וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים קוראים להגיע לכותל חרף המצב: "להתפלל על הפצועים"

4.10.2015 / 8:28

למרות שני הפיגועים שאירעו תוך שעות בירושלים, רבנים בולטים - בהם הרב הראשי - הפצירו בחסידיהם להמשיך ולפקוד את הכותל המערבי לרגל הושענא רבה. "אין לאפשר מצב שבו יהודים יחששו ללכת אל הכותל המערבי"

צילום: יעקב כהן, עריכה: שניר דבוש

אלפי מתפללים נוהגים לפקוד מדי שנה את הכותל המערבי בהושענא רבא, היום השביעי של חג הסוכות, שנחשב ליום מיוחד מבין ימי חול המועד. לרוב נוהרים המתפללים למקום החל משעות הלילה המוקדמות ולאורך כל היום שלמחרת. עם זאת, אתמול (שבת) נרשמה ירידה בכמות המתפללים שפקדו את המקום בשל הפיגוע בשער האריות והמצב הביטחוני הרגיש השורר בשבועות האחרונים בבירה.

בתקופה האחרונה אדמו"רים ורבנים במגזר החרדי עוסקים בשאלה אם להורות לחסידיהם להמשיך ולהגיע לכותל או לאסור עליהם לעשות זאת עד שתתרחש רגיעה במצב הביטחוני. עבור רבים, הציווי להגיע לכותל נותר בעינו - חרף העובדה שרבים מהם מגיעים למתחם בכלי רכב ונכנסים לרחבה כשהם מלווים במאבטחים צמודים. הציבור, לעומת זאת, עושה את דרכו למקום, בלית ברירה, דרך שער שכם ודרך מקומות נוספים שהפכו לאחרונה מסוכנים למדי.

הרב יצחק יוסף (מימין) והרב שמואל רבינוביץ' בתפילות ליל "הושענא רבא" בכותל המערבי, 4 באוקטובר 2015. יעקב כהן,
מאוד בטוח? הרב יצחק יוסף/יעקב כהן

אחד מאותם הרבנים הוא הראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף, שקרא "לכל מי שיש בידו להגיע החל מהלילה, ליל הושענא רבא ומחר בחג שמחת תורה, אל הכותל המערבי". על יהודים לעשות זאת, לדבריו, "כדי לקיים את מצוות החג ולהתפלל לשלומם של הפצועים. לחסידיו הסביר כי "אין לאפשר מצב שבו יהודים יחששו ללכת אל הכותל המערבי. אני קורא לכל הגורמים בדבר להביא למצב בו יהודים יחושו בטוחים בכל חלק מחלקי ארץ ישראל".

מי שהצטרף לדבריו הוא הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון, שהורה לקיים מניין תפילה קבוע לפנות בוקר בכותל המערבי מבלי לחשוש מהמצב הביטחוני הקשה. גם הרב הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, אמר לאתר החרדי "כיכר השבת" כי "לא צריך לפחד, צריך לבטוח בהשם יתברך. אסור שיהיה פחד". לחסידיו העביר את המסר כי ניתן לסמוך על כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון צריכים להשתדל יותר, לתת להם את האפשרות, הם יודעים לעשות את זה". ניכר שהרב עמאר מודע היטב לטבעו המתריס של המעשה. "צריך להמשיך לבוא, לא לתת להם את זה, זה מה שהם מחפשים, להשבית את החג, זה כואב להם שרבבות אלפי ישראל באים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברכת כהנים בכותל, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא צריך לפחד". ברכבת הכהנים בכותל המערבי, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

לדבריו של הרב הראשי הצטרף גם השר לשירותי דתות, דוד אזולאי. "אני משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומאחל החלמה מהירה לפצועים", אמר. "בליל הושענא רבה חשוב להמשיך ולהגיע לכותל המערבי ולחזק את הנוכחות שלנו, שם ובשאר המקומות הקדושים המסמלים יותר מכל את הקשר שלנו לארץ ישראל דווקא עכשיו בעת צרה. בעזרת השם בשורות טובות וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל", כתב.

גם רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', קרא אמש לציבור להגיע לרחבת הכותל והבטיח שבטוח שם. "חכמים אומרים 'תחת אהבתי ישטנוני', על כך שבימי חג הסוכות היינו מקריבים קרבנות לשלומם של 70 אומות העולם והם תחת זה שונאים אותנו", כתב רבינוביץ'. "הפיגוע הערב שבו נרצחו יהודים הוא חלק ממסע הסתה שמתנהל לאחרונה בנושא של הר הבית כאשר ברור שאין מאחוריו כלום. מנהיגים דתיים מוסלמים מנסים ללבות אש ולפגוע במרקם העדין בירושלים. אני קורא לציבור להגיע לרחבת הכותל המערבי ולקיים את דברי הכתוב 'ואני תפילה'. הדרכים המרכזיות המובילות לכותל המערבי הן בטוחות ובכותל אין חשש לחיכוך עם הפורעים הערבים".

מנגד, האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, הנחשב למנהיג של אחת החסידויות הגדולות בעולם, הורה שלא ללכת לכותל המערבי. חסידיו סיפרו לוואלה! NEWS כי ההוראה תקפה עד "להודעה חדשה". ההוראה פורסמה אמש בבית המדרש הגדול של גור בירושלים, על ידי הרב יוסל שיף המקורב לאדמו"ר. ציבור החסידים קיבל את ההוראה. ואכן האדמו"ר, שנהג בעבר לפקוד את הכותל בימי חול המועד או "אסרו חג", לא הגיע השנה לתפילה בכותל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully