וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בצעד חריג: מעצרים מנהליים נגד המתבצרים בהר הבית

11.10.2015 / 16:37

ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ציין כי בוצע כבר מעצר מנהלי אחד וכי יבוצעו עוד כאלה בעתיד. הוא האשים את הפלג הצפוני של התנועה האיסאלמית באחריות להידרדרות המצב. "משלמים לנשים שיגיעו להר הבית ויפרו את הסדר"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

המשטרה החלה לבצע מעצרים מנהליים נגד פלסטינים אשר התבצרו בהר הבית בתקופה האחרונה, כך חשף היום (ראשון) ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. בתדרוך כתבים בעקבות ההסלמה הביטחונית הוסיף סאו כי אדם אחד לפחות נעצר כבר וכי יבוצעו בקרוב מעצרים נוספים של פלסטינים אשר הפרו את הצווים המשטרתיים בעניין. לדבריו, מאז החל גל המהומות הנוכחי נפצעו כ-70 שוטרים בהפרות סדר ובפיגועים, חלקם עדיין מאושפזים.

סאו הוסיף כי תופעת ההתבצרות בהר הבית, המובלת בידי אנשי ה"מוראביטון" ("השייכים לאדמתם"), קבוצה שמטרתה להפגין נוכחות בהר הבית, היא עניין שצמח בשנתיים האחרונות. "מדובר בפעילות מאורגנת בפלג הצפוני", הסביר מ"מ המפכ"ל. בין היתר, באותה התארגנות לוקחות חלק גם נשות ה"מורביטאת", שלטענתו מקבלות שכר על מנת להגיע להר הבית. "התפקיד שלהן הוא להפר את הסדר במהלך הביקורים שלהן. העברנו את זה לדרג המשפטי ולשר הביטחון, במטרה להוציא את הקבוצה מחוץ לחוק", אמר. לדבריו, המשטרה סימנה קבוצה של יותר מ-70 נשים שהיו מעורבות בהפרות הסדר, והן הורחקו לפי צו מהר הבית.

עוד על המתיחות בהר הבית
ח"כים יכולים לעלות להר הבית? "לראש הממשלה אין סמכות לאסור זאת"
"מגן אל-אקצא": השייח שסוחף את מאמיניו להיהרג על הגנת הר הבית
הר הבית בידי הפירומנים. דעה

לטענת סאו, הקבוצה השנייה אשר מלבה את האירועים בהר הבית הם צעירים שבאים לכאורה להשתתף במצוות ה"איתיקאף", שמשמעה השתתפות בתפילות במסגד יום וליל, כשלמעשה הם באים על מנת להתבצר ולהתעמת עם הכוחות. "זה לא איתיקאף. הוצאנו להם צווים. חלקם מורחקים מהר הבית, חלקם מורחקים מהעיר העתיקה, ובצעד חריג הוריתי לבצע להם מעצרים מנהליים", אמר.

כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 18 בספטמבר 2015.. נועם מושקוביץ
הפרות סדר במתחם הר הבית/נועם מושקוביץ

הוא הסביר כי המצב מחריף הודות להסתה. "יש כאן הסתה מאורגנת, וזה מוביל לרצף של הפרות סדר קשות. הרשתות החברתיות הן הקרקע הפורייה ביותר לזה. מועברים דרכן סרטונים שמסבירים איך לתקוף ואיך איך לרצוח. פרופיל המפגע הסכינאי מדבר על אנשים צעירים, מרביתם עד גיל 20, שמושפעים מאותה הסתה. מנגד, אם מציגים את פרופיל המותקפים, אפשר לזהות שבמוקד יש את היהודים החרדים ואת לובשי מדים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לפי הנתונים שבידי המשטרה, ישנה עלייה בפעילות הלאומנית בתחומי ירושלים וסביבתה, בעוד שבגדה דווקא ישנה ירידה. "המציאות חייבה אותנו לחשוב על פרישת הכוח, ולתגבר כוחות בלמעלה מאלפיים שוטרים. ביום חמישי התחלנו מחדש את פעילות המילואים של משמר הגבול, והיום בבוקר גויסו פלוגות נוספות", אמר וציין כי לנוכח הצורך המתמשך בכוח אדם ישנה כוונה להפיץ צו 8: "בסך הכול, יחד עם אלה שכבר הוקפצו, יגויסו 16 פלוגות".

הוא המשיך והסביר כי לאור המצב מתחדד הצורך ונבחנת האפשרות להקים מערך מילואים כחול שתפקידו לתגבר את תחנות המשטרה. "אם בעבר שוטרי מג"ב ששוחררו חזרו לצה"ל, הכוונה להותיר אותם במשטרה במילואים".

בסוף דבריו התייחס למינויו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל החדש ואמר: "אני מאחל לו בהצלחה, ואני משוכנע שהוא יהיה מפכ"ל מצוין ובטוח שהמשטרה תצעד יחד איתו".

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
כוחות מג"ב בכניסה לעיר העתיקה/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully