וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא השיניים שצד אריה מפורסם והפך לאיש השנוא באמריקה

וולטר פלמר עורר סערה עולמית לאחר שצד את ססיל, אריה מפורסם בזימבבואה ומאז נעלמו עקבותיו. הרשויות בארה"ב קראו לו ליצור קשר כשבמדינה האפריקנית רוצים בהסגרתו. "הוא שטן ורוצח. היזהרו!"

האריה ססיל, שניצוד בידי רופא שיניים אמריקני, בפארק הלאומי הוואנגה שבזימבבואה. AP
האריה ססיל/AP

הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירת ההרג של ססיל, אריה מפורסם ואהוב בזימבבואה, שניצוד על ידי רופא שיניים אמריקני שירד למחתרת בעקבות הזעם הבינלאומי שעורר. הצייד וולטר פלמר הרג מוקדם יותר החודש את האריה, שלפי החשד פותה לצאת מגבולות הפארק הלאומי הוואנגה. הצייד המקצועי בזימבבואה, שארגן את מסע הציד, הואשם במדינתו ב"אי-מניעת ציד בלתי-חוקי. עם זאת, הדיון בעניינו של בעל הקרקע שחשוד כמי שאפשר את הציד נדחה. הרשויות במדינה הדרום-אפריקנית קראו היום (שישי) לארצות הברית להסגיר אותו.

"אנחנו חוקרים את ההרג של ססיל האריה. נלך על פי העובדות. אנחנו מבקשים מד"ר פלמר ליצור עמנו קשר במהירות", נכתב אתמול בדף הטוויטר של הרשות האמריקנית לדגה ולחיות בר, שפתחה בחקירת הציד. עם זאת, לא ברור היכן נמצא רופא השיניים שהפך מהר מאוד לאחד האנשים המושמצים ביותר בארצות הברית - מחוץ למרפאתו במדינת מינסוטה השאירו אנשים רבים צעצועים בדמותם של אריות, טיגריסים וקופים ועל דלת המרפאה נתלה שלט שבו נכתב: "תירקב בגיהנום".

מחאה מחוץ למרפאתו של וולטר פלמר, רופא שיניים אמריקני שצד אריה מפורסם באפריקה, יולי 2015. רויטרס
"תירקב בגיהנום". שלטי מחאה ובובות מחוץ למרפאתו של פלמר, השבוע/רויטרס

חברת קונגרס מטעם מינסוטה קוראת לחקור את פלמר, שהורשע בעבר בציד בלתי-חוק של דוב שחור שביצע ב-2008 בתחומי ארצות הברית. "לפתות ולהרוג חיה בסכנת הכחדה, כמו האריה האפריקני, למען הספורט לא יכול להיקרא ציד, אלא מעשה מביש של אכזריות חסרת-רגישות", אמרה השבוע בטי מק'קולום. היא הפצירה במשרד התובע הכללי של ארצות הברית וברשות לדגה ולחיות בר לחקור אם פלמר הפר את חוקי ארצות הברית בציד החיה המוגנת.

בינתיים, מועדון הספארי הבינלאומי, ארגון ציד בינלאומי שפלמר חבר בו, מסר כי הוא תומך בחקירת המקרה וביטל את חברותו של רופא השיניים ושל מדריכו המקומי. "השעייתם תישאר במקומה עד לתוצאות החקירה", נמסר.

ססיל היה אטרקציה פופולרית בקרב תיירים בינלאומיים רבים שביקרו בפארק הלאומי הוואנגה והוא היה חלק מפרויקט מחקר של אוניברסיטת אוקספורד. האריה האהוב ככל הנראה פותה לעזוב את הפארק ואז נורה בחץ קשת, כשלאחר מכן פלמר והמדריך שלו איתרו את ססיל וירו בו למוות. ביום שלישי פרסם פלמר הודעה שבה הביע חרטה על הציד של ססיל, אולם להגנתו הוא טען כי לא ידע שהוא היה חלק מפרויקט מחר וכי הוא סבר שהציד היה חוקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"לא יודעת איך מישהו יכול לעבור אצל האיש הזה טיפול שיניים"

עם זאת, בארצות הברית לא התרשמו וגינויים וגידופים רבים שטפו את הרשתות החברתיות. "#וולטרפלמר הוא השטן. אני לא יודעת איך מישהו יכול לעבור אצל האיש הזה טיפול שיניים לאחר מכן. הוא רוצח. היזהרו!", כתבה שרון אוזבורן, אשתו של זמר הרוק אוזי אוזבורן, בחשבון הטוויטר שלה.

ברקע הזעם העולמי על הרג האריה המפורסם, רבים מיהרו להיענות לקירות לתרומות עבור שמירה על החתולים הגדולים הנמצאים בסכנת הכחדה. לאחר בקשה כזאת מצדו של ג'ימי קימל, המגיש הפופולרי של תכנית בידור ברשת ABC, עשרות אלפי דולרים נתרמו תוך שעות לפרויקט המחקר והשימור של אוניברסיטת אוקספורד, שבה לקח ססיל האריה חלק.
בתכנית כינה קימל את פלמר "האיש השנוא ביותר באמריקה".
בזמן שהוא ביקש מהצופים לתרום עבור הפרויקט, הוא אמר כי הוא רוצה שניתן יהיה להפיק משהו טוב מהטרגדיה. "לכל הפחות אנחנו יכולים להראות לעולם שלא כל האמריקנים הם כמו הטמבל הזה", אמר קימל, כברקע הופיעה תמונתו של פלמר מחייך כחלק מפרסומת למרפאת השיניים שלו.

קרן חיות הבר של אפריקה, שבסיסה בניירובי אבל שלה יש משרד בוושינגטון, הוצפה בשיחות טלפון ובמיילים של אנשים שהביעו צער על מותו של האריה. הקרן פרסמה הצהרה שנקראת "צדק עבור ססיל" וציינה כי אוכלוסיית האריות באפריקה צנחה ב-30% ב-20 השנה האחרונות ומונה כעת פחות מ-30 אלף פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully