וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך מציפה מצרים את מנהרות חמאס ברצועת עזה

כתב רשת אל-ג'זירה נכנס לתוך אחת ממנהרות ההברחה בין מצרים לרצועת עזה, אשר הוצפה במי-ים במסגרת פרויקט מצרי להשמדת המנהרות. בחמאס ממשיכים להתנגד לפרויקט וטוענים: "הדבר מסכן את תושבי הרצועה"

עריכה: מתן חדד

רשת אל-ג'זירה פרסמה השבוע תיעוד מהפעולות של המצרים להצפת מנהרות ההברחה של חמאס. בתחילת הסרטון ניתן לראות את אזור הגבול בין מצרים והרצועה, שאותו הציפו המצרים במי-ים במטרה שיחלחלו לתוך המנהרות ויציפו אותן במים. הערוץ מביא תמונות בלעדיות מתוך המנהרות, שבהן ניתן לראות את המנהרה מלאה במים, המקשים על הברחת הסחורות והנשק לרצועה.

בהמשך הסרטון אף ניתן לראות כי המצרים ממשיכים לשאוב מים מהים במטרה להמשיך ולהציף את האזור. כתב הרשת הגיע גם לצד הפלסטיני, שם מבקש חמאס להפסיק את הפעילות, בגלל שהדבר "מאיים על חיי הפלסטינים". "אם המצרים ימשיכו במעשיהם נפנה לדרכים משפטיות ובינלאומיות כדי לעצור את הפרויקט המסוכן הזה", אמר גורם מהחמאס.

צבא מצרים התחיל להציף את המנהרות בשבועות האחרונים, במאמץ נוסף לחיסול פרויקט המנהרות – שהוא חלק מהמלחמה בטרור בסיני. דחפורים פעלו באזור הגבול שבין הרצועה ובין מצרים ולפי דיווחים שונים, המטרה היא להקים במקום בריכות דגים.

ילדים פלסטינים בדרום רצועת עזה, באזור שהוצף על ידי המצרים, ספטמבר 2015. רויטרס
האזור שהוצץ במי-ים, בגבול בין מצרים והרצועה/רויטרס

במשך שנים אפשרה מצרים את קיומן של מאות מנהרות ההברחה, שדרכן הובילו מבריחים סחורות וכלי נשק לעזה. עם זאת, לאחר הפלת הנשיא מוחמד מורסי בשנת 2013, החלו פעולות משמעותיות נגד המנהרות.

בנובמבר שעבר, לאחר שגורמים חמושים הרגו 31 חיילים מצרים בתקיפה שנערכה בסמוך לרפיח המצרית, מצרים הרסה מאות בתים ופינתה אלפים מבתיהם כדי ליצור אזור חיץ ולהשמיד את המנהרות, שלטענת המצרים דרכן נמלטו החמושים. כיום, על פי ההערכות, נותרו מנהרות בודדות המחברות בין עזה למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully