וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יבעיר את השטח": בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נעצר

12.10.2015 / 9:02

חוקרי תחנת רהט עצרו את הבכיר בחשד לשידול להתקהלות בלתי חוקית ולשידול לגרימת נזקים. חברי הוועדה העממית בעיר: "הוא חף מפשע, יש חשש שזה יוביל להתלהמות". בהמשך היום יובא להארכת מעצר

עריכה: ניר חן

בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נעצר אתמול (ראשון) על ידי חוקרי תחנת רהט בחשד לשידול להתקהלות בלתי חוקית ולשידול לגרימת נזקים, על רקע גל הפיגועים הנוכחי. הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו.

מנהיגים בדואים בדרום הגיבו למעצר וטענו כי הוא עלול להצית מהומות. "זה מעצר מיותר ומוגזם, האיש כל הזמן ניסה להרגיע את הציבור שלא לפגוע במבני ציבור ולא לגרום נזק. אני מקווה שהמעצר לא יבעיר את השטח", אמר ראש עיריית טלאל אלקרינאווי.

לקריאה נוספת:
מושב החורף ייפתח הבוקר: נתניהו יזעזע את הקואליציה לטובת הרצוג?
"זכרו את פני הנבזים": פלסטינים הפיצו תמונות של מסתערבים
הפיגוע בגן שמואל: המחבל עצר את המכונית - ודקר את ליאת בת ה-15

עצרת של התנועה האיסלאמית באיצטדיון בטייבה, שבמרכזה עניינו של מוחמד עלאן. העציר ששבת רעב.. אתר פאנט, צילום מסך
עצרת של התנועה האיסלאמית בטייבה/צילום מסך, אתר פאנט

עלי דבסן, חבר הוועדה העממית של רהט, הוסיף כי הבכיר חף מפשע. "הוא חבר פעיל בוועדה העממית. אנחנו מתנגדים למעצרו – זה יגרום נזק ויש חשש שזה יבעיר את השטח ויוביל להתלהמות של הצעירים. ההאשמות נגדו הן לא נכונות", אמר.

לדבריו, הממשלה מחפשת אשמים במצב הנוכחי. "הוא ניסה להרגיע את המצב ביום שישי. אנחנו לא מבינים את האשמות נגדו, זה שהוא מנהיג את התנועה הצפונית לא עושה אותו פורע חוק. אנחנו המומים, יש בהצהרות של הממשלה הסתה נגד התנועה האיסלאמית הצפונית ומצאו שעיר לעזאזל. אנחנו מבקשים לשחררו לאלתר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתניהו: "לא אקבל הסתה מבית"

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה להידרדרות הביטחונית, והאשים את הפלסטינים בכך שהם שופכים שמן למדורה. "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד חמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האיסלאמית בישראל", אמר.

נתניהו הוסיף כי יכנס דיון נוסף בנוגע לפעולות של הממשלה נגד התנועה האיסלאמית בישראל. "אינני מוכן שתהיה הסתה מבית. אנחנו נפעל בכל הכלים נגד המסיתים מכל כיוון שהוא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully