וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוח גם בדרום: כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מעזה בשמי חוף אשקלון

11.10.2015 / 0:24

התרעת "צבע אדום" נשמעה בשטחי חוף אשקלון ושער הנגב. ככל הנראה, שלוש רקטות נוספות נחתו בשטח הרצועה. מוקדם יותר, עשרות פלסטינים שפרצו את הגדר הוחזרו לרצועה. ביומיים האחרונים נהרגו תשעה פלסטינים בעימותים עם צה"ל באזור הגבול

כיפת ברזל אשקלון

רקטה שנורתה מרצועת עזה יורטה אמש (שבת) בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. לפני היירוט, נשמעה אזעקת "צבע אדום" בשטחי המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. לא נגרם נזק ולא דווח על נפגעים. ככל הנראה נורו ארבע רקטות, אולם שלוש מהן נחתו בשטח הפלסטיני. עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על הירי.

אמש, רקטה נוספת שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק ועל נפגעים. אמש נורו שתי רקטות מרצועת עזה והתפוצצו בשטח הפלסטיני. ארגון סלפי המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), "קבוצת צאצאי בני לווייתו של מוחמד", קיבל אחריות על הירי.

בתחילת השבוע שעבר שוגרו שתי רקטות לעבר שטח ישראל. הראשונה התפוצצה בשטח הרצועה, לאחר שנשמעה אזעקת "צבע אדום" בעלומים ובנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב. השנייה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, זאת מבלי שנשמעה אזעקה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: כך מציפה מצרים את מנהרות חמאס ברצועת עזה
רקטה שנורתה מעזה נפלה בשטח פתוח במועצת אשכול
שתי רקטות שנורו נפלו ברצועה: "הופכים את המחאה לאינתיפאדה"

הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
עימותים באזור גבול רצועת עזה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

כמו כן, כ-40 פלסטינים חדרו אתמול לשטח ישראל, לאחר שפגעו בגדר בגבול רצועת עזה במהלך הפרות סדר בהשתתפות עשרות בני אדם. חמישה מהפלסטינים נעצרו ושאר חוצי הגבול הוחזרו לשטח הרצועה. ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה נמסר כי שני נערים, בן 15 ובן 13, נהרגו מאש צה"ל במהלך העימותים באזור הגבול. כמו כן, 23 פלסטינים נפצעו, בהם 16 שנפגעו משאיפת גז מדמיע. בעימותים דומים שפרצו אתמול, נהרגו שבעה פלסטינים וכ-145 נוספים נפצעו מאש צה"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איסמעיל הניה מסמל את אות הניצחון – עזה, אוגוסט 2014. AP
"זו מערכה של העם הפלסטיני". הניה/AP

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה בסוף השבוע, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמאעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. הוא הדגיש בנאומו כי עזה מוכנה לעימות. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. לדבריו, "בגדה ובירושלים ישנה כעת "אינתיפאדה אמיתית".

עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. הסכסוך שלנו אינו עם הרשות הפלסטינית. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני". סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, התייחס גם הוא להריגתם של תושבי עזה והטיל את האחריות על ישראל. לדבריו, מדובר בהוכחה לכך שהארגון נמצא לצד העם הנלחם בגדה.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully