וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום: הריסת בתי המחבלים בגדה - בניגוד למשפט הבינלאומי

"לעולם אין להטיל אחריות על קהילות בגין מעשים שלא בוצעו על ידן", מסר הארגון בהודעה לעיתונות, בעקבות הריסתם המתוכננת של 6 בתי משפחות של מחבלים. "הדבר יתדלק את אווירת הפחד והנקם"

צילום: לע"מ, דוברות המשטרה

(ראש הממשלה: הנחיתי לזרז הריסת בתי מחבלים, להרחיב מעצרים מנהליים ולתגבר כוחות בירושלים ובגדה)

הצלב האדום הבינלאומי קרא היום (שבת) לישראל לעצור את הריסתם המתוכננת של שישה בתי משפחות מחבלים בגדה המערבית במסגרת צעדי ענישה. "הבתים שייכים לפלסטינים המואשמים בעבירות פליליות, והצלב האדום הבינאלומי טוען כי פעולות אלה הן ענישה קולקטיבית, האסורה על פי המשפט הבינלאומי", נמסר בהודעה לעיתונות.

"לעולם אין להעניש משפחות וקהילות או להטיל עליהן אחריות בגין מעשים שלא בוצעו על ידיהן אישית", מסר ראש משלחת הצלב האדום בישראל ובשטחים, ז'אק דה מאיו. "אם יחלו בביצועו של סבב פעולות הריסה נוכחי זה כמתוכנן, הדבר יתדלק את אווירת הפחד והנקם בימים אלה ויהיה בלתי-מועיל".

גל הטרור - כותרות אחרונות:
רקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה אותרה בשטח ישראל הסמוך לגדר
שבת של טרור: שוטרת נפצעה קל בפיגוע בחברון; שני פיגועים נוספים סוכלו
אובמה: "לא צריך לחכות לפתרון הסכסוך כדי להרגיע את האלימות"

בית משפחתו של המחבל רסאן אבו ג'מל, שהרג מתפללים בבית כנסת בירושלים, לאחר שנהרס בידי כוחות הביטחון, אוקטובר 2015. AP
ביתה ההרוס של משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, שבו נרצחו חמישה בני אדם/AP

"פעולות ההריסה המתוכננות, או מילוי בתים בבטון, נחשבות בנסיבות אלו כענישה קולקטיבית", נכתב שוב בהודעה, "אנו דוחקים ברשויות לבטל הוראות אלו ולנשוט מדיניות זו".

ההודעה של הצלב האדום מגיעה בתגובה לצעדים שעליהם הורה ראש הממשלה נתניהו החודש בתגובה לגל הפיגועים, בהם זירוז הריסת בתי משפחות של מחבלים, תהליך שכיום אורך חודשים, לתקופה קצרה יותר - עד כדי יומיים או שלושה מרגע ביצוע הפיגוע. בנושא זה צפויים קשיים משפטיים באישור התכנית, במיוחד לאור ההסתייגות של חלק מגורמי הביטחון בנוגע למידת יעילותה של מדיניות הריסת בתי מחבלים.

לא מדובר בצעדים היחידים שמתכנן נתניהו ושעשויים להיתקל בקשיים משפטיים. גם שלילת תושבות למחבלים ממזרח ירושלים ולמשפחותיהם ושלילת אזרחות למחבלים אזרחי ישראל טעונים אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully