וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב החורף נפתח: נתניהו יזעזע את הקואליציה לטובת הרצוג?

11.10.2015 / 15:00

הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת, שתיפתח בנאומים של ריבלין ונתניהו, תתמקד בגל הפיגועים ובמאבק בטרור. הנושאים שיעמדו בסדר היום של המושב: תקציב המדינה, ניסיון לכונן ממשלת אחדות ומתווה הגז הנפיץ. שידור חי מאולפן וואלה! NEWS

צילום: גדעון צנטנר עריכה: מתן חדד

בתום 70 ימי פגרה חידשה היום (שני) מליאת הכנסת את פעילותה, כשבמרכז הדיונים גל הטרור המתמשך. ועדת החוקה של הכנסת דנה בהכנת הצעת חוק המאבק בטרור לקריאה שלישית. מאוחר יותר, התקיים דיון נוסף בוועדה על "הסרה דחופה של חסמים במסגרת המאבק בטרור". במקביל, התקיים דיון מיוחד בוועדת הפנים בנושא מצב הביטחון האישי בירושלים. בישיבה ישתתף גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

בשעה 16:00 תיפתח מליאת הכנסת עת יעלו לנאום נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. נתניהו צפוי להתייחס בנאומו בהרחבה לפעולות הממשלה בניסיון לעצור את גל הטרור. מנגד, הרצוג צפוי לתקוף את ראש הממשלה, בשל מה שהוא מכנה "כישלון המדיניות הביטחונית של ראש הממשלה".

לקריאה נוספת:
"זכרו את פני הנבזים": פלסטינים הפיצו תמונות של מסתערבים
גל טרור: 4 עצורים בחשד ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה בגליל המערבי
כביש 4 נחסם לכיוון דרום עקב תאונה קטלנית; רוכב אופנוע נהרג

בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, יאיר לפיד. ראובן קסטרו
נתניהו והרצוג/ראובן קסטרו

באופן מסורתי, מתקיימות מדי יום שני שורה של הצעות אי אמון של סיעות האופוזיציה בממשלה. אלא שעל רקע האירועים האחרונים, החליטה סיעת יש עתיד להסיר את הההצעה של הסיעה.

בהודעת הסיעה נכתב כי "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של מצב ביטחוני קשה. פיגוע רודף פיגוע, המצב בעזה נמצא בנקודת רתיחה ואזרחי ישראל חשים אובדן ממשי של ביטחונם האישי. בתוך כל זה - למרות הביקורת הקשה והמוצדקת שיש לנו על חוסר תפקודה של הממשלה - בהיבט המדיני ביטחוני ובכל שאר התחומים הנוגעים לחיינו במדינה, אין זה נכון להיכנס בעת הזאת למלחמות פוליטיות כאשר דם הנרצחים עדיין לא יבש וכוחות הביטחון נמצאים במערכה ביטחונית ובהגנה על חיי אזרחי ישראל". יתר סיעות האופוזיציה, ובהן המחנה הציוני, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת ומרצ, הודיעו כי יגישו את הצעות אי האמון כרגיל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הדרישות הכספיות של חברי הכנסת

מושב הכנסת הקרוב צפוי להתמקד בהעברת תקציב המדינה לשנים 2016-2015. המועד האחרון להעברת התקציב בקריאה שנייה ושלישית הוא 19 בנובמבר, ובקואליציה מתכוננים כבר למבחן הכוח המשמעותי הראשון אותו יצטרכו לצלוח. גורמים בסיעת כולנו אמרו בימים האחרונים כי הם צופים שהתקציב יעבור ללא בעיות מיוחדות. זאת, לאור שורת הסכמות אליה הגיע שר האוצר משה כחלון עם ראשי הסיעות החרדיות בנוגע לתוספות לקצבאות הילדים, וכן עם סיעת הבית היהודי בנוגע לתוספות לתקציב החינוך.

למרות זאת, העובדה שמדובר בקואליציה בת 61 חברי כנסת, אשר כל חבריה צריכים לתמוך בתקציב ללא יוצא מן הכלל, עלולה לעורר לא מעט בעיות. באוצר כבר נערכים לתרחישים במסגרתם חברי כנסת ידרשו סכומי כסף לנושאים הקרובים ללבם תמורת תמיכה בתקציב. כך, למשל, דרשו כמה חברי כנסת בליכוד הקצאת כספים לפרוייקט שיקום שכונות ולקליטת עלייה כתנאי להצבעה בעד התקציב.

אסדת גז. Creative Commons
מתווה הגז חוזר לסדר היום/Creative Commons

במערכת הפוליטית נשמעו בשבועות האחרונים הערכות שלפיהן מיד לאחר העברת התקציב יואצו המגעים לממשלת אחדות בין נתניהו והרצוג. זאת אחרי שבסוף השבוע אמר הראשון כי הוא מעוניין ב"ממשלה רחבה" וכי זה "בידי היושבים באופוזיציה".

בכירים במחנה הציוני אף אמרו בשיחות סגורות כי ועידת מפלגת העבודה, שתתקיים בשבוע הבא ובה ייקבע מועד הבחירות המקדימות במפלגה, תשפיע במידה רבה על סיכויי האחדות. זאת מתוך הנחה שנתניהו יסכים לזעזע את הקואליציה ולערוך סבב תיקים רק אם הרצוג יידחה את הפריימריז לשנת 2017, דבר שיבטיח יציבות קואליציונית לתקופה ממושכת.

אלא שבימים האחרונים החלו הרצוג ואנשיו לדבר באופן נחרץ, לראשונה מאז הבחירות, נגד האפשרות של ממשלת אחדות. בסביבתו של הרצוג אמרו הערב כי ממשלת אחדות אינה על הפרק בשום אופן.

עניין נוסף שיעמוד במרכז הדיונים במליאת הכנסת בחודשים הקרובים הוא מתווה הגז. הקואליציה אמנם הצליחה להעביר החלטה הצהרתית של הכנסת בעד המתווה, אמנם מחלוקת בין שר הכלכלה אריה דרעי לראש הממשלה נתניהו מעכבת את יישום המתווה.

דרעי מסרב להשתמש בסמכותו בהתאם לסעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, ולעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים שהתנגד לעסקה כך שהמתווה ייצא כבר עתה לדרך. נושא זה מעורר מחלוקת עזה בתוך הקואליציה, ואף הביא בישיבת הממשלה לפני שבועיים לעימות קולני בין שר האנרגיה יובל שטייניץ ודרעי, שנפסק רק לאחר שראש הממשלה קרא לעברם שלוש פעמים לחדול מן הוויכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully