וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכים במאבק": היום - שביתה כללית במגזר הערבי בצל העימותים

12.10.2015 / 0:20

כל היישובים הערביים במדינה, כולל מערכת החינוך בהם, ישבתו היום במחאה על הפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים - לטענתם. אחר הצהריים מתוכננת צעדה גדולה בסכנין. "נתניהו ממשיך לשפוך שמן למדורה בהצהרותיו הקיצוניות"

צילום: אבי כהן יהושוע בריינר שלומי גבאי ערן גילווארג יותם רונן עריכה: שניר דבוש

לאור האירועים בימים האחרונים, המתיחות הביטחונית והעימותים בין התושבים ערביי ישראל וכוחות הביטחון – תתקיים היום (שלישי) שביתה כללית ביישובים הערביים בישראל. השביתה תכלול את הרשויות המקומיות הערביות ואת נותני השירות בהן, כמו גם את מערכת החינוך. אחר הצהריים תיערך תהלוכת מחאה גדולה בסכנין.

ההחלטה על השביתה התקבלה בתום ישיבת חירום של ועדת המעקב של ערביי ישראל בכפר קרע. בוועד חברים נציגי התנועות הפוליטיות של הערבים בישראל ונציגי השלטון המקומי בחברה הערבית בישראל. הקריאה שיצאה משם הייתה: להגן על ירושלים ועל המקומות הקדושים. מלבד מרבית חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בישיבה השתתפו גם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית השייח ראאד סלאח וסגנו, השייח כמאל חטיב.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
פיגוע רביעי בירושלים: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל
האם העלייה של אורי אריאל להר הבית הציתה את גל הטרור?

הפגנה בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
הפגנה פרו-פלסטינית בנצרת/ערן גילווארג

"אנחנו ממשיכים במאבק", הצהיר ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) והוסיף כי הדרישות המרכזיות הן ביטול ההגבלות על כניסת מוסלמים להר הבית והפסקת הביקורים של אנשי ימין שם. מחרתיים, על אף ההתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכוונים חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לעלות לאל-אקצא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הפלסטינים לא צריכים הסתה - ישראל עושה זאת עבורם"

"נתניהו ממשיך לשפוך שמן על המדורה בהצהרותיו הקיצוניות ובניסיונו להגביל את חופש הפעולה הפוליטי על ידי איום בהוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק", המשיך ח"כ זחאלקה, ויצא גם נגד קריאתו של ראש הממשלה להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין. "הוא מתנהג כאחרון הח"כים המטורפים בספסלים האחוריים של הליכוד", סיכם.

אחמד טיבי  במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
טיבי/יותם רונן

עמיתו למפלגה, ח"כ אחמד טיבי, שמשמש גם יו"ר ועדת אל-קודס ברשימה המשותפת וכסגן יו"ר הכנסת, ביקר אף הוא את התנהלות הרשויות והממשלה. "שוב מלהטים את המצב באמצעות החמרת הענישה על קטינים, פלסטינים כמובן, לאחר שהתירו את הוראות הפתיחה באש וגרמו למערב פרוע והוצאות להורג ברחובות ישראל נגד ערבים. הפלסטינים לא צריכים הסתה כי ממשלת ישראל והחלטותיה, והכיבוש ועוולותיו, הם-הם ההסתה שמניעה את הזעם הפלסטיני".

מג'האד עואודה, ראש המועצה המקומית כפר כנא, אמר כי יש הזדהות ציבורית רחבה עם השביתה מחר. "אני תומך בהפגנות ובשביתות שנועדו להשיג זכויות אזרח, ולמען השלום", אמר והוסיף כי במקביל הוא "נגד ביטויי אלימות". "עלינו לחיות כאן ביחד במקום הזה. אני לא מוותר על חיים משותפים. אני מתפלל להחלמתם של כל הפצועים מאירועי הימים האחרונים, יהודים וערבים, ומייחל שנצליח לבנות עתיד משותף למען ילדינו".

ועד מתיישבי שומרון נגד עסקים של ערבים. פייסבוק, צילום מסך
ועד מתיישבי שומרון נגד עסקים של ערבים/צילום מסך, פייסבוק

בעקבות השביתה בקרב ערביי ישראל, מצאו לנכון ועד מתיישבי השומרון לצאת בקמפיין "שיימיניג" שנועד, כך לטענתם, "לחשוף מי תומך בטרור". "כל מי שרואה חנות של ערבי ישראלי סגורה - יש לדווח במיידי", נכתב בפוסטר שהופץ הערב בפייסבוק. בוועד אמרו כי הם מתכננים לפרסם את רשימת החנויות, שישתפו פעולה עם השביתה. "מי שיוצא נגד מדינת ישראל, צריך להבין את ההשלכות לכך ואנו נחשוף בפני כולם מי תומך בטרור ומי לא, ערבי שלא יתמוך בטרור לא יפגע מהמהלך''.

(פרסום ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully