וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת האריה ססיל: האם גם אחיו נורה למוות בידי ציידים?

הרשת סערה לאחר שססיל, אריה מזן נדיר החי בפארק לאומי בזימבבואה, נורה בידי צייד אמריקני. אתמול נפוצו שמועות שגם אחיו של ססיל, יריחו, נורה למוות. חוקר מהפארק הלאומי מרגיע: "הוא בריא ושלם"

האריה ססיל, שניצוד בידי רופא שיניים אמריקני, בפארק הלאומי הוואנגה שבזימבבואה. AP
האריה ססיל/AP

לאחר שהרשת סערה בימים האחרונים בעקבות הידיעה על מותו של ססיל, אריה מזן נדיר מזימבבואה שנורה בידי צייד אמריקני, נפוצו שמועות כי גם אחיו של ססיל, יריחו, זכה לגורל דומה. ארגון הפועל למען בעלי חיים במדינה דיווח אתמול (שבת) כי יריחו נורה למוות בידי ציידים לא-מורשים בפארק הלאומי הוואנגה, שהיה גם ביתו של ססיל. "אנחנו שבורי לב לחלוטין", נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון.

עם זאת, חוקר האריות ברנד סטפלקמפ, המתגורר בשטח הפארק הלאומי הוואנגה, הכחיש היום את השמועות. סטפלקמפ מסר לעיתון ה"גארדיאן" הבריט יכי יריחו נצפה אתמול בערב, לאחר ההודעה על מותו, כשהוא בריא ושלם. "שמתי עליו קולר כדי לעקוב אחריו, ושום דבר לא נראה חריג. הוא היה בתנועה כל היום וגם נצפה בסמוך ללביאה, ככל הנראה בעת הזדווגות", הרגיע סטפלקמפ והבטיח לצלם בקרוב תמונות של יריחו כדי להראות לעולם כולו שהוא עודנו בחיים.

עוד על הרג האריה ססיל:
על הכוונת: כך ייעשה לאיש שהגולשים בטוחים שהרג אריה באפריקה
רופא השיניים שצד אריה מפורסם והפך לאיש השנוא באמריקה

מחאה מחוץ למרפאתו של וולטר פלמר, רופא שיניים אמריקני שצד אריה מפורסם באפריקה, יולי 2015. רויטרס
ירד למחתרת בעקבות הזעם שעורר. הפגנה מחוץ למרפאתו של פלמר/רויטרס

ססיל היה אטרקציה פופולרית בקרב תיירים רבים מרחבי העולם שביקרו בפארק הלאומי הוואנגה, והוא היה חלק מפרויקט מחקר של אוניברסיטת אוקספורד. בתחילת החודש הרג וולטר פלמר, רופא שיניים אמריקני, את אריה האהוב לאחר שככל הנראה פותה לעזוב את הפארק. ביום שלישי פרסם פלמר הודעה שבה הביע חרטה על הציד של ססיל וטען להגנתו כי לא ידע שהוא היה חלק מפרויקט מחקר וסבר שהציד היה חוקי.

עם זאת, בארצות הברית לא התרשמו מההתנצלות. גינויים וגידופים רבים שטפו את הרשתות החברתיות, עד שפלמר ירד למחתרת בעקבות הזעם שעורר. "וולטר פלמר הוא השטן. אני לא יודעת איך מישהו יכול לעבור אצל האיש הזה טיפול שיניים לאחר מכן. הוא רוצח. היזהרו!", כתבה שרון אוזבורן, אשתו של זמר הרוק אוזי אוזבורן, בחשבון הטוויטר שלה. בארצות הברית נפתחה חקירה בנוגע להרג של ססיל, ואילו הרשויות בזימבבואה קראו ביום שישי לארצות הברית להסגיר אותו אליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully