי. לא אמרתי לה מה אני עושה, אבל אני זוכרת שהסתכלתי עליה ושאלתי 'ממה את מבוהלת'. היא סיפרה לי שיש לה בן זוג שיש לו צווי הרחקה ממנה, ושהוא מסוכן ומפחיד אותה. בהתחלה לא הבנתי. אמרתי לה 'רגע רגע נכיר קודם ואז תספרי לי'. זה היה יותר מדי בשבילי. אבל היא לא ויתרה. היא באה אליי ואמרה 'בבקשה, אני רוצה שתהיי הבנאדם שאני מספרת לו הכל'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אולי הוא קצת ישתגע עליך, אבל הוא יירגע"

כמה ימים מאוחר יותר סיפרה בר ציון לרוזנטל, כך על פי עדותה, כי הגבר שעליו סיפרה לה הוא לא אחר מנגן להקת הברירה הטבעית. "אמרתי 'אל תדאגי, אלה אמנים, אולי הוא קצת ישתגע עליך, אבל הוא יירגע'. באמת ככה חשבתי. החלטנו שאני אטפל באילן. דיברתי איתו בטלפון, היא רצתה שישמע את קולי ויראה את זה מתאים לו. היא אמרה שהוא במצוקה מאוד קשה, ושהוא היה כותב לה 80-70 סמסים ביום".

היא סיפרה שאחרי הפגישה הראשונה, ובהתאם להתנהגותו היא זיכתה אותו בכינויים "השור הזועם", וה"מאסטרו", בגלל מקצועו. "בהתחלה הוא הקשיב לי, היה יותר נחמד והפסיק לכתוב לה סמסים רעים. הוא כל הזמן רצתה לדעת אם היא באמת אוהבת אותו".

לדבריה, בר ציון פחדה ממנו "פחד מוות". "היא לא ידעה אם היא אוהבת אותו בהתחלה. היא הסבירה לי שהיא התחתנה איתו מתוך מחשבה שאם היא תעניק לו חיים מסודרים היא תצליח להגשים את האהבה, שהיא חשבה שאולי היא מפספסת. אלא כשהיא הבינה שהיא לא אוהבת אותו - אז הוא כפה את עצמה עליה", המשיכה ותיארה את התנהלותו הקיצונית: "הוא קינא בחבר של הבת שלה, יניב. הוא חשב שהיא מנהלת איתו רומן. זה היה פרי דמיונו. התחרפנתי".

לטענתה, לכך הצטרפה גם חמדנות של בן עמי. "הוא רצה להשתלט לה על הכסף, כל הזמן דיבר על זה ש'לה יש ולי אין'. הוא קינא לה ממש על איך שהיא נראית. היא היתה אישה מאוד מאוד יפה ואנשים אהבו אותה.

אילן בן עמי והסנגורית אורית חיון בכתב אישום על רצח דפנה בר-ציון, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
בן עמי בבית המשפט/ראובן קסטרו

מאוחר יותר, בר ציון הוציאה נגדו צו הרחקה. "צו ההרחקה הטריף ושיגע אותו, כי הוא אמר שהיא הופכת אותו להיות שמוליק קראוס - פסיכי משוגע. שהיא מורידה אותו באזיקים מאיפה שהוא ניגן, שהיא רוצה לשגע אותו".

"היא התחילה לבכות בטלפון. אמרה 'אני לא יכולה לבטל את הצו, אני מפחדת'"

היא ציינה כי הטיפול דווקא החל שוב לתת אותותיו וכי דברים נרגעו במידה - עד שהוא ביקש ממנה, ביד אחת עם רוזנטל, לבטל את צו ההרחקה, כצעד שנועד לבוא לקראתו. "אמרתי 'תבטלי את הצו והוא לא יבוא לבית קפה ולא יתקרב אליך'. סוכם בין שלושתנו שנחכה בסבלנות שלושה שבועות. הגיע התאריך הגדול. היא היתה אמרה ללכת לעורך הדין שלה ולבטל את הצו. היא צלצלה אליי ב-12:00 בצהריים, והתחילה לבכות בטלפון. אמרה 'אני לא יכולה לבטל את הצו, אני מפחדת'. אמרתי לה 'אז אל תבטלי'. הא פחדה להגיד לו שהיא לא מבטלת. הוא התקשר אליי כששמע ואמר: 'את רואה, היא לא עשתה את מה שאמרת, אז אני מבקש ממך לזוז הצידה, כי אני לא רוצה לפגוע בך'. אמרתי לו 'תקשיב, אל תעשה את זה, אני מבקשת ממך. אני לא אזוז לשום מקום. היא תבוא בערב, אני אדבר איתך ויהיה בסדר'. הוא השיב לי: 'לא, תזוזי הצידה כי אני לא רוצה לפגוע בך".

בימים אלה מתנהל כאמור שלב ההוכחות במשפט. בעוד התובעת, עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב מנסה להוכיח כי מדובר ברצח, טוען עורך דינו של בן עמי, עודד מורנו, אמר כי למרשו מגיעה "אחריות מופחתת" בשל מצבו הנפשי הבעייתי והשימוש התדיר בסמים ובאלכהול בזמן האירוע, מה שהשפיע על שיקול דעתו. ככל הנראה מורנו גם ינסה להוכיח כי מרשו "קונטר" על ידי בר ציון במסגרת מערכת היחסים הסוערת ביניהם, מה שהוביל אותו למעשה הקשה שעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully