וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את אבו מאזן: "ממשיך להסית ולשקר"

15.10.2015 / 19:30

ראש הממשלה הודיע במסיבת עיתונאים כי יו"ר הרשות הפלסטינית, שטען כי המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה "הוצא להורג" בידי ישראל, מלבה את הטרור בהתבטאויות שקריות. עם זאת, אמר כי הוא מוכן למו"מ עם אבו מאזן "כבר עכשיו". קרי: "מגבים את זכותה של ישראל להתגונן"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ובה תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הצהרתו, שלפיה המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13, שביצע פיגוע דקירה נגד נער בן גילו בשכונת פסגת זאב בירושלים השבוע, "הוצא להורג" בידי כוחות הביטחון. זאת, לאחר שתמונתו של מנאסרה, שוכב בהכרה בבית החולים הדסה עין כרם, פורסמה היום בכלי התקשורת ועוררה הד ציבורי.

"המלחמה נגד הטרור היא גם מלחמה נגד ההסתה הפרועה שמלבה את הטרור. לצערי, במקום לפעול להרגעת הרוחות, אבו מאזן ממשיך להסית ולשקר. רק אתמול הוא האשים את ישראל בהוצאה להורג של נער פלסטיני תמים וחף מפשע. הנה האמת: ראשית, הוא לא מת, הוא חי. שנית, הוא לא תמים. שלישית, הוא לא חף מפשע - הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים. הוא החף מפשע האמיתי".

לקריאה נוספת:
"עוד מעט תראו אותי בחדשות": בת 14 חשודה שתכננה לדקור יהודים
שוטרים עם מסיכות ברחבי ירושלים - בגלל הפחד מחשיפתם בפייסבוק
עיריית ירושלים מגבשת רשימת מורשים ליציאה במקרה של סגר על מזרח העיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים במשרד החוץ. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מאשים את אבו מאזן בהסתה. נתניהו/נועם מושקוביץ

לדברי נתניהו, "הדרך להילחם בשקר הזה, שביחד עם השקרים אחרים מצטרפים לשקר גדול, היא להגיד את העובדות הפשוטות והברורות. אנחנו מצפים מידידנו ברחבי העולם שלא יתעלמו מהעובדות האלה, ושלא יעשו סימטריה כוזבת בין אזרחי ישראל המותקפים לטרוריסטים שתוקפים אותם".

במהלך מסיבת העיתונאים הוצגו לקהל סרטוני הסתה ששודרו ברשות הפלסטינית וקראו לדקור אזרחים ישראליים. כמו כן, הוצגה שוב תמונות של מנאסרה, שהפלסטינים ובראשם אבו מאזן טענו כי הוא נהרג מאש צה"ל. עוד הוצגו תיעודים מהפיגועים האחרונים, במטרה לשלול את הטענות הפלסטיניות כי המחבלים חפים מפשע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראיון עם ד"ר אשר שלמון מעין כרם על הילד המחבל אחמד מנאסרה. מערכת וואלה!
כבר לא "הוצא להורג". מנאסרה בבית החולים/מערכת וואלה!

נתניהו נדרש לעובדה שמערכת הביטחון טרם הגיעו למציתי בית משפחת דוואבשה בכפר דומא. "אנו עושים מאמצים כדי לאסוף ראיות ולהעמיד את הרוצחים למשפט. אני לא שמעתי גינוי מאבו מאזן על רצח הישראלים. אני לא היססתי: הלכתי לבקר את הילד הצעיר ואנו דואגים לו. יש א-סימטריה. ישראל לא תסבול טרור מיהודים וערבים. אבל יש הבדל, כי אנו מוצאים את הטרוריסטים, ואם נמצא ראיות אתם תדעו על כך באופן מידי. שום דבר לא מצדיק רצח חפים מפשע. שום דבר. אני לא מצדיק זאת וזה הזמן שאבו מאזן יפסיק להצדיק את זה ואף לקרוא לכך. הוא אמר שהוא רוצה לראות עוד דם בירושלים. שיפסיק לקרוא ולהצדיק רצח.

כשנשאל אם יסכים למשא ומתן אם אבו מאזן יקרא לכך, לאחר שטען כי הוא פתוח להתערבות בינלאומית, השיב: "הוא יקרא לי למשא ומתן? אני קורא לו בכל פורום ובכל מקום להתחיל במשא ומתן. ברגע זה אנחנו יכולים להיפגש. אין לי בעיה עם כך. אני מוכן לפגוש אותו והוא לא מוכן לפגוש אותי, אז את שואלת אותי? אני לא מדבר כמובן על התערבות בינלאומית, אני מדבר על הצעה שקרי, אני והמלך עבדאללה נפגש, וזו אחת האפשרויות ואני מוכן לכך. אני חושב שאבו מאזן צריך להפסיק. הוא משקר ואומר כי ילד חף מפשע הוצא להורג – הוא לא חף מפשע, הוא ניסה להרוג חפים מפשע. זה שקר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים במשרד החוץ. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"השקרים של אבו מאזן". המצגת שהוצגה במסיבת העיתונאים/נועם מושקוביץ

האם לדעתך אבו מאזן ידע שהמחבל בחיים?

"קודם כל צריך הרגיע את הרוחות. אי אפשר גם טרור וגם שלום. מי שניסה את זה היה ערפאת. יש הצעה להיפגש אולי בירדן. אני מוכן לקדם את ההצעה אם הדבר יעזור להרגעת הרוחות. שקר הולך ומתפשט אם מספיק אנשים חוזרים עליו. השקר על מסגד אל-אקצא מדהים; ראיתם את הנתונים – שום דבר לא השתנה בשנים האחרונות. אין שום אמת לטענה השקרית הזו שישראל מתכוונת להרוס את המסגדים ולשנות את הסטטוס קוו. זה בדיוק על אותו רמת שקר של הרג הילד הפלסטיני. את עניין אל-אקצא קשה להוכיח. אני חושב שהדבר המידי שיש לעשות זה להילחם בשקר ולמצוא את הדרכים להרגיע את הרוחות.

מה דעתך על ההודעה של מחלקת המדינה האמריקנית, שמתחה ביקורת על שימוש בכוח?

"אין אמת בטענה. ישראל לא עושה מה שכל מדינה אחרת הייתה עושה, מה היו עושים שוטרים בניו יורק או בפריז. הטענה הזו משוללת יסוד. היא מבוססת על טענה כוזבת. ראו את המספרים - ישראל עושה מה שהיא צריכה כדי להילחם הטרור בצורה הלגיטימית והנכונה שכל מדינה אחרת הייתה נוקטת בה".

אבו מאזן באו"ם. רויטרס
"מוכן להיפגש איתו". אבו מאזן/רויטרס

כמה זמן זה עוד יימשך?

"אני לא יכול להעריך. עברנו גלי טרור במאה השנים האחרונות. אני מציין את 1920 תמיד כשנה שבה החלו התקפות הפורעים. עברנו את האינתיפאדה והגלים עולים ויורדים. אני רוצה להבהיר דבר אחד - מה שמביא את זה זה לא פעולה כזו או אחרת של ישראל, זה לא ההתנחלויות וזה גם לא היעדר אופק מדיני. כשהיה אופק מדיני היה גל טרור. אומרים כי זה בגלל תסכול. זה לא בגלל היעדר אופק מדיני, אלא בגלל שאנחנו כאן והתסכול הזה יימשך כי נישאר כאן".

במקביל למסיבת העיתונאים אמר שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי וושינגטון "תגבה את זכותה של ישראל להגן על עצמה", והדגיש כי מדינתו מגנה את גל הפיגועים הנוכחי וכי אין הצדקה לאלימות. אתמול אמר קרי כי הוא עובד על הרגעת המתיחות ואף יגיע לביקור באזור כדי לנסות למנוע מהמצב "להידרדר לתהום".

אבו מאזן תיקן בשעות הצהריים את הצהרתו המקורית. אש"ף שינה את נוסח הנאום והחליף את המילים "הוצאה להורג" במילה "ירי". עם זאת, גם זו הודעה מסולפת, שכן הנער לא נורה, אלא נדרס על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully