וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כששני חשמלאים מגבעתיים המנומנמת שיתקו את תל אביב

15.10.2015 / 19:17

עורקי התחבורה המרכזיים בגוש דן הושבתו היום במשך שעתיים, לאחר שהמשטרה והימ"מ חשדו בשני פועלים פלסטינים בפעילות טרור וניהלו מצוד שכלל מסוקים ועמדות בידוק. "הראיות": מברג ומקדחה. מעסיקם לוואלה! NEWS: "המשטרה פרצה לדירה עם אקדחים שלופים, הם יכלו להרוג אותם"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

במשך שעתיים שותקו היום (חמישי) הנתיבים המרכזיים באזור תל אביב וגוש דן בעקבות מצוד דרמטי, שהתנהל ברחובות גבעתיים המנומנמת אחרי שני חשודים פלסטינים וכלל גם מסוקים ועמדות בידוק. מאוחר יותר נטען כי השניים, תושבי מזרח ירושלים, חשודים בתכנון פעילות טרור, אולם שב"כ פרסם הודעה כי נשלל החשד. אלא שמתברר כי החשודים-לרגע ששיתקו את עורקי התחבורה החשובים הם בכלל שני חשמלאים, שעסקו בשיפוץ דירה בגבעתיים. אזרחים שראו אותם מסתובבים עם מקדחה בידם דווחו למשטרה, ומכאן הדרך למצוד נרחב וסגירת העיר הייתה קצרה.

פטריק קון שהה הבוקר בדירתו עם שני העובדים והקבלן, כשלפתע פרצו לתוכה באקדחים שלופים כוחות משטרה בהובלת לוחמי ימ"מ. "הם באו ודחפו את הקבלן, שנפל על הרצפה יחד עם כוס הקפה שהייתה בידו. לא ידעתי מאיפה זה הגיע. הם אמרו לי ללכת לחדר השינה ולהישאר שם ושאסור לי להסתכל. כל הזמן שאלו אותי מה אני עושה פה ומאיפה הגעתי, ועניתי להם פעם אחר פעם שאני בעל הבית. כשהסתכלתי ראיתי שאחד העובדים שוכב על הרצפה עם חולצה על פניו, במשך יותר מחצי שעה, והעובד השני סגרו אותו באמבטיה קטנה ושוטר אחד צעק עליו בלי סוף. הוא דווקא היה רגוע", שחזר.

לקריאה נוספת:
אחרי פרסום התמונה, אבו מאזן תיקן: הנער "נורה" ולא "הוצא להורג"
"לשמש דוגמה לאזרחים": חברי הכנסת שהחלו לשאת את נשקם האישי
"פעולת גבורה": הסטודנטים של חמאס שחזרו את הפיגוע באוטובוס בבירה

דירתו בגבעתיים של פטריק קון, שבה עבדו שני החשודים בתכנון פעילות טרור. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"איזה חומר לביצוע פיגוע? הם חשמלאים". בית משפחת קון בגבעתיים, היום/ניב אהרונסון

לדברי קון, כלי העבודה של העובדים הפכו לפתע ל"ראיה" נגדם. "קראתי שפרסמו שמצאו חומר לביצוע פיגוע. איזה חומר? הם חשמלאים! כל כלי העבודה שלהם, אם זה מברג או מקדחה או משהו אחר, יכול לשמש ככלי נשק. אמרנו להם את זה. כן, היה להם פטיש ומברג ומה לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"השוטרים יכלו להרוג אותו"

קון הוסיף בזעם כי המשטרה המשיכה לפעול באגרסיביות גם כשאמר להם כי הם טעו בזיהוי. "אני כועס על ההתנהגות של השוטרים. אני מבין את הלחץ בהתחלה, היה מפחיד כשנכנסו עם אקדחים שלופים, אבל אני מבין שככה צריך. אין לי תלונות על זה, כך עוצרים טרוריסט, הם עשו את עבודתם. אבל לאחר מכן - אמרנו להם שהם בסדר, שאנחנו מכירים אותם, ואחד מהם ישראלי לגמרי עם תעודת זהות כחולה והוא היה לאחרונה אצל הקבלן עם אשתו ועם תינוק שנולד לו לא מזמן. כולנו מכירים אותו. הם לא הקשיבו, הם יכלו להרוג אותו!", אמר.

שוטרים מבצעים בידוק רכבים, דרך קיבוץ גלויות, תל אביב, 15 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
נתיבי התחבורה המרכזיים בעיר שותקו. אזור קיבוץ גלויות בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

לדבריו, "כל הכבוד לו שהוא שכב על הרצפה כל כך הרבה זמן עם עיניים מכוסות ולא זז ולא ניסה להתנגד. אני מבין את הלחץ, אומר כל הכבוד על העבודה, אבל אף אחד לא התנגד. הם היו צריכים לעשות את זה בצורה אחרת. אני חושב שהם צריכים להגיד להם סליחה על איך שהם התנהגו". השיפוצים בדירה הסתיימו אתמול, אבל עכשיו, בעקבות הנזק שנגרם, שוקלים בני הזוג קון את דרכם ואולי אף ידרשו פיצוי על הטעות החמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully