וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא הייתה אהבת חיי": עדותו של החשוד ברצח פרודתו

19.8.2014 / 0:07

פרסום ראשון: בגוף רועד וכשהוא ממרר בבכי תיאר אילן בן עמי בפני החוקרים את יחסו לדפנה בר ציון, שהוא חשוד ברציחתה. "רציתי שנחזור להיות כמו פעם". פורסמה השיחה שהובילה למעצר: "יש פה מישהו שדומה לו בטירוף"

צלמים זמניים מורשים

(השיחה למשטרה: "יש פה מישהו שדומה לו בטירוף")

"היא הייתה האהבה הגדולה של חיי, רציתי להמשיך להיות איתה, רציתי שנחזור להיות כמו פעם" – כך, כשהוא ממרר בבכי וגופו רועד, תיאר אתמול (שני) לחוקרי המשטרה אילן בן עמי את יחסו הרגשי לפרודתו, המוזיקאית והמסעדנית דפנה בר ציון בת ה-49, שאמש הוא נעצר בחשד לרציחתה. לידי וואלה! חדשות הגיע תמלול של עדותו של בן עמי בפני חוקרי מרחב יפתח, אשר חושדים כי המניע למעשהו של בן עמי הוא קנאה בבר ציון.

במקביל, פורסמה אמש שיחה של אזרח למוקד 100 של המשטרה, שבה סיפר כי ראה את בן עמי: "יש פה מישהו, אני אומר לך, הוא דומה לו בטירוף. אותו זקן, גם כן, עלוב כזה, הולך עם בגדים כאילו מהפח זבל. ממש דומה לו, ממש ממש דומה לו", אמר הגבר בשיחה.

עוד על פרשת הרצח:
הכתובות בדירת המסתור חשפו: רצח מתוך קנאה
הרצח, העלמת הראיות והמסתור: מסלול הבריחה של בן עמי
"אשרוף את ביתך": איך אלתרמן ושייקספיר השפיעו על החשוד ברצח?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן עמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוטרים לכדו שלשום את בן עמי בן ה-47, נגן בלהקת "הברירה הטבעית", באזור כיכר המדינה בתל אביב. לטענת השוטרים, הוא נתפס כשהוא רעב, עייף ובסערת רגשות גדולה. הלילה הוא הודה ושחזר את המעשה. "בכל פעם שהגענו לנושא של דפנה, או בכל פעם שהוא היה צריך להתייחס למעשה הרצח, הוא פרץ בבכי, התקשה לשלוט על עצמו ופעם אחר פעם אמר: 'אני מצטער, לא התכוונתי להרוג אותה'", סיפר גורם במשטרה המעורה בחקירה. "מערכת היחסים שם הייתה מורכבת. הקרובים והסובבים אליהם הכירו את הקנאה ללא גבולות שלו אליה".

מעדותו של בן עמי בפני חוקרי צוות החקירה המיוחד (צח"מ), בפיקודם של רב-פקד אסף צווייג וסגן-ניצב אסי צור, עולה כי כמה ימים לפני הרצח הוא עבר לדירה החדשה ששכר בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב.

ביום חמישי בבוקר הוא התקשר לבר ציון והם קבעו שהיא תבוא אליו לעזרה בסידור הבית החדש. כשהגיעה הוא הכין לה כוס קפה, והם החלו בסידור הבית. "היא ניקתה ועזרה לי לפרוק כמה ארגזים", סיפר לחוקריו. "בשלב מסוים", לדבריו, "התחלנו לדבר על המצב שלנו. חשבתי שאפשר לשקם את הקשר, שנחזור להיות כמו פעם. אבל היא לא הסכימה".

לטענתו, הם שהו ביחד בדירה במשך קרוב לארבע שעות. בשלב מסוים, החל להתלהט ביניהם ויכוח לגבי עתידם המשותף. לפי עדותו, בן עמי אחז בפטיש שהיה בחדר והפתיע את בר ציון עם מהלומת פטיש בראשה. לאחר מכן, המשיך לחבוט בה מבלי שתצליח להתנגד לו. ככל הנראה, כבר לאחר המכה הראשונה היא התעלפה ואיבדה את היכולת להתגונן.

"נבהלתי ופשוט ברחתי מהדירה", סיפר לחוקריו. הוא סיפר להם כי יצא לרחוב יחד עם הטלפון הסלולרי של פרודתו, כשבכיסו קצת פחות מ-300 שקלים. בשלב מסוים עלה לאוטובוס ונסע לפארק הלאומי ברמת גן, שנמצא ליד הספארי. "הלכתי למקום מבודד, וישבתי שם. אחר כך לקחתי מונית ונסעתי לפארק יהושע, שם העברתי את הלילה", שיחזר.

הבניין במתחם צמרת בו הסתתר אילן בן עמי שרצח את פרודתו דפנה בר ציון. אוגוסט 2014. ניב אהרונסון
"רציתי להניח את הראש, לא יותר מזה". הבניין בו הסתתר בן עמי/ניב אהרונסון

בהמשך, תיאר בן עמי בפני החוקרים את הגעתו לדירת המסתור הבלתי-מאוכלסת במגדלי YOO במתחם צמרת שבתל אביב. "זה היה יום שישי וחיפשתי מקום להתבודד", סיפר. "ראיתי את אתר הבנייה, חיכיתי שהפועלים ילכו הביתה, והצלחתי לאתר פרצה בגדר, משם נכנסתי. טיפסתי לקומה ה-11. מצאתי חומר בידוד שהיה מונח על הרצפה ועשיתי ממנו מזרן. רציתי להניח את הראש, לא יותר מזה". אחר כך, במהלך השהייה שלו במקום, הוא מספר כי מצא עיפרון בנאים, באמצעותו כתב על קירות המקום מכתב פרידה מבתו ואת המניע למעשהו. את הכתובות מצאו חוקרי המשטרה כבר אתמול בצהריים, שעות לפני מעצרו אתמול של בן עמי.

"חיפשתי מקום להתבודד בו בים, לשטוף את עצמי"

לחוקרים הוא סיפר כי כבר ביום ראשון לפנות בוקר, הרבה לפני שהפועלים הראשונים הגיעו לאתר, עזב את המקום. לדבריו, הוא יצא משם והגיע בתחבורה ציבורית לחוף ימה של תל אביב כשאיש עדיין אינו מזהה אותו. "חיפשתי מקום להתבודד בו בים, לשטוף את עצמי", סיפר בן עמי לחוקרים. בשעות הערב אתמול הוא הגיע לחומוסייה באזור כיכר המדינה, וזמן קצר אחרי שיצא ממנה הוא נלכד על ידי השוטרים שהוזעקו בעקבות דיווח של אזרחים.

בשעות הצהריים אתמול, לאחר שבית משפט השלום בתל אביב הורה על הארכת מעצרו בעשרה ימים, הוא הועבר להסתכלות פסיכיאטרית ראשונית בבית החולים אברבנאל. לטענת חוקרי המשטרה, הודאתו המפורטת, השחזור שבוצע הלילה וממצאים נוספים שנמצאו בזירות השונות בהם שהה בן עמי קושרות אותו למעשה. כעת, בית המשפט והפסיכיאטרים יצטרכו לקבוע האם הוא היה בקו הבריאות הנפשית בעת ביצוע המעשה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully