וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו, מחבל דקר אותי": פצוע בינוני בפיגוע בפתח תקווה; החשוד נוטרל

צעיר כבן 25 נדקר בסמוך לקניון הגדול בפתח תקווה והובהל לבית החולים בילינסון. הדוקר נתפס ונעצר: "המחבל צעק 'אללה אכבר' והוצאנו את הסכין מידיו". מדובר בפיגוע הרביעי ברחבי הארץ אתמול. צפו ברגעי ההשתלטות על המפגע

עריכה: שניר דבוש

ההסלמה במצב הביטחוני מתפשטת לאזור גוש דן: אבי לנדאו, צעיר בן 25, נדקר אמש (רביעי) ונפצע באורח בינוני בסמוך לקניון הגדול בפתח תקווה, ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון בעיר כשמצבו יציב. עוברי אורח הצליחו להשתלט על הדוקר - תאמר אל-ורידאת, תושב דהריה שבדרום הר חברון בן 25 - ולנטרל אותו. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

קנאדי קסהון, שהצליח להוציא את הסכין מידי המחבל ולהשתלט עליו, סיפר כי הוא פתח במרדף אחריו כאשר שמע את צעקות הפצוע. "הלכתי עם בחור שהיה לידי, באיזשהו שלב מישהו דקר את הבחור והתחיל לצעוק 'מחבל דקר אותי'", סיפר. "מיד רדפתי אחריו, ובכניסה לקניון הגיעו עוד אנשים. הצלחנו לתפוס אותו. המחבל צעק 'אללה אכבר', הוצאנו את הסכין מהיד שלו ואז הגיעו שוטרים ותפסו אותו איתנו".

עוד בנושא
המחבל ריסס גז מדמיע, הנהג בעט אותו מהאוטובוס
סוכל פיגוע דקירה נגד שוטרים באבו טור בירושלים
נתניהו: "בגל טרור האזרחים נמצאים בחזית ונדרשת מהם ערנות מרבית"

פצוע בינוני בפיגוע דקירה בפתח תקווה, 7 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

"כשהגענו למקום ראינו המולה גדולה", סיפר פרמדיק מד"א, איתי טילנגר, שהגיע למקום. "בשולי הכביש, במפרץ תחנות האוטובוס, שכב צעיר כבן 25 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו במהירות לחדר הטראומה בבית החולים בלינסון הסמוך כשהוא במצב בינוני ויציב".

לזירה הגיע מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב מוטי כהן, וכן אנשי שב"כ שתחקרו את המפגע בניסיון להבין אם פעל באופן עצמאי או שנשלח על ידי גורם או ארגון. בזירה התגודדו עשרות צעירים שצעקו "מוות לערבים" ומחו על כך שהמחבל לא נורה. "רק כך אפשר למגר את הטרור", אמר אחד הצעירים. צעיר אחר אמר: "אין יותר ערבים בפתח תקווה - לא אחיות בבית חולים, לא עובדים בקניון. כל ערבי שיכנס לעיר יקבל לבנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההשתלטות על הדוקר בסמוך לקניון הגדול בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצוע בינוני בפיגוע דקירה בפתח תקווה, 7 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"חיכה לאוטובוס וחשד במחבל כשדיבר בטלפון"/ראובן קסטרו

"אבי עמד בתחנה וחיכה לאוטובוס כדי לחזור לביתו", סיפר משה גוטמן, חברו של הפצוע לנדאו. "הוא הבחין בבן מיעוטים מדבר בטלפון ומסתכל עליו בצורה חשודה. עקב המצב הביטחוני הוא ניסה להתרחק ממנו, ואז הבחין שהערבי עוקב אחריו". לדבריו, לאחר מכן החל אל-וארידת לתקוף אותו. "אבי ניסה להדוף אותו באמצעות התיק שלו, אבל הוא המשיך לרדוף אחריו ולפגוע בו. יש לו הרבה חתכים יבשים. עכשיו אבי מרגיש טוב. אנשים שהיו בסביבה ניסו לעזור לו ובני המשפחה שאיתו מלווים אותו עכשיו".

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, הגיע גם הוא לזירת האירוע. "האזרחים גילו ערנות, גילו תושייה, ומנעו מהמחבל את המשך מסע ההרג", אמר. "ניידות הסיור הגיעו בתוך שלוש דקות, השתלטו על המחבל וסיימו את האירוע. עיקר הקשב שלנו והמאמץ נמצא בירושלים, אך יחד עם זאת אנחנו מבינים את חובתינו להיות נוכחים ולהגיב מהר בכל אחת מערי מדינת ישראל".

במקביל: סוכל פיגוע דקירה בירושלים

מדובר בפיגוע הרביעי אתמול: בשעות הבוקר דקרה פלסטינית גבר כבן 35 בשער האריות בירושלים ופצעה אותו באורח בינוני. הפצוע ירה בה עם נשקו האישי ונטרל אותה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר ומצבה מוגדר קשה.

נוסף על כך, אישה בת 38 נפצעה באורח קל לאחר שנפגעה מיידוי אבנים בכביש תקוע לכיוון מזמוריה שבגוש עציון. היא פונתה לבית החולים שערי צדק. לטענתה, היא נקלעה למארב של כמה פלסטינים, שניסו להוציא אותה בכוח ממכוניתה, אך היא הצליחה להימלט.

לאחר מכן, בצהריים, חייל צה"ל נדקר באוטובוס ציבורי של חברת מטרופולין בקריית גת בידי מחבל, שוהה בלתי חוקי. המחבל חטף את נשקו והתבצר בבניין מגורים בעיר. כוח משטרה ממרחב לכיש שהגיע לזירת האירוע חיסל את המחבל במקום. החייל פונה לבית החולים ברזילי באשקלון במצב קל. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע מקבל טיפול רפואי בשטח/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצוע בינוני בפיגוע דקירה בפתח תקווה, 7 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
פצוע בינוני בפיגוע דקירה בפתח תקווה, 7 באוקטובר 2015/ראובן קסטרו

אתמול אחר הצהריים יידו פלסטינים אבנים לעבר כוחות המשטרה ומשמר הגבול בצומת ההוספיס שבעיר העתיקה בירושלים. שוטר נפצע קל בראשו וטופל במקום. שני חשודים נעצרו במקום בחשד למעורבות באירוע.

במקרה אחר, שני פלסטינים נורו בידי כוח צה"ל במהלך הפרות סדר ליד אוגדת איו"ש שבסמוך להתנחלות בית אל. אחד הפלסטינים נפצע בראשו באורח קשה והשני נפצע קל ברגלו. הם פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים.

לעת ערב סיכלו לוחמי יס"מ ולוחמי מג"ב ירושלים פיגוע דקירה בעת שפעלו באבו טור שבמזרח ירושלים. הלוחמים הבחינו בנער שעורר את חשדם וברגע שניגשו לבדוק אותו הוא שלף סכין מכיס מכנסיו. תוך שניות זינקו לעברו הלוחמים, השתלטו עליו, תפסו את הסכין ועצרו אותו. הנער הועבר לחקירה.

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully