וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נפקיר את הילדים שלנו": בתי הספר העל-יסודיים בבירה ישבתו היום

משה שטיינמץ

8.10.2015 / 0:20

התלמידים בשורת מוסדות חינוך בירושלים, רובם על-יסודיים, יישארו היום בבית. זאת, אחרי שלא הושגו הבנות בנוגע לתקצוב אבטחת בתי הספר במהלך כל שעות פעילותם. "האיומים לא מסתיימים בשעה 13:30", אמר ראש העיר. איפה לא לומדים? הרשימה המלאה בפנים

אלמונים תקפו מאבטח בבית ספר וגנבו את נשקו. שלומי גבאי
מאבטח בבית ספר/שלומי גבאי

בשל סכסוך על תקצוב אבטחת מוסדות החינוך בירושלים, הודיעו אמש ראש העירייה ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני פז כהן כי הבוקר (חמישי) יושבתו כל בתי הספר העל-יסודיים בבירה. הדרישה היא שמשרדי האוצר וביטחון הפנים יסדירו את התקציב למוסדות החינוך, שנחוצה בהם אבטחה, וזאת במשך כל שעות הפעילות שלהם. השניים הזהירו כי אם לא יימצא פתרון, תורחב השביתה.

השביתה תחול על בתי הספר העל-יסודיים בכיתות ז'-י"ב בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, על בתי הספר העל-יסודיים בחינוך החרדי ועל בתי הספר היסודיים בחינוך הערבי אשר אין בהם אבטחה. החינוך המיוחד יפעל כסדרו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
"הצילו, מחבל דקר אותי": פצוע בינוני בפיגוע בפתח תקווה; החשוד נוטרל
"החומוס מרפא הכול": ביפו מאמינים שעוד רגע כולם ישכחו מהמהומות
פרושאור: "בארבע שנים באו"ם ראיתי מקרוב את השנאה לישראל"

"חיכינו זמן רב מדי למענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר", אמר ברקת. "במציאות הקיימת היום, כל עיכוב נוסף מהווה הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך. כמו שעיריית ירושלים אינה צריכה לממן שוטרים, כך היא אינה צריכה לממן את אבטחת בתי הספר שהיא באחריות מלאה של המדינה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בפתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
ברקת בביקור בבית ספר בירושלים/נועם מושקוביץ

יו"ר ארגון ההורים בירושלים הוסיף כי בעוד שהמצב הביטחוני החמיר, המענה האבטחתי במוסדות החינוך הופחת. "לא יעלה על הדעת שמאבטחים יעזבו באמצע יום הלימודים, וישאירו את מוסדות החינוך מופקרים. אם חס וחלילה יקרה אסון, מי יישא באחריות?", תהה פז.

המדינה, על פי החלטת הממשלה, מממנת את אבטחת מוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה. אולם בפועל הדבר תקף כאמור עד השעה 13:30 בלבד, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים לימודים עד השעה 16:00. בשעות האלו כאמור, נותרים בתי הספר ללא אבטחה.

"העירייה פועלת בהתאם להנחיות המקצועיות של המשטרה ובהתאם למימון המתקבל מהמשרד לביטחון פנים, אולם יש צורך בתקציב נוסף על מנת להשלים את השעות החסרות ולאפשר לתלמידי העיר לקבל חינוך באופן בטוח ומאובטח", נמסר מהעירייה.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully