וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ברצח בר ציון: "המשיך להלום בה בעודה שרועה"

7.9.2014 / 10:20

כתב אישום הוגש נגד המוזיקאי אילן בן עמי בן ה-47 ברצח פרודתו בחודש שעבר בדירתו בתל אביב, לאחר שזו סירבה לשקם את היחסים ביניהם. "הפקירה כשהיא מתבוססת בדמה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד אילן בן עמי בגין הרצח של פרודתו דפנה בר ציון לפני כשלושה שבועות. מכתב האישום עולה כי בליל הרצח ביקשה בר ציון לסיים סופית את היחסים בין השניים, ואז, לאחר חילופי דברים, הכה אותה בן עמי בראשה במהלומות פטיש וגרם למותה.

מכתב האישום עולה כי כחצי שנה לאחר שהתחתנו השניים, החל בן עמי לנהוג כלפי בר ציון בקנאה ובאובססיביות ולאיים עליה. בין היתר, הוא הפעיל כלפיה אלימות מילולית, שבר חפצים, שלח לה מסרונים שכללו גידופים ואיומים והשפיל אותה. בעקבות זאת חששה בר ציון לחייה והוציאה נגד בן עמי צו הרחקה, והוא עזב את דירתם המשותפת.

עוד על הרצח של דפנה בר ציון:
שלמה בר: "אנחנו כואבים מאוד והמומים"
"היא הייתה אהבת חיי": עדותו של אילן בן עמי
הרצח, העלמת הראיות והמסתור: מסלול הבריחה של בן עמי

אילן בן עמי בכתב אישום על רצח דפנה בר-ציון, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
בן עמי על דוכן הנאשמים, הבוקר/ראובן קסטרו

בליל הרצח הגיע בר ציון לדירתו של בן עמי ופרץ ביניהם ויכוח לאחר שהוא הבין שהיא לא מעוניינת לשקם את מערכת היחסים. על פי כתב האישום, החליט בן עמי לרצוח את בר ציון, נטל פטיש, וכשהיא עמדה לצאת מדלת הדירה הוא הלם בראשה בחוזקה פעמיים. אז, בעודה שרועה על הרצפה, כיסה את ראשה בבגד והמשיך להכות בראשה בפטיש מספר רב של פעמים. בשלב זה, נטען בכתב האישום, נמלט בן עמי מהדירה ונעל אותה אחריו. בהמשך הוא השליך את הטלפונים הניידים שלו ושל בר ציון במקומות שונים.

גופתה של בר ציון, מוזיקאית ומסעדנית בת 49, נמצאה באמצע אוגוסט בדירתו של בן עמי ברחוב בן עטר בשכונת פלורנטין בתל אביב, כשעליה סימני אלימות קשים. מי שמצא אותה היו קרוביה, שהבחינו כי היא נעדרת. המשטרה חשדה שבעלה, בן עמי, בן 47, נגן בלהקת "הברירה הטבעית", הוא שעומד מאחורי המעשה. הוא נעצר שלושה ימים לאחר מכן בתום מצוד נרחב. לטענת השוטרים, הוא נתפס כשהוא רעב, עייף ובסערת רגשות גדולה. כעבור יומיים הוא הודה ושחזר את המעשה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופקרה כשהיא מתבוססת בדמה. בר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן עמי נאשם ברצח בכוונה תחילה, בריבוי מקרים של איומים ובשיבוש מהלכי משפט. מלבד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "המשיב רצח את המנוחה בצורה אכזרית, הכה בראשה ללא רחם באמצעות פטיש במשקל של קילוגרם, המשיך להכותה גם לאחר שכבר נפלה עוד מספר רב של פעמים, הפקירה כשהיא מתבוססת בדמה ונמלט", תואר בבקשת המעצר.

"בן עמי נטל כדורים וצרך סמים ואלכוהול"

פרקליטתו של בן עמי, עו"ד אורית חיון, אמרה בתום הדיון כי בכוונתה לבקש בדיקה בנוגע למצבו הנפשי. "עכשיו לאחר שהוגש כתב אישום נוכל לבקש לשלוח אותו להסתכלות שתבחן מה היה מצבו הנפשי בזמן האירוע", אמרה עו"ד חיון. "מצבו הנפשי גם היום קשה, ואנחנו נוכל מתוך החומר בוודאי לראות ולנסות להבין מה בדיוק היה באותו יום". הפרקליטה הוסיפה כי בן עמי נטל תערובת של כדורים פסיכיאטרים, סם מסוג נייס גאי. ואלכוהול, "דברים שיצטרכו להיבדק לעניין הכמויות וההשלכה וההשפעה שהייתה להם עליו", ציינה.

עו"ד שחר מנלדמן, המייצג את משפחתה של בר ציון, אמר כי המשפחה מרוסקת. "הייתה משפחה מאוד מלוכדת, עדיין מאוד מלוכדת. דפנה הייתה ציר מרכזי במשפחה, ומדובר בבחורה צעירה שחייה נגדעו בגיל צעיר מאוד ובצורה מאוד טראגית", אמר עו"ד מנדלמן לאחר הגשת כתב האישום. "הרצח למעשה היה סופה של תקופה מאוד ארוכה שבה הנאשם התעלל נפשית ופיזית בדפנה. לא מדובר באירוע נקודתי שבו התפרץ הנאשם כלפי המנוחה".

עורך הדין ציין כי על פי חוות דעת ראשונית שהוגשה לבית המשפט אין לבן עמי שום בעיה נפשית. "ההגנה מן הסתם תנסה להתבסס בהגנתה על טיעון זה, אך זה לא נראה רציני", אמר עו"ד מנדלמן. "על פניו יש הודאה של הנאשם ויש תקופה מאוד ארוכה שבה הוא נהג באובססיביות כלפי המתלוננת. כבא כוחה של המשפחה תפקידי לוודא שלא יוצג בתיק הזה שום הסדר טיעון, והרשעה בשום עבירה למעט עבירת רצח".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

אילן בן עמי והסנגורית אורית חיון בכתב אישום על רצח דפנה בר-ציון, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מצבו הנפשי קשה". בן עמי בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו
חשד לרצח אישה על ידי בן זוגה בדרום תל אביב. אוגוסט 2014. ניב אהרונסון
זירת הרצח בתל אביב בחודש שעבר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully