וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קנאי מטורף": סיפור האהבה של נגן "הברירה הטבעית" - שהסתיים במוות אכזרי

13.10.2015 / 8:15

מקורביה של דפנה בר ציון סיפרו אחד אחר השני על דוכן העדים על אודות מסעה עם בן זוגה אילן בן עמי, שהתחיל בהתאהבות והפך לאובססיה שעלתה לדפנה בחייה. "הוא נהיה אגרסיבי, היא הייתה מבועתת"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: הארכת מעצרו של בן עמי בבית משפט השלום. אוגוסט, 2014)

"משהו היה לא בסדר, זה היה יותר מריב של בני זוג" - כך תיארו אמש (שני) בזה אחר זה תיארו מקורביה של דפנה בר ציון את רצף האירועים שככל הנראה הובילו למותה. בני משפחתה וחבריה הגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולהעיד נגד בן זוגה, נגן להקת "הברירה הטבעית", אילן בן עמי, למרות ההסכמה שהושגה בין התביעה להגנה ולפיה הודאות העדים יוגשו לבית המשפט - מה שמייתר את הגעתם למקום. עם זאת, הם ביקשו כי קולם יישמע, והרכב השופטים בראשות השופט גלעד נויטל - נענה לבקשה באופן חריג.

בן עמי הודה באוגוסט 2014 כי הרג את דפנה, לאחר שלושה ימי מצוד אחריו. בימים אלה מתנהל משפט להוכחת אשמתו ברצח, ולא בעבירת הריגה בשל אחריות מופחתת שנבעה ממצבו הנפשי.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
פיגוע רביעי ביום בי-ם: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל
"ממשיכים במאבק": היום - שביתה כללית במגזר הערבי בצל העימותים

שלה ההוכחות במשפטו של אילן בן עמי, תל אביב אוקטובר 2015. מגד גוזני
בן עמי בבית המשפט/מגד גוזני

קרוביה וחבריה של המנוחה, תיארו את ההידרדרות שהחלה מיד לאחר החתונה, וכללה התאהבות שהפכה לקנאה ולרכושנות שהחריפו עד הסוף המר. תרחיש הבלהות שכולם ראו - ואיש לא הצליח לעצור או לחזות כיצד ייגמר.

"פגשתי אותו לראשונה אצלה בבית אחרי שהם התאהבו", סיפר גיסה של בר ציון, דן בן ארי. "הוא עבר לגור אצלה במהירות, היא די אספה אותו מהרחוב. הוא הגיע עם שתי שקיות וסיגריות –ממש חסר כל", אמר בן ארי והוסיף: "אני אישית חשדתי בזה מהרגע הראשון. הרגשתי שהוא בא למטרה מסוימת, אבל היא התאהבה בו. היא הייתה מאוד רומנטית וחיפשה אהבה".

לדבריו, "הם החלו לחיות יחד וכל בני המשפחה היו נגד הקשר הזה, אולם זה לא עזר. כשהיא החליטה להתחתן, לצערי, היינו צריכים לתת לה את הכבוד. אני הייתי זה שרב איתה ולחצתי להסכם ממון כי ידעתי שזה ייגמר. הייתה לי כל הזמן תחושה שהוא שם על מנת לבוא ולקחת".

"היא אמרה שזה התחיל יפה - ופתאום הוא התהפך"

בן ציון גם סיפר על עברו של בן עמי: "הוא הגיע למערכת היחסים הזו אחרי רומן עם יעל אופנבך, אשתו של שלמה בר, שהיה אביו הרוחני ואסף אותו משנות ה-90 עד היום הזה. הכל היה כלפי חוץ מאוד יפה וזה חלק מהדו-פרצופיות הזו. תמיד הוא ניסה למצוא חן בעיני המשפחה ונחמד לכולם".

אלא שאז נגמרה האידיליה, רגע לאחר חתונתם. אחותה של בר ציון, רונית ביטון, סיפרה על כך על דוכן העדים. "אני יודעת שכשהם נפגשו זה מאוד שימח אותה", אמרה. "היא חשבה שקורה משהו טוב ושניהם מוסיקאים והיא הצליחה למצוא אהבה וזוגיות. לאחר שהם נישאו הרגשתי שמשהו קורה – ולא הבנתי מה. היא לא שיתפה אותי, רק ראיתי שהיא הולכת ונהיית כבויה". לדברי ביטון, "פחות שמעתי ממנה, ופתאום ההתנהלות נראתה לי קצת מוזרה".

על דוכן העדים סיפרה ביטון על הנורה האדומה שנדלקה אצל בר ציון: "יום אחד ישבנו ודיברנו והיא אמרה לי שזה התחיל נורא יפה ופתאום הוא התהפך, פתאום זה לא אותו הבן אדם ויש משהו שם שנראה לה אפילו מכוון, כי היא מרגישה שהוא החזיק את עצמו הרבה זמן – ואחרי החתונה הוא מרשה לעצמו להתנהג איך שהוא באמת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחרי החתונה הרשה לעצמו להיות אמיתי". אילן בן עמי ודפנה בר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי החתונה נסענו לטיול לטבריה ולמרות שבדרך כלל הוא נהג להתלוות אליה, בפעם ההיא הוא לא הגיע. כששאלתי אותה 'איפה אילן?', דפי ענתה שיש לו הופעה", הוסיף הגיס בן ארי ואמר, "אמרתי 'בסדר'. אבל זה נראה לי מוזר, כי עד אז הם היו מגיעים יחד לאירועים כאלה כי זה היה חשוב לה. באותו הטיול, היא הייתה על רמקול ואני עמדתי בחוץ ושמעתי ריב מטורף עם קללות וצעקות, היא הייתה ממש באימה. שמעתי 'תעזוב אותי' ו'למה אתה צורח עליי ככה', ו'איך אתה מדבר' ו'מה עשיתי'. לאחר מכן הלכתי לענת אשתי ואמרתי לה שמשהו לא בסדר, אמרתי שזה יותר מאשר ריב של בני זוג".

"הוא בא אלינו ביום בהיר אחד. אני יודע שהיא אהבה אותו, לא יכולתי להגיד לה כלום, היא ממש השתדלה לעשות הכל בכדי שנאהב אותו", סיפר גם יניב כהן, בן הזוג של נטע, בתה של בר-ציון שחי איתם בבית בשכונת נוה צדק בתל אביב. "הכל התחיל בערך בנובמבר 2013, אני גרתי בבית באותה תקופה ואילן לא ידע שהייתי בבית. אילן היה חכמולוג על דפנה כשלא היינו בבית, הוא היה מרשה לעצמו לדבר ולעשות מה שהוא רוצה וכשהיינו בבית היה מתחבא כמו ילדה קטנה בבית בחדר למעלה ולא מדבר ופשוט מחכה שנלך".

"אני הולך למסעדה שלך לכתוב שאת זונה ושרמוטה"

כהן סיפר על תקרית אחת שזעזעה אותו, "יום אחד הוא לא ידע שהיינו בבית והתחלתי לשמוע צעקות, שמעתי שחלון נשבר ואותו צועק. לא הבנתי מה קרה אבל ידעתי שיש שם איזה עניין. שמעתי אותו צועק לה 'שרמוטה, זונה'. התקשרתי לנטע ואמרתי לה שאני שומע את אמא שלה בוכה וצועקת ושואל אותה מה לעשות, היא אמרה לי לא להתערב וש'אמא שלי ילדה גדולה והיא תטפל בזה'".

לאחר שיחת הטלפון עם בתה של בר ציון, בן זוגה המשיך לשמוע צעקות בבית: "הוא צעק 'זונה, את מוכרת שווארמות – זה מה שאת יודעת לעשות. אני הולך למסעדה שלך לכתוב שאת זונה ושרמוטה'. אני זוכר שהוא גנב לה את הטלפון הנייד והיא ביקשה ממנו שיחזיר אותו, היא גם אמרה לו לעוף ושאלה למה הוא שבר את החלון בבית".

בהמשך של אותו הריב, שחזר כהן, "הוא פשוט יצא מהבית ולקח את הטלפון. אני זוכר ששמעתי צלצול בבית, שהוא ביקש ממנה לרדת למטה והיא ביקשה שיחזיר לה את הטלפון הנייד. כל השכנים יצאו החוצה, אני זוכר שהיא אמרה לו להיכנס כי לא נעים מהשכנים ולמה הוא צועק כמו משוגע". לדברי כהן, "זו הפעם הראשונה שנחשפתי לכזאת התנהגות. כמה ימים אחרי זה ישבנו ודיברנו ושאלתי אותה איך בן אדם מתנהג כך, איך בן אדם שובר חלון, איך אפשר לאפר על המיטה. מכניסים אותו הביתה והוא רק מזלזל, שובר וזורק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא סיפרה שעם הזמן הוא הפך כועס ואגרסיבי יותר". דפנה בר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הזמן שעבר, הקנאה של בן עמי גברה ובשלב מסוים אפילו בר ציון לא הצליחה להסתיר אותה ממשפחתה, למרות ניסיונותיה. אחותה סיפרה לבית המשפט כי היו רגעים בהם בן עמי ניסה להרחיק את אחותה ממנה, אבל מהר מאוד הבינו הקרובים מה קורה מתחת לפני השטח.

"היא אמרה לי שהוא מאוד לא אוהב את זה שהיא עובדת עד שעות מאוחרות, אבל היו לה מסעדות לנהל והיא הייתה מפרנסת יחידה, מאחר שהוא בא חסר אמצעים. העבודה שלה הרגיזה אותו, זה שהיא חזרה מאוחר ודיברה באופן לבבי לאנשים אחרים, בעיקר לגברים", סיפרה אחותה והוסיפה כי "הוא לא אהב שהיא נחמדה לאחרים, ואז התחיל לעקוץ אותה ולהגיד לה כל מיני דברים שהיא נורא נחמדה לאחרים ולגברים ושהוא בעלה. וזהו. ושתחזור מוקדם הביתה יש לה משפחה, יש לה את בעלה".

לדברי האחות, "היא ניסתה להסביר שזו העבודה שלה וככה הוא הכיר אותה. כמו כן, הוא הגיע בלי כלום והיא פרנסה אותו - וזה לא היה מקובל עליו. אחר כך היא אמרה לי שעם הזמן הוא נהיה יותר ויותר אגרסיבי, התחיל לדבר מאוד לא יפה, לצעוק ולכעוס. מי שהכיר את דפנה ידע שהיא הייתה אישה מאוד מאוד רגישה ולא צריך הרבה שהיא תיקח ללב ותיפגע".

"הוא היה אומר לה לא לדבר עם נשים"

"הוא היה קנאי בצורה מטורפת. כלומר, היה מקנא בה, בדוור, היה מקנא גם בבן אדם שניקה את הרחוב. הוא היה מקנא בי ואומר לה דברים נוראיים עליי; שהיא אוהבת אותי ומעדיפה אותי עליו ושהיא רוצה להיות איתי בקטע רומנטי, דברים קצת חולים", אמר בעדותו בן הזוג של הבת נטע, שנמנעה מעלות לדוכן העדים. "אבל זה לא נאמר רק עליי - זה על כל גבר, אם זה על השותפים שלה, אם זה על המלצרים שהיו מתקשרים אליה, כל בן אדם שהיה לה אינטראקציה איתו. גם עם נשים, הוא היה אומר לה לא לדבר איתן".

בן ארי נזכר ביום שבו בר ציון נשברה והלכה להתלונן במשטרה: "ישבתי איתה וראיתי את המסרונים שבהם איים עליה במכות. היא הראתה לי אותם כי היא הלכה למשטרה והרגישה שהיא לא יכולה יותר, היא הייתה מבועתת. בחיים שלי לא ראיתי אותה כל כך מפוחדת ומבועתת. היא הלכה למשטרה כי לא הייתה ברירה". עוד הוסיף בן ארי כי "היא הבטיחה לי שזה ייגמר. ואני יודע שהיא הבטיחה לאחותה שהיא הולכת לסיים את זה. היא רק עשתה טעות שהיא הלכה לפגוש אותו בביתו לבד. טעות שעלתה לה בחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully