וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים אסטרטגיה: ארה"ב הצניחה 50 טון נשק לכוח הלוחם בדאעש

לאחר שהפנטגון הודיע כי הוא משהה את התכנית הכושלת לאימון המורדים המתונים בסוריה, הוא פתח בדרך חדשה לתמיכת הגופים הלוחמים בדאעש - אספקת נשק קל. במקביל הוקמה קואליציה חדשה שצפויה לקבל נשק אמריקני בקרוב

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה

כוחות הקואליציה הלוחמת בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בהובלת ארצות הברית, הצניחו תחמושת לקבוצה של מורדים סורים הלוחמים בארגון הקיצוני – כך דיווח אתמול (שני) פטריק ריידר, דובר בצבא ארצות הברית. זאת, לאחר שהפנטגון הודיע בשבוע שעבר כי הוא משהה את האסטרטגיה לאימון המורדים המתונים, ומתחיל להתמקד בציוד מנהיגים של ארגוני מורדים מקבוצות שונות הלוחמות בדאעש.

"כוחות הקואליציה הצניחו ביום ראשון אספקה לקבוצה מקומית בצפון סוריה הלוחמת בדאעש", אמר ריידר. "האספקה כללה נשק קל שבעזרתו ימשיכו הכוחות לנהל את מבצעם נגד הארגון". גורם רשמי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האספקה כללה 50 טון של ציוד צבאי. ריידר הדגיש כי התחמושת הגיעה לקבוצה "הפועלת להשמדת דאעש בצפון סוריה ומנהיגה נבחר באופן קפדני על ידי ארצות הברית".

עוד כתבות מהעולם:
תחקיר: כך מגרשת ארצות הברית מהגרים אל מותם
רוסיה: סיכלנו פיגוע של דאעש בתחבורה הציבורית במוסקבה
זימבבואה: צייד האריה המפורסם ססיל לא יעמוד לדין

מורדים בעיר רקה, מזרח סוריה. ספטמבר 2013. רויטרס
מורדים באזור א-רקה/רויטרס

במקביל, היום הקימה אותה הקבוצה שקיבלה את הנשק ברית עם המיליציה הכורדית YPG הלוחמים באזור א-רקה, מעוז הארגון הקיצוני. לטענת אותה הקואליציה, הם קיבלו הבטחה מארצות הברית לחמשם בנשק בקרוב.

"דיברנו עם האמריקנים ונאמר לנו כי הנשק החדש נמצא בדרכו", אמר אבו מועז, דובר אחת הקבוצות בקואליציה. לדבריו, הקבוצה כוללת 3,200 לוחמים שיוכלו להתחיל ולהשתמש בנשק בתוך ימים מרגע הגעתם. הוא ציין כי במתקפה גדולה נגד הארגון בא-רקה ניתן יהיה לכבוש את העיר בתוך פחות מחודשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, 9 באוקטובר 2015.. AP
הודיע על שינוי האסטרטגיה. קרטר/AP

בשישי האחרון הודיעו בכירים במשרד ההגנה האמריקני על הפסקה כמעט מוחלטת של התכנית לאימון ארגוני המורדים המתונים בסוריה, בעקבות הכישלונות הרבים ביישומה. הממשל האמריקני תקצב את התכנית ב-580 מיליון דולרים, וכעת, התקציב יועבר בעיקר לחימוש ארגוני המורדים המתונים ולתמיכה בארגונים קיימים המוכנים ללחימה ואינם זקוקים לאימון או להדרכה.

בעבר כבר דווח כי האמריקנים מתקשים מאוד בגיוס לוחמים לתכנית, ובהגעה להישגים משמעותיים בזכות התכנית בחזיתות הלחימה. קבוצת המגויסים הראשונה לחמה יחד במשך זמן קצר מאוד, ומרבית חבריה נלקחו בשבי, נהרגו או נמלטו. הקבוצה שלאחר מכן משכה מספר מועט של מגויסים, ורק חלק מהם סיימו את ההכשרה והמשיכו לקרב.

במהלך ביקור רשמי בלונדון, שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר מסר: "אני עדיין בטוח כי על מנת להביא לתבוסת דאעש בסוריה, נהיה תלויים בהצלחתם של כוחות קרקע מקומיים, בעלי מוטיבציה ומוכנים ללחימה". לדבריו, "השינויים שאנו מחילים היום יגבירו, עם הזמן, את כוח הלחימה של הכוחות הנאבקים בדאעש בסוריה, ובסופו של דבר יסייעו למבצע שלנו להביא לתבוסת דאעש". בכירת הפנטגון כריסטין וורמות' הבהירה כי הדרכת המורדים "הושהתה", אך עשויה להתחדש בעתיד.

(פרסום ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully