וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמש דוגמה לאזרחים": חברי הכנסת שהחלו לשאת את נשקם האישי

15.10.2015 / 18:30

ארבעה ח"כים והשר בנט החלו לשאת אקדח בשל ההסלמה הביטחונית. גם ח"כ אורן חזן ביקש לחדש את רישיון הנשק שלו. סמוטריץ': "אפעל ללא היסוס". בן ראובן: "עוד עדות לביטחון המידרדר"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: יאיר דניאל

(מברגים ומקלות מטאטא: כך הישראלים נערכים להגן על עצמם מהטרור)

לפחות חמישה חברי כנסת החליטו לשאת את נשקם האישי, שאותו הם מחזיקים ברישיון, בעקבות גל הטרור הנוכחי. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי בשבוע האחרון החלו חברי הכנסת ענת ברקו ויואב קיש (הליכוד), אייל בן ראובן (המחנה הציוני) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לשוב ולהסתובב עם נשק, כך שיוכלו להגן על עצמם אם ייקלעו לאירוע ביטחוני. מלבד אלו, גם שר החינוך, נפתלי בנט, שמחזיק ברישיון לאקדח מתקופת שירותו הצבאי, מסתובב עם נשקו בימים האחרונים.

חבר הכנסת סמוטריץ' מסר לוואלה! NEWS כי החליט לשאת נשק בשל המצב הביטחוני. "כשנבחרתי לכנסת התחלתי ללכת עם חולצה בפנים, וכדי לא להיראות כמו קאובוי נאלצתי להיפרד מהאקדח בחגורה. בימים האחרונים, ועל רקע האינתיפאדה השלישית שפרצה כאן, חזרתי לשאת אותו על גופי", אמר.

לקריאה נוספת:
מברגים ומקלות מטאטא: כך הישראלים נערכים להגן על עצמם מהטרור
חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13
כדור בראש למחבל - לא מוסרי, לא חוקי ולא אחראי

חברי כנסת נושאים נשק. אוקטובר 2015. לשכת ח"כ ענת ברקו, מערכת וואלה! NEWS
נענתה לדבריה להצעת שר הביטחון. ח"כ ענת ברקו מפקידה את הנשק בכניסה למשכן/מערכת וואלה! NEWS, לשכת ח"כ ענת ברקו

לדברי סמוטריץ', המצב הנוכחי אינו זר לו. "כתושב יהודה ושומרון, שם אני חי עם משפחתי ונוסע בכבישים, אני נושא על גופי אקדח בתקווה שלא אצטרך להשתמש בו, אבל אם כן, אפעל ללא היסוס בכדי לדאוג שמי שמבקש לפגוע ביהודים ולזרוע אימה ברחובות ישראל לא יצליח בכך, ודמו יהיה בראשו. אני לא רוצה לחשוב על סיטואציה שבה אצטרך להשתמש באקדח והוא לא יהיה על גופי", אמר.

גם חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד), שהחזיק בעבר ברישיון לנשק, ביקש מקצין הכנסת לתאם לו מטווח בימים הקרובים כדי שיוכל לחדש את רישיון הנשק שלו. חזן אמר היום בצהריים לוואלה! NEWS כי החליט לעשות זאת "כתושב אריאל וכמי שמסתובב רבות בירושלים וביהודה ושומרון, במציאות שבה פיגועים רצחניים הפכו לדבר שבשגרה. כבר ראינו מקרים שבהם תגובה ראשונים של אזרחים מנעה אסון כבד".

עוד הוסיף חזן: "מחובת כל מי שרשאי ויכול לשאת נשק לעשות זאת בכדי להגביר את הביטחון, ולכן בקשתי באה, גם כדי לשמש דוגמה לאזרחים לנוכח החשיבות, וגם להיות במוכנות לכל מקרה שלא יבוא חלילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזיק ברישיון לאקדח מתקופת שירותו הצבאי. השר בנט נושא את נשקו ברחובות ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת ברקו הודיעה בתחילת השבוע כי החליטה לעשות זאת בעקבות המלצתו של משה יעלון. "שר הביטחון המליץ בפני כל מי שנושא נשק ברישיון לשאת בימים אלו את נשקו האישי, לכן החלטתי להיענות להמלצת השר לשאת את אקדחי האישי, ולהפקידו בעת כניסתי למשכן הכנסת", אמרה.

בדומה לח"כ ברקו, חבר הכנסת קיש אמר כי הוא נענה לקריאת גורמי הביטחון וקרא לציבור לנהוג כמותו. "מכיוון שיש ברשותי רישיון לאקדח על פי חוק בשל היותי סא"ל במיל', נענתי בימים אלו לקריאת גורמי הביטחון והתחלתי לשאת עמי נשק", הסביר לוואלה! NEWS. "הרגשת חוסר האונים שיכולה להיווצר אם אקלע לאירוע טרור בלי היכולת להשפיע, היא שגרמה לי להחליט כך. אני קורא לבעלי הרישיון לנהוג באחריות ולשמש זוג עיניים נוספות וערניות במלחמה נגד הטרור".

בן ראובן, חבר הכנסת ואלוף במיל', הסביר את החלטתו באירוע "שבתרבות" שנערך בסוף השבוע האחרון. "אני, שסירבתי כאזרח לשאת נשק במשך שנים, בוחר בימים אלה להסתובב עם אקדח כדי שאוכל להגיב במקרי חירום. זו עוד עדות לכך שביטחון אזרחי ישראל מידרדר", אמר.

חברי כנסת נושאים נשק. אוקטובר 2015. לשכת ח"כ ענת ברקו, מערכת וואלה! NEWS
חושש להיראות כמו "קאובוי". ח"כ בצלאל סמוטריץ' נושא את נשקו/מערכת וואלה! NEWS, לשכת ח"כ ענת ברקו

בשבוע שעבר קרא ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לתושבי ירושלים לשאת את נשקם האישי, על מנת להגביר את תחושת הביטחון ברחובות ולסייע במידת הצורך בעת אירועי טרור. "ראש העיר מעודד נושאי נשק ברישיון לשאת אותו להגברת הביטחון, ומשמש דוגמה אישית לכך", נמסר מהעירייה.

ברקת אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו רואים שבמהלך האירועים האחרונים, בירושלים ובכל המדינה, אנשים נושאי נשק ולוחמים לשעבר עם ניסיון קרבי יודעים להתערב. זה מכפיל כוח. זה מאוד מאוד חשוב לביטחון ולתחושת הביטחון. אני רואה בכך יתרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ יואב קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully