וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ירדני בכיר: מגעים לקיום פגישה בין נתניהו ואבו מאזן

אבי יששכרוף, שבתי בנדט, אמיר בוחבוט, שלומי גבאי, יניר יגנה, אלי אשכנזי, אבי אשכנזי, יוסי אלי, דנה יר

15.10.2015 / 23:56

הבכיר אישר כי שר החוץ האמריקני פועל לקיום פסגה מרובעת בינו לבין ראש הממשלה, יו"ר הרשות הפלסטינית ומלך ירדן, בעת ביקורו הקרוב לאזור. נהג אוטובוס נפגע קל לאחר שרכבו נרגם באבנים ליד ירושלים. בחברון יודו אבנים לעבר אוטובוס, לא דווח על נפגעים. עדכונים שוטפים

צילום: עמוד הפייסבוק של כיכר השבת, עריכה: שניר דבוש מדברים תקשורת

23:50: גורם ירדני בכיר: מגעים לקיום פגישה בין נתניהו ואבו מאזן בירדן

גורם בכיר בממשלת ירדן אישר הערב (חמישי) כי מתנהלים דיונים בתיווך שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לקיום פגישה מרובעת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן. זאת, במטרה להפיג המתיחות במדינה ולהביא לסיום גל הטרור. הגורם הוסיף כי הפרטים אינם סגורים ולא נקבע זמן או מקום למפגש. מוקדם יותר אמר נתניהו כי קיימת הצעה לפגישה בירדן, וציין כי הוא מוכן לקדם את ההצעה אם הדבר יעזור להרגעת הרוחות.

21:42: אבנים יודו לעבר אוטובוס של אגד בחברון; אין נפגעים

אלמונים יידו הערב אבנים לעבר קו 160 של חברת אגד, בסמוך לצומת העוקפים שבחברון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

20:49: אוטובוס נרגם באבנים ליד ירושלים; הנהג נפצע באורח קל

נהג אוטובוס נפצע הערב באורח קל לאחר שרכבו נרגם באבנים ליד הכפר הפלסטיני חיזמא שבסמוך לשכונת פסגת זאב בירושלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

20:03: פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב בבנימין; אין נפגעים

פלסטינים יידו הערב אבנים לעבר כלי רכב בסמוך לכיכר אדם שבבנימין. לא דווח על נפגעים.

18:30: פלסטינים מיידים אבנים בגבול הרצועה; צה"ל ירה כדורי גומי

הפגנה מתקיימת בשעות האחרונות באזור גדר הגבול במרכז הרצועה, בה משתתפים מאות פלסטינים שמיידים אבנים ומנסים להתקרב לגדר. עד כה כוח צהל לא השתמש באש חיה, ומנסה לפזר את ההפגנה באמצעות גז מדמיע. גורמי צבא דיווחו כי במספר בודד של מקרים ניסו פלסטינים לחדור לשטח ישראל, וכוח צה"ל ירה כדורי גומי לעבר פלג גופם התחתון.

18:25: הוארך מעצרה של בת 15 החשודה שתכננה לבצע פיגוע בבירה

בית משפט השלום בבאר שבע האריך עד יום שבת את מעצרה של נערה פלסטינית בת 15, שנעצרה בחשד שתכננה לבצע פיגוע דקירה בירושלים. מוקדם יותר היום, בחקירתה, הודתה הנערה כי התכוונה להתארגן ולצאת לדקור יהודים, שוטרים וחיילים.

הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. רויטרס
פלסטינים באזור גבול הרצועה, שלשום/רויטרס

17:41: הרשות הפלסטינית לישראל: "הפסיקו עם קריאות ההסתה"

הרשות הפלסטינית קראה לישראל להפסיק את "קריאות ההסתה הנעשות מידי יום בצורה רשמית" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלטינית הרשמית "וואפא". ההודעה התייחסה במיוחד להצהרותיה של השרה איילת שקד וצעדיה לסגירת ערוץ "פלסטין". "אנו קוראים לממשלה הישראלית לפעול כדי לעבוד על עצירת על כל מה שמתדלק את האלימות וההסתה, שכן הדבר יוצר אקלים המוביל להמשך המתיחות".

15:24: שב"כ: שני תושבי מזרח ירושלים שנעצרו בגבעתיים לא תכננו פיגוע

שני תושבי מזרח ירושלים שנעצרו הבוקר בגבעתיים בחשד שתכננו לבצע פיגוע, נחקרו במהלך היום בשב"כ. בתום החקירה הודיע הארגון כי נשלל החשד שהם מעורבים בתכנון מהסוג הזה.

14:17: ההפגנות במגזר הערבי: שלושה ערבים-ישראלים הואשמו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אחמד אבו זיד ופאדי אבו חמיס, תושבי יפו בני 28, בגין תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתפרעות במהלך הפרות הסדר שאירעו ביפו בשבוע שעבר. על פי האישום, השניים השתתפו בהפגנה על רקע "האלימות בירושלים", ללא אישור המשטרה. אבו זיד מואשם שתקף את אחד השוטרים בזמן שזה עיכב חשוד שהתפרע ונמלט. אבו חמיס מואשם שבעט בשוטר אחר בצלעות והכה אותו בראשו בעזרת מקל. בחקירתם הודו השניים שהשתתפו בהפגנה אך הכחישו שתקפו שוטרים.

במקביל, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מג'ד מחאג'נה, תושב אום אל-פחם בן 19, בגין הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות במהלך ההתפרעות בסמוך לכניסה לעיר בסוף שבוע האחרון. על פי האישום, במהלך הפרות סדר השליך הנאשם אבנים לעבר שוטרים. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

12:20: בת 15 חשודה שתכננה לבצע בירושלים: "רציתי לדקור יהודים"

שוטרי תחנת באר שבע סיכלו כוונה של נערה פלסטינית בת 15 לבצע פיגוע בירושלים. הנערה, תושבת השטחים עברה לאחרונה להתגורר עם משפחתה בבאר שבע. הלילה התקבל דיווח במוקד המשטרה כי הנערה נעדרת. בסיום החקירה היא נעצרה. היום היא תובא לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בבאר שבע. הנערה הודתה בחקירתה כי התכוונה להתארגן ולצאת לדקור יהודים, שוטרים וחיילים.

11:30: הכוננות בגוש דן: שני חשודים נעצרו בסריקות

משטרת תל אביב והשב"כ עצרו שני בני אדם במבנה ברחוב כצנלסון גבעתיים. המעצר בא בעקבות קבל מידע על תושב מזרח ירושלים שהודיע על כוונתו לבצע פיגוע בתל אביב. השניים מתוחקרים כעת באותו המבנה.

תת-ניצב יורם אוחיון, ממלא מקום מפקד מחוז תל אביב, אמר במשדר וואלה! NEWS כי לפני זמן קצר נעצרו שני חשודים. "אנחנו בודקים את המידע. ברגע שעלה החשד אנחנו מוכנים לכל מידע. אלפי שוטרים פרוסים ברחבי הארץ ואנחנו מגיבים מהר מאוד לכל אירוע מסוג זה".

10:45: המשטרה מחפשת אחר רכב חשוד בגוש דן

כוחות גדולים של משטרת תל אביב בליווי מסוקים מחפשים בשעה זו (חמישי) אחר כלי רכב חשוד באזור גבעתיים, רמת גן ודרום תל אביב. צומת עזריאלי ומחלף השלום נסגרו זמנית לתנועה מכיוון מזרח למערב.

מחסומים הוצבו בכמה כבישים בגוש דן. החיפושים החלו בעקבות דיווחים של אזרחים כי ראו כמה ערבים חשודים בכלי הרכב. המשטרה מרכזת כוחות באזור נחלת יצחק בתל אביב בעקבות הדיווח על הרכב החשוד, והוקפצו יחידות מיוחדות של המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות משטרה בדרך השלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

9:13: ראש העיר לוד: כוחות נוספים של מג"ב וחיילי צה"ל ייכנסו לעיר

ראש העיר לוד יאיר רביבו שוחח עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וביקש ממנו להגדיר את העיר כיישוב ראוי לצורך מתן רישיונות נשיאת נשק לאנשי חינוך וציבור. רביבו טען כי השר יבחן את הנושא.

לפי רביבו, מהשיחה עם השר עלה עוד כי בקרוב צפויים להיכנס לעיר כוחות נוספים של מג"ב וחיילי צה"ל.

9:00: צה"ל לרוצחי הזוג הנקין: בתיכם ייהרסו תוך יממה

צה"ל הודיע למשפחות חמשת המחבלים שהודו ברצח נעמה ואיתם הנקין בפיגוע הירי בשומרון לפני שבועיים, כי בתיהם ייהרסו תוך 24 שעות. החמישה, פעילי חמאס משכם, ירו לעבר הזוג הנקין בכביש איתמר-אלון מורה לעיני ילדיהם ביום חמישי לפני שבועיים.

מחקירתם עלה כי תוך כדי הירי פצע אחד המחבלים את חברו בשוגג, ולכן הם נאלצו לעזוב את זירת האירוע במהירות. ההערכה היא כי בשל תקרית זו ניצלו הילדים.

ראיון עם יגיל הנקין, אחיו של איתם הנקין. מערכת וואלה!
בני הזוג איתם ונעמה הנקין/מערכת וואלה!

08:30: קצין ירה לשווא ברכבת בחיפה כי חשב שיושב מחבל בקרון

קצין ירה הבוקר כדור אחד בעודו יושב ברכבת מתחנת מרכז השמונה שבחיפה צפונה, לאחר שכמה חיילות נדרכו למראה אדם עם סכין והחלו עם לצעוק "מחבל, מחבל". הרכבת המשיכה בנסיעה עד לגשר פז, ואז עצרה עקב השימוש בבלם החירום. שוטרי תחנת חיפה בפיקודו של ניצב-משנה אבי אדרי הגיעו למקום וסרקו את הרכבת וסביבתה. לאחר כמה דקות, הוסר החשש לאירוע ביטחוני. במהלך ההמולה, נפצעו ארבע חיילות באורח קל.

08:18: הפצועה מפיגוע הדקירה אמש בבירה שוחררה מבית החולים

האישה בת ה-72 שנפצעה אמש בפיגוע הדקירה ליד התחנה המרכזית בירושלים שוחררה הבוקר מבית החולים לביתה. אמש הובאה האישה לבית החולים שערי צדק בבירה, שם בוצעו לה בדיקות מהן עלה כי היא אינה סובלת מפציעה עמוקה והיא הושארה להשגחה במהלך הלילה. בשערי צדק עדיין מאושפזים שישה פצועים מהפיגועים האחרונים, שניים מהם פצועים במצב קשה והם מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ. אחת הפצועות עדיין מונשמת ומורדמת.

07:38: מחשש למהומות: צה"ל ממשיך לתגבר את גבול רצועת עזה

צה"ל ממשיך הבוקר לתגבר כוחות סביב רצועת עזה מחשש למהומות אלימות, בעיקר מחר. בשבוע החולף נגרם נזק למאות מטרים של גדר המערכת שהותיר את קו הגבול חשוף למעבר ללא התראה.

23:12: השרה רגב על נאום אבו מאזן: "חשף שדם הנרצחים על ידיו"

שרת התרבות מירי רגב הגיבה על נאום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמרה: "אבו מאזן הוכיח הערב שהוא ראש הנחש, שהוא רבם ומורם של המרצחים. בדברי ההסתה שנשא מקן הטרור שבמוקטעה הוא חשף שדם הנרצחים על ידיו ועל פיו". עוד אמרה רגב כי אבו מאזן יודע שאמירותיו מובילות את עמו לאסון, וכי הוא לא מבקש את טובת עמו. רגב הוסיפה: "אם אבו מאזן יגרור אותנו לאינתיפאדה, מדינת ישראל תהפוך את החיים במזרח ירושלים לגהינום".

עימותים בבית לחם. אוקטובר 2015. רויטרס
עימותים בבית לחם, אתמול/רויטרס

22:30: אבנים יודו לעבר צוות כיבוי אש בכפר קאסם; אין נפגעים

אבנים יודו לעבר צוות כיבוי אש מתחנת פתח תקווה שפעל להשתלטות על שריפת עמוד חשמל בסמוך לכפר קאסם. לא דווח על נפגעים באירוע, אך נגרם נזק לשמשות ניידת הכיבוי נופצו.

22:17: ראאד סלאח ניסה לצאת מהארץ ונבלם בשל צו עיכוב היציאה

שייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, הגיע הערב (רביעי) לנתב"ג וביקש לצאת מהארץ לטורקיה, אולם נחסם בשל צו עיכוב היציאה מהארץ שעליו חתם שר הפנים סילבן שלום. בביקורת הדרכונים הציגו לו אנשי שב"כ את צו איסור היציאה, והודיעו לסלאח כי לא יוכל לצאת מהארץ.

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
ניסה לצאת מהארץ, על אף צו עיכוב היציאה. סלאח/נועם מושקוביץ

22:00: ארה"ב: ייתכן שישראל משתמשת בכוח מופרז במאבקה בטרור

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית ג'ון קירבי אמר כי מדיווחים שנבדקו על ידי המחלקה ייתכן שישראל משתמשת בכוח מופרז בחלק ממאבקה בגל הפיגועים הנוכחי.

21:18: צה"ל שוקל לאפשר לחיילים לצאת לחופשה עם נשק

גורמי צבא מסרו כי בצה"ל שוקלים בימים אלו לאפשר לחיילים שיוצאים לחופשות לקבל כלי נשק כדי להגביר את תחושת הביטחון ברחובות. לפי הגורמים, המהלך יאפשר לחיילים לנטרל מחבלים כפי שאירע בפיגוע הדקירה שהתרחש ליד דרך מנחם בגין בתל אביב, מול בסיס הקריה.

הגורמים הסבירו כי הנושא נידון באגף המבצעים. לפני כמה שנים צומצמה באופן משמעותי חלוקת הנשקים לחיילי צה"ל בעקבות גל גניבות ומכירות נשק לגורמים פליליים וחבלניים.

שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
כוחות צה"ל בג'בל מוכבר, אתמול/יותם רונן

20:15: הבית הלבן הביע דאגתו למותם של ישראלים ופלסטינים כאחד

הבית הלבן הביע היום "דאגה עמוקה" לגבי האלימות בישראל, וגינה את אובדן חייהם של חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים כאחד. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי ארצות הברית נמצאת בקשר עם הממשלה בישראל ועם הרשות הפלסטינית לגבי גל האלימות הנוכחי.

(פרסום ראשון: 6:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully