וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: ארבע שנות מאסר למיידי אבנים ובקבוקי תבערה

השרים אישרו פה אחד את הצעת החוק להחמרה בטיפול במתפרעים ושלילת זכאותם לקצבאות, על רקע המצב הביטחוני. הממשלה גם אישרה את מינויו של רוני אלשיך לתפקיד מפכ"ל המשטרה: "יצעיד את הארגון קדימה"

עריכה: ניר חן

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת החוק להחמרה בטיפול במיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים, הטלת קנסות על קטינים שייתפסו בהפרות סדר אלו ועל הוריהם, ושלילת זכאותם לקצבאות מהמדינה. לפי הצעת החוק, מתפרעים שייתפסו בהפרות סדר אלו יישפטו לארבע שנות מאסר. נתניהו ביקש בישיבת הממשלה חקיקת בזק ואמר: "אנחנו עושים זאת כהוראת שעה מתוך כוונה לבחון את מידת היישום, ובמקרה הצורך אף להחמיר את החוק".

מדובר בתיקונים לחוק העונשין, שכוללים, בין היתר, הטלת עונש מינימום של ארבע שנות מאסר בגין חבלה מכוונת באדם. לצד החמרת רף הענישה המינימלי, ישללו קצבאות מהוריו של ילד שהורשע בעבירת ביטחון או בעבירת יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור. מדובר בקצבת ילדים, מענק לימודים, תוספת עבור ילד לגמלת הבטחת ההכנסה, קצבאת השארים ועוד. כמו כן, לבית המשפט תינתן לראשונה האפשרות להטיל קנס על קטין והוריו, בהם הוצאות משפט או פיצוי לאדם שניזוק מעבירה, וזאת גם לאחר שהורשע.

לקריאה נוספת:
נתניהו לווינשטיין: "לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי בגין הסתה"
ח"כ לפיד: "מי שמוציא סכין או מברג - צריך לירות בו כדי להרוג"
ראש עיריית נצרת על הח"כים הערבים: "הם פחדנים - באים להצטלם וללכת"

זורקי אבנים בבית לחם. אורי לנץ
"במקרה הצורך נחמיר את העונש". מיידה אבנים פלסטיני/אורי לנץ

עוד אישרה ממשלה את הצעתו של שר התיירות יריב לוין לשלילת רישיון נהיגה ולאיסור הוצאת רישיון נהיגה למיידי אבנים. הצעה זו להחמרת הענישה תובא אף היא לאישור הכנסת. "זהו צעד ענישה הרתעתי אשר קשור באופן ישיר ליידוי האבנים על רכבים - מי שפוגע בחופש התנועה של אדם אחר ראוי כי תישלל ממנו זכותו לחופש תנועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הממשלה אישרה את מינויו של אלשיך למפכ"ל המשטרה

שרי הממשלה היו תמימי דעים גם לגבי מינויו של סגן ראש השב"כ, רוני אלשיך, לתפקיד מפכ"ל המשטרה. מינויו אושר בישיבת הממשלה ללא מתנגדים, לאחר שוועדת טירקל נתנה אור ירוק למהלך בתחילת החודש.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ברך על ההחלטה לאשר את מינויו של אלשיך, עליו המליץ לאחר הסרת שמו של גל הירש בשל הסחבת בבדיקה בעניינו. "רוני הוא מפקד בכיר ובעל ניסיון רב במלחמה בטרור ובעל היכרות קרובה עם עבודת המשטרה. רוני מקצוען שקידם רפורמות רבות בתחום הביטחון ואני בטוח שהיכולות המקצועיות שלו, יחד עם הערכים שהוא מביא עמו, יאפשרו לו להצעיד את משטרת ישראל קדימה ולהתמודד עם כל האתגרים הניצבים בפניה", אמר.

סגן ראש השב"כ רוני אלשיך, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מינויו אושר בממשלה ללא מתנגדים. אלשיך/נועם מושקוביץ

ארדן הוסיף: "אני מבקש להודות מעומק הלב לממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, על תפקודו המקצועי והמסור בחודשים האחרונים. בנצי הוביל את המשטרה בתקופה קשה ומורכבת ועשה זאת בהצלחה ואני מקווה מאוד שהוא יישאר בפיקוד הבכיר ביותר של המשטרה, לצדו של רוני, וימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו".

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, יצחק הרצוג, הוסיף: "משטרת ישראל עומדת בפני אתגרים קשים ומורכבים ואני מאחל לו ולמדינת ישראל, שניסיונו ויכולותיו יסייעו לו לעמוד בהם".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הצטרף לברכות. "בעת הזו, יותר מתמיד, מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל מקצועי ואיכותי שמסוגל להנהיג את משטרת ישראל בתקופה של אתגרים ביטחוניים קשים. אלשיך הוכיח את עצמו במשך שנים רבות, כבעל ניסיון במלחמה בטרור וביכולות פיקודיות מרשימות ואנו מאחלים לו בהצלחה – הצלחתו היא הצלחתם של כל אזרחי מדינת ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully