וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: צייד האריה המפורסם ססיל לא יעמוד לדין

שרת איכות הסביבה במדינה הודיעה כי רופא השיניים וולטר פלמר, שעורר סערה לאחר שצד את האריה, אחז בכל אישורי הציד ועל כן לא עבר על החוק. שני אנשים נוספים עדיין מואשמים במדינה במעורבות בהרג

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

וולטר פלמר, רופא השיניים האמריקני שצד ביולי האחרון את האריה המפורסם ססיל בזימבבואה, לא יועמד לדין – כך אמרה היום (שני) שרת איכות הסביבה בזימבבואה, אופה מוכינגורי-קשירי. זאת, מאחר שהתברר כי היו בידיו המסמכים הרשמיים המתירים לו לצוד באזור. "פנינו למשטרה ולתובע הכללי, והתברר כי פלמר הגיע לזימבבואה לאחר שכל המסמכים היו ברשותו", אמרה השרה.

פלמר, תושב מדינת מינסוטה בן 55, הצית מחאה עולמית לאחר שצד באמצעות חץ וקשת את האריה האהוב - אטרקציה פופולרית בקרב תיירים בינלאומיים רבים שביקרו בפארק הלאומי הוואנגה, וחלק מפרויקט מחקר של אוניברסיטת אוקספורד. לאחר ששמו פורסם בתקשורת, מפגינים רבים פקדו את מרפאת השיניים שלו והוא נאלץ להשהות את הפעילות במרפאה למשך חודשיים.

עוד כתבות בנושא:
רופא השיניים שצד אריה מפורסם והפך לאיש השנוא באמריקה
סערת האריה ססיל: האם גם אחיו נורה למוות בידי ציידים?
אחרי הרג ססיל האריה: חברות אמריקניות לא יטיסו חיות בר שניצודו

וולטר פלמר, האדם שצד את האריה ססיל בזימבבואה. ספטמבר 2015. AP
וולטר פלמר, צייד האריה ססיל/AP

בחודש שעבר דיבר פלמר לראשונה על התקרית ואמר בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי לא ידע שמדובר בססיל, וכי אם היה יודע שמדובר באריה המפורסם הוא לא היה הורג אותו. "אם הייתי יודע שלאריה הזה יש שם והוא חשוב למדינה או למחקר, כמובן שלא הייתי עושה את זה", אמר והוסיף: "אף אחד מקבוצת הציד לא ידע שמדובר בססיל".

שני אנשים נוספים שהיו קשורים להרג עדיין עומדים בפני אישומים, שלפיהם הם השתמשו בפיתיונות כדי לפתות את ססיל לצאת משמורת הטבע שבה אסור לצוד אותו. תאו ברונקהורסט, צייד מקצועי מזימבבואה ומדריכו של פלמר, מואשם בהפרת חוקי הציד, ואדם נוסף מואשם באישור הציד. שניהם הכחישו את מעורבותם.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
האריה ססיל, שניצוד בידי רופא שיניים אמריקני, בפארק הלאומי הוואנגה שבזימבבואה. AP
האריה ססיל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully