וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המצב שביתה כללית במגזר הערבי בשלישי

11.10.2015 / 17:42

ברקע ההסלמה, תתקיים השביתה ובמהלכה תיערך צעדת מחאה בסכנין. חברי הרשימה המשותפת הודיעו כי יעקפו את איסורו של נתניהו ויעלו להר הבית. "נתניהו שופך שמן למדורה"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני, ביום שלישי תתקיים שביתה כללית בקרב המגזר הערבי, ובשעות אחר הצהריים תיערך צעדת מחאה בסכנין. יום לאחר מכן, הודיעו חברי הרשימה המשותפת כי הם מתכוונים לעלות למסגד אל-אקצא – על אף איסורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך בעקבות המצב הנפיץ באזור. שורת ההחלטות התקבלה היום (ראשון), בישיבה שקיימה ועדת המעקב של ערביי ישראל בכפר קרע שבצפון. במקום היו גם נציגי התנועות הפוליטיות של הערבים בישראל ונציגי השלטון המקומי בחברה הערבית בישראל.

עוד בנושא:
שתי צעירות ערביות הביעו ברשת רצון "למות מות קדושים" - ונעצרו
המשטרה בצעד חריג: מעצרים מנהליים נגד המתבצרים בהר הבית
הממשלה אישרה: ארבע שנות מאסר למיידי אבנים ובקבוקי תבערה

תפילות יום השישי בהר הבית. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
תפילה בהר הבית, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

"אנו דורשים להפסיק לאלתר את הביקורים הפרובוקטיביים של אנשי הימין לרחבת מסגד אל-אקצא, ודורשים ביטול כל ההגבלות על כניסה של מוסלמים למסגד", אמר ח"כ ד"ר ג'מאל זחאלקה. "נתניהו ממשיך לשפוך שמן למדורה בהצהרותיו הקיצוניות ובניסיונו להגביל את חופש הפעולה הפוליטי. זאת, על ידי איום בהוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק וקריאתו להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בגלל שהיא קראה למאבק עממי. נתניהו מתנהג כאחרון הח"כים המטורפים בספסלים האחוריים של הליכוד".

ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי נתניהו מלהיט את הרוחות "באמצעות החמרה הענישה על קטינים, פלסטינים כמובן, לאחר שהתירו את הוראות הפתיחה באש וגרמו למערב פרוע והוצאות להורג ברחובות ישראל נגד ערבים. הפלסטינים לא צריכים הסתה כי ממשלת ישראל והחלטותיה והכיבוש ועוולותיו הם הם ההסתה שמניעה את הזעם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully