וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שנפצע בפיגוע התופת במעלה אדומים: "ביקשתי לא לירות במחבלת"

11.10.2015 / 13:15

רב-סמל בכיר משה חן, שנפצע באורח קל, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי לא הבין שמדובר בפיגוע - עד פיצוץ מכונית התופת סמוך למחסום. "היא נראתה חשודה, דיברה בגמגום והייתה עצבנית. מנעתי אסון כבד". לדבריו, ביקש לא לפגוע בה כי כבר הייתה פצועה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

רב-סמל בכיר משה חן, השוטר שנפצע היום (ראשון) באורח קל בפיגוע תופת בכביש 437 באזור מחסום א-זעים סמוך למעלה אדומים, שחזר את ההתרחשות בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, רק בשלב מאוחר יותר הוא הבין שמנע פיגוע גדול יותר בתוך ירושלים. "אני חושב שמנעתי אסון כבד", אמר ממיטתו בבית החולים שערי צדק שבירושלים. "בגלל זה אני במשטרה. נמשיך לשרת ולהגן על חיי האזרחים ואני מקווה שיהיה בסדר".

חן זיהה את המחבלת החשודה שנוסעת בנתיב תחבורה ציבורית, עצר אותה ואז היא פוצצה את רכבה באמצעות מטען חבלה. לדבריו, "רציתי לנסוע לכיוון גבעת זאב. הבחנתי ברכב שנוסע מאחורי בנתיב תחבורה ציבורית כאשר אישה אחת בתוך הרכב ולא היו איתו אנשים נוספים. המשכתי לנסוע והיא התקרבה לרכב שלי. הרגשתי שמשהו לא בסדר". חן מוסיף כי "למזלי יצאתי עם שכפ"ץ ואמרתי לאישה שהיא עוברת עבירת תנועה".

עד אותו רגע, הוא לא הבין שמדובר במחבלת שעושה דרכה לבצע פיגוע. לדבריו הוא הבחין בעשן מיתמר מהרכב וחשב שמדובר בשריפה של הרכב. הוא הלך כדי להביא מטף כיבוי וכך התרחק במעט מכלי הרכב של המחבלת. רק לאחר פיצוץ הרכב, הבין חן את גודל האירוע. "היא הייתה חשודה, דיברה בגמגום והייתה עצבנית, אבל לא הבנתי מה קורה", הודה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
פלסטינים מבעירים צמיגים בגבול הרצועה; חמאס מזהיר מהמשך ההסלמה
המשחק הכפול של חמאס עוד עלול להסתיים בשחרור אסירים פלסטינים
נתניהו לווינשטיין: "לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי בגין הסתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רב-סמל בכיר משה חן בבית החולים שערי צדק שבירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיעוד השיחה בקשר של חן שבו הוא הזעיק סיוע מאגף התנועה של מחוז ש"י הוא נשמע פורס את פרטי האירוע. "אני בזירה, הבחנתי בנהגת חשודה, היא הייתה לבד בנתיב ציבורי. לפתע ראיתי שהיא נוהגת בצורה חשודה וצועקת 'אללה וואכבר' והפעילה מטען. אני פצוע קל. הנהגת על הרצפה והרכב נשרף. אני לא יודעת אם נפצעתי קל או עדיין בהלם, יש עלי כוויות בגוף". בהקלטה אף נשמע חן מתדרך את הכוחות להגיע מהנתיב הנגדי במהירות, כיוון שהנתיב שבו אירע הפיגוע חסום לתנועה. "אני זקוק לסיוע של מד"א. תגיעו כמה שיותר מהר כי אני מרגיש כוויות בגוף".

חן סיפר כי לאחר פיצוץ מכונית התופת הוא ביקש מהנוכחים במקום להתפזר "כי יש מחבלת". "ראיתי אנשים באים להגיש לי סיוע וביקשתי מהם לא לירות. האישה כבר שכובה ופצועה והסכנה חלפה", אמר.

חן סיפר כי חרף העובדה שהוא כבר 33 שנים עובד במשטרה, הוא לא ציפה למקרה מעין זה. "לא ציפיתי שזה יגיע אלי. כל הזמן יש פיגועים ופתאום זה בא אלי בבום כזה", סיפר. "אני מרגיש שיכולתי למות זה ואני נמצא פה בריא ושלם". לדבריו, אחרי עבר את האינתיפאדה הראשונה והשנייה הוא "מקווה שיגמר כמה שיותר מהר". לסיום דבריו הוא סיפר כי בנו הבכור מבין ארבעת ילדיו הגיע לבקרו בבית החולים ואמר שהוא מרגיש שיש לו אבא גיבור. "אבא ימשיך להיות גיבור", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיצוץ מכונית תופת בין  מחסום א-זעים למעלה אדומים, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בכביש 437 ליד מעלה אדומים, היום/נועם מושקוביץ

רן בנו בן ה-16 של רס"ב חן סיפר כי הוא שמע הבוקר על פקקים בכביש וכתב לאביו הודעה שבה התעניין אם קרה דבר מה. "הוא לא ענה אז התקשרתי וענו לי מהאמבולנס, אמרו שהוא בדרך לבית חולים", סיפר. "באותו רגע לא ידעתי מה לחשוב. הגעתי לבית ספר והסברתי למנהלת מה קרה והיא ישר לקחה אותי לבית החולים".

לדבריו, "הייתי מתוח מאוד כי לא ידעתי מה מצבו. כשראיתי את אבא והוא דיבר אז נרגעתי וחיבקתי אותו. שמעתי על מה שהיה ואני לא מאמין שהוא יצא מזה ככה. זה מרגש מאוד להיות 'הבן של' עכשיו. אבא עשה מה שהוא רגיל והציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully