וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכרו את פני הנבזים": פלסטינים הפיצו תמונות של מסתערבים

ברשתות החברתיות פורסמה תמונה ובה לכאורה פניהם החשופות של לוחמי צה"ל ומג"ב שמשתתפים במבצעי המעצרים בלב האוכלוסייה הפלסטינית. "הפיצו את תמונותיהם ברבים", קראו. במהלך ההפגנות קוראים הפלסטינים "להכניס את החולצות למכנסיים" כדי להבדילם מהמסתערבים. משדר מיוחד

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אתר Shasha; עריכה: ליאור קירשנר

(תיעוד: מסתערבים משתלטים על מיידי אבנים ליד בית אל)

ברשתות החברתיות הופצה אתמול (ראשון) תמונה ובה לכאורה מופיעים פניהם החשופות של מסתערבים, אשר פעלו לעצור מפירי סדר פלסטינים בגדה ובמזרח ירושלים. "אלה המסתערבים הנבזים. הפיצו את תמונותיהם. ואתם, בני ירושלים, זכרו את פניהם", נכתב בכיתוב שצורף לתמונה.

הפרסום הזה מגיע לנוכח ההסלמה במצב הביטחוני, שבעטיו פועלת בתקופה האחרונה יחידת המסתערבים של דובדבן בכוחות מתוגברים על מנת לתפוס מחבלים, מיידי אבנים ומתפרעים עוד בטרם הם מוציאים את פעולותיהם לשטח. כך עצרו למשל הלוחמים בשבוע שעבר פלסטיני שיידה אבנים בסמוך להתנחלות בית אל, לאחר שנטמעו בשטח.

"זו שיטת התקפה במקום הגנה", אמר גורם בכיר במשטרה בנוגע לשימוש ביחידות המסתערבים. עוד הבהירו במשטרה כי באמצעות היחידות, משתפר מערך המודיעין באזור ותפיסת מחבלים בטרם ביצוע פיגוע היא יעילה יותר. "זו שיטה מצוינת שתורמת למשטרה מול המתפרעים", הוסיף.

גל טרור - עוד כותרות בוואלה! NEWS
בלב השטחים: תיעוד מסתערבים משתלטים על מיידי אבנים ליד בית אל
"השכפ"ץ של המדינה": לוחמי מג"ב שנפצעו בירושלים מתאוששים
צפו: מסתערבים בפעולה במסעדה בלב רמאללה

תמונות המסתערבים שפורסמו בפוסט בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
התמונה שהופצה בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

לצד פרסום התמונות, במהלך ההפגנות נשמעות גם הקריאות: "להכניס את החולצות בתוך המכנסיים". סיסמה שעוברת בין מאות הנוכחים, מחשש שלשורות המפגינים יסתננו המסתערבים. הפלסטינים סבורים כי המסתערבים לא יוכלו לטחוב את החולצות במכנסיהם בשל הנשק שהם מחזיקים.

השימוש במסתערבים נעשה במשטרה גם על מנת לעצור משתתפים בהפגנות והפרות סדר של ערביי ישראל. כך למשל נעצרו בסוף השבוע 13 חשודים בטייבה, בכפר קאסם ובג'לג'וליה שהשתתפו במהומות והוגדרו "הגרעין הקשה" של המפגינים. זאת לאחר שמפקד מרחב שרון במשטרה, תת-ניצב קובי שבתאי, החליט להפעיל את המסתערבים מספר פעמים.

"המפגינים הערבים הופתעו", סיפר קצין במחוז המרכז במשטרה. "הם מחפשים את השוטרים המסתערבים אבל אנחנו פועלים במקצועיות והם מצליחים להיטמע מבלי להתגלות. אנחנו רואים את הלחץ שזה יוצר בהפגנות. המפגינים יודעים שאנחנו מפעילים בלשים מסתערבים. בהפגנות האחרונות הם רואים את המעצרים וזה משפיע עליהם".

גורם במשטרה מוסיף כי העובדה שהכוחות התאמנו לתרחישים שונים בזירות שונות ולמדו לעבוד ככוחות "אורגניים", בהם כל שוטר יודע מה תפקידו ופועל באופן עצמאי, הופכת את עבודת המשטרה במוקדי החיכוך למקצועית יותר. הדבר מתבטא בכך שמספר הנפגעים לשני הצדדים נמוך ביחס להיקף ההפגנות בזמן האחרון, וגם הפרות הסדר עצמן מסתיימות בזמן קצר יותר.

(עדכון ראשון: 23:10)

מג"בניקים עוצרים מיידה אבנים ליד בית אל. אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
לוחמים עוצרים מיידה אבנים בגדה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully