וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה על זירוז הריסת בתי מחבלים והרחבת מעצרים מנהליים

5.10.2015 / 0:37

בסיום דיון ביטחוני לאור אירועי הטרור בשבועות האחרונים הורה ראש הממשלה על שורת הנחיות להרתעת מפגעים: "אנו פועלים בתקיפות ובקור רוח". בכיר ביטחוני הזהיר קודם לכן מפני ענישה קולקטיבית

צילום: לע"מ, דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (ראשון) כי הנחה על שורת צעדים להרתעת מפגעים, לאור גל הפיגועים בשבועות האחרונים. "אנו מנהלים מלחמת חורמה נגד הטרור הפלסטיני", אמר לאחר שיצא מהדיון שכינס עם הצמרת הביטחונית בירושלים. בין היתר, הורה נתניהו על זירוז הריסה של בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים של פורעים, תגבור כוחות בירושלים וביהודה ושומרון וכן "הרחקת מסיתים" ממתחמי העיר העתיקה והר הבית.

"אנו פועלים בתקיפות ובקור רוח כדי להבטיח שתושבי ירושלים ואזרחי ישראל יוכלו לנוע בבטחה. אנו צריכים לעמוד מאחורי חיילי צה"ל, המשטרה, ושאר כוחות הביטחון שעושים את עבודתם נאמנה", אמר. בין המשתתפים בהתייעצות הביטחונית, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ יורם כהן.

עוד בנושא:
לראשונה: מגבלת כניסה לעיר העתיקה לתושבי מזרח ירושלים
מעצרים והחזרת מחסומים: ההמלצות של מערכת הביטחון למאבק בפיגועים
הרבנים קוראים להגיע לכותל חרף המצב: "להתפלל על הפצועים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם. אוקטובר 2015. AP
"מנהלים מלחמת חורמה נגד הטרור הפלסטיני". נתניהו/AP

לעומתו, קראו מוקדם יותר גורמים במערכת הביטחון להנמיך את הלהבות. "אנחנו צריכים להפריד בין האוכלוסייה שומרת החוק, שלא מעוניינת באלימות גם במזרח ירושלים וגם בשטחים, לגורמים שמסיתים ואלו שפועלים באלימות ומבצעים פעולות טרור", אמר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, אסור לנקוט בצעדי ענישה קולקטיביים.

"מדובר בגל אלימות ואנחנו צריכים לגרום לו לרדת באמצעות יד קשה, יותר נוכחות של כוחות הביטחון, יותר מודיעין ופעילות יזומה", אמר הגורם הבכיר. הוא הדגיש כי אין כוונה לסגור כבישים מאחר שפעילות חד-צדדית מסוג זה פוגעת באלו שלא מעורבים בטרור, כמו גם באזרחים ישראלים שנעים על צירים משותפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד: רגעי פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים. מערכת וואלה!
זירת הפיגוע שבו נרצחו נחמיה לביא ואהרן בנט בעיר העתיקה, שלשום/מערכת וואלה!

במסגרת ההגבלות החדשות, נאסר על תושבי מזרח ירושלים להיכנס לעיר העתיקה. בצעד נדיר הוחלט כי רק אזרחי ישראל, תיירים ופלסטינים המתגוררים, לומדים או מחזיקים בעסק בעיר העתיקה בירושלים יורשו להיכנס אליה עד יום שלישי.

"ההחלטה התקבלה בעקבות המצב הביטחוני בירושלים והפיגוע הקשה שאירע בעיר העתיקה, בתום סדרה של התייעצויות בין הדרג המדיני, המשטרה ויתר גורמי הביטחון", נמסר מהמשטרה. בנוסף לכך, הכניסה להר הבית תותר למתפללים מוסלמים בגיל 50 ומעלה בלבד. לא חלה הגבלת גיל לנשים, וכניסת המתפללים תיעשה דרך שער האריות בלבד. לא תחול כל הגבלה על כניסת תיירים לעיר העתיקה.



(עדכון ראשון: 20:49)

העיר העתיקה בירושלים. נועם מושקוביץ
תושבי מזרח העיר יישארו בחוץ. העיר העתיקה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully