וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום התמונה, אבו מאזן תיקן: הנער "נורה" ולא "הוצא להורג"

דנה ירקצי, אמיר תיבון ומשה שטיינמץ

15.10.2015 / 16:45

בפרסום נאום אבו מאזן באנגלית, שינתה אש"ף את הנוסח, ובמקום "הוצאה להורג בדם קר", השתמשה במילה "ירי" - על אף שבכלל נדרס. זאת, לאחר הסרטון שבו נראה המחבל שדקר נער בן גילו בפסגת זאב חי ונושם. עריקאת: "דברי אבו מאזן נבעו ממידע שגוי"

צילום: חדשות 0404, דוברות הדסה; עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שיו"ר הרשות הפלסטיני גינה בנאומו את "הוצאתו להורג" של אחמד מנסארה, המחבל בן ה-13 מפסגת זאב שפצע באורח קשה יהודי בן גילו, היום (חמישי) שינתה אש"ף את ניסוח הנאום בפרסומו באנגלית, והחליפה את המילה "הוצאה להורג" במילה "ירי". זאת, לאחר שלשכת ראש הממשלה פרסמה תיעוד של מנאסרה בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא יושב, בהכרה, ומתקשר עם הסביבה.

עם זאת, גם ההצהרה המתוקנת שקרית, שכן הנער לא נורה, אלא נדרס. ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים: "הוא מאושפז במצב בינוני עד קל באחת המחלקות ומטופל היטב. אני מאמין שנוכל לשחרר אותו בימים הקרובים".

בהודעה שפרסמה מחלקת יחסי החוץ של אש"ף, שבכותרתה נטען כי מדובר "בנאום המלא" של אבו מאזן, צוטט יו"ר הרשות באומרו כי "הירי בדם קר בילדינו בבדם קר כפי שהם עשו הילד אחמד מנאסרה וילדים אחרים בירושלים". בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, התייחס לנאומו המקורי של אבו מאזן ואמר כי דבריו נבעו ממידע שגוי. "תחילה חשבנו כי אחמד נהרג", אמר עריקאת והוסיף: "לאחר מכן נמסר לנו כי הוא מת מוות קליני".

עוד בוואלה! NEWS:
"עוד מעט תראו אותי בחדשות": בת 14 חשודה שתכננה לדקור יהודים
שוטרים עם מסיכות ברחבי ירושלים - בגלל הפחד מחשיפתם בפייסבוק
עיריית ירושלים מגבשת רשימת מורשים ליציאה במקרה של סגר על מזרח העיר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
אש"ף תיקנה את נאומו. אבו מאזן/רויטרס

לדברי עריקאת, אבו מאזן ניסה בנאומו להדגיש את הטענות שלפיהן ישראל הורגת בשוגג פלסטינים שנטען כי בכוונתם לבצע פיגוע. "ישנם דרכים רבות לעצור את האנשים האלה, אך הם בוחרים לירות במטרה להרוג, וזה מה שקורה פעמים רבות".

נאומו של אבו מאזן גרר ביקרת קשה מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית הם "דברי הסתה ושקר". "הנער עליו הוא מדבר - חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו".

בפיגוע נפצע גם צעיר בן 25, לאחר שהמחבל – יחד עם בן דודו חסן בן ה-17 – דקר אותו. אזרח שהבחין בנעשה רץ לעבר החשודים, ואלה החלו לברוח לכיוון הרחוב המרכזי של פסגת זאב - שדרות משה דיין - שבו גם עוברת הרכבת הקלה. אחמד נפגע ככל הנראה מכלי רכב, בעוד חסן המשיך לברוח, וחוסל על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully