וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע רביעי בירושלים: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל

12.10.2015 / 0:14

המחבל עלה על קו 185 שהיה בדרכו מנווה אילן לבירה, דקר שני אנשים - חייל שממנו ניסה לחטוף נשק ושוטר שנאבק בו. החייל נפגע קל-בינוני, השוטר נפגע קל. אזרח שסייע לסכל הפיגוע - היכה המחבל בנונצ'קו

צילום מסך

מחבל שעלה אתמול (שני) על אוטובוס בכניסה לירושלים, דקר שני אנשים, ביניהם חייל שממנו ניסה לחטוף נשק. החייל, בן 19, נפגע באורח קל-בינוני ופונה לבית החולים הדסה עין כרם עם דקירות בראש ובזרוע. שוטר שהיה על האוטובוס ונאבק במחבל נפגע באורח קל ושני אנשים נוספים לקו בחרדה. כוחות הביטחון הצליחו להשתלט על המחבל ולחסל אותו.

לפי המשטרה, המחבל עלה על קו 185, שהיה בדרכו מנווה אילן לירושלים, וישב בחלק האחורי של האוטובוס. כאשר הגיע האוטובוס לכניסה לעיר, המחבל ניסה לחטוף נשק מהחייל תוך שהוא קורא "אללה אכבר", ולאחר שלא הצליח, שלף סכין ופצע אותו באורח קל-בינוני.

שוטר ממחוז ירושלים שהיה על האוטובוס רץ למחבל וניסה להיאבק בו, יחד עם עוד שני אזרחים. אחד מהם היכה אותו באמצעות נשק מסוג נונצ'קו. האזרח, יאיר בן שבת, סיפר כי "ראיתי היאבקות בתוך האוטובוס ושאלתי מה קורה. אמרו לי שמחבל ניסה לחטוף לחייל נשק. ישר הוצאתי את הנונ'צקו מהתיק ועליתי לאוטובוס". לדבריו, הוא הצליח לפצוע את המחבל בגב. "אחרי שהצלחנו להוציא ממנו (המחבל) את הנשק, המשטרה עלתה ועשתה את שלה", הוסיף.

נוסעים שהיו על האוטובוס התקשרו למשטרה, וכוח שהיה בסמוך למקום הגיע לזירה. במהלך ניסיון ההשתלטות נפל אקדחו של אחד השוטרים, שהיה קשור בשרוך אבטחה, והמחבל ניסה לדרוך אותו, אך ללא הצלחה. קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, ירה לעבר המחבל וחיסל אותו. בשל הפיגוע כביש 1 נחסם לתנועה בכניסה לעיר, ונפתח לאחר זמן קצר.

עוד כתבות בנושא:
55 אלף שקל ויש לך M-16: מחירון הנשק במגזר הערבי
20 פלסטינים חצו את הגדר ברצועה; צה"ל ירה באוויר והרחיק אותם
סגנו של ראאד סלאח: "נתניהו מצית מלחמה עם 1.6 מיליארד מוסלמים"

ניסיון חטיפת נשק מחייל, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע/יותם רונן

רב-סמל ג. ממחוז ירושלים שהיה על האוטובוס ונאבק במחבל סיפר: "מיד כשהבחנתי במאבק של המחבל עם החייל, זינקתי לעברו, ראיתי שהסכין שלו נפלה וניסיתי לרתק אותו לרצפה. הוא נאבק וניסה כל העת למשוך את הנשק של החייל עד שהגיע כוח משטרה נוסף והמחבל נוטרל".

"הייתי בדרכי הביתה מהדרכת עזרה ראשונה שהעברתי ולפני נסעה ניידת משטרה, ראיתי את השוטרים יוצאים מהרכב ורצים לכיוון אוטובוס שהיה בסמוך", סיפר יאיר ביר, חובש רפואת חירום במד"א שהגיע לזירה. "מיד לקחתי את ציוד העזרה הראשונה שיש לי ברכב ככונן מד"א ורצתי אחריהם. כשהם נכנסו לאוטובוס השוטרים ניטרלו את המחבל ואני ניגשתי לצעיר כבן 20 שסבל מפצע דקירה בפנים, חבשתי אותו והענקתי לו טיפול רפואי ראשוני בשטח. כעבור מספר דקות העברתי אותו לאמבולנס מד"א שהגיע למקום על מנת לפנותו לבית החולים. גבר נוסף נפגע ופונה גם הוא לבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ניסיון חטיפת נשק מחייל, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
אחד הפצועים בפיגוע/יותם רונן

אתמול אירעו שלושה פיגועים נוספים בירושלים. הבוקר דקר מחבל פלסטיני לוחם מג"ב באפודו, ונורה למוות על ידי הכוחות במקום. בצהריים אירעו שני פיגועים בתוך שעה: בסביבות השעה 14:20 דקרה מחבלת בת 16 שוטר מג"ב בגבעת התחמושת בבירה ופצעה אותו באורח קל. שעה מאוחר יותר דקרו שני פלסטינים אזרחים בפסגת זאב. נער בן 13 נפגע אנוש וצעיר נוסף בן 25 נפגע קשה.

בפיגוע הראשון מבין השניים, שוטר מג"ב הבחין באישה שעוררה את חשדו בדרך חיים בר-לב וקרא לה לעצור. לפי החשד, היא המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. בתגובה, השוטר דרך את נשקו וירה בה. זמן קצר לאחר מכן נתפס פלסטיני בחשד שסייע למחבלת להוציא לפועל את הפיגוע

מחקירת האירוע השני עולה כי שני ערבים צעירים התנפלו על צעיר יהודי בסמוך לרחוב הארבעה בפסגת זאב, ופצעו אותו קשה. לאחר מכן הם המשיכו בדרכם על רחוב השישה עשר, הבחינו בילד כבן 13 רכוב על אופניים, דקרו ופצעו אותו באורח אנוש. אחד המחבלים, בן 15, נהרג מירי כוחות המשטרה והמחבל השני, בן 13, נפגע קשה מרכב שהתנגש בו.

(פרסום ראשון: 21:00)

ניסיון חטיפת נשק מחייל, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
הכניסה לירושלים, היום/יותם רונן
אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אופני הילד שנדקר בפסגת זאב/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המחבל שנורה למוות בפסגת זאב/מערכת וואלה, צילום מסך
פיגוע דקירה בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2015. תצפית
TPS
הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בגבעת התחמושת/מערכת וואלה! NEWS, תצפית TPS הילל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully