וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החומוס מרפא הכול": ביפו מאמינים שעוד רגע כולם ישכחו מהמהומות

7.10.2015 / 19:20

בבוקר שאחרי המהומות ועם החששות מחרם יהודי, יפו מנסה לשדר עסקים כרגיל. "לא ניתן לקיצונים לנצח, את הבלגן עושים המשועממים והצעירים", אמר משה שהגיע לאבו חסן עם אשתו. "לא צריך לפרנס אותם", אמר בנחרצות רוכב אופנוע, רגע לאחר שיצא מהחומוסייה עם שקית עמוסה

עריכה: ניר חן

ציוץ של ציפורים ומוזיקה מאחת המרפסות נשמעו ברחוב שבטי ישראל ביפו, ליד חומוס אבו חסן, מוסד תל אביבי ברנז'אי מיתולוגי, מה שרק הדגיש את העובדה שפחות צפירות מכוניות נשמעו הבוקר ברחוב ההומה בדרך כלל. רגע אחרי כן התחילו להגיע ה"פושים", והמכשירים הניידים צפצפו על השולחנות, בין הפיתות וצלחות החריף. תזכורת לכך שבזמן שביפו מסתכלים בחשש לראות עד כמה השפיעו אירועי ליל אמש על מרקם היחסים העדין בעיר, בירושלים זה כבר הפך לדרך חיים.

בעל הבית סרב לדבר עם התקשורת. "הכול בסדר, אין על מה לדבר, אין מה לדאוג", חייך ונפנה לערום ביד קלה חומוס-טחינה-גרגרים ושלח עוד צלחת לדרכה. "הוא לא רוצה לדבר ויש לו סיבה טובה", חייך אליו אחד העומדים בתור. בחוץ, עם שקית עמוסה בחומוס בידו, טון דבריו כבר נשמע אחרת: "זה לא בשבילי", הצביע על השקית שבידו, "אני לא אכלתי כלום. תאמיני לי שאם אנחנו חכמים לא נקנה מהם יותר. לא צריך לפרנס אותם, צריך להכחיד אותם. בפעם הבאה אנחנו נעשה יידוי אבנים לצד השני", חתם והסתלק על האופנוע, השקית החמה מתנדנדת על הידית.

עוד בנושא
גם ביפו יודעים: היהודי תמיד אשם
האימאם בחסן בק: "פרובוקציה מיותרת של המשטרה"
אחרי המהומות: לילה מתוח ביפו

חומוסיית אבו חסן, יפו, 7 באוקטובר 2015. מגד גוזני
מנגבים באבו חסן/מגד גוזני

"בדרך לכאן היתה לי מחשבה אם להגיע לכאן או לחומוס אחר", אמר הצלם ראובן קופצ'ינסקי, תושב יפו לשעבר. "תמיד אחרי אירוע כזה יש את ההרהורים האלה: 'מה אני אממן את מי שזורקים עלי אבנים?' אבל עשיתי חושבים עם עצמי והגעתי למסקנה שהפתרון לא נמצא כאן וזה לא משנה אם אני אוכל פה חומוס או לא. אז כבר עדיף לאכול", חייך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גן השניים ביפו. אוקטובר 2015. מגד גוזני
ביפו מתמודדים עם מה שכבר הפך לשגרה בירושלים/מגד גוזני

משה לוי מחולון גדל ביפו, הבוקר הגיע עם אשתו. "מי שטוב איתנו אנחנו טובים איתו, מי שלא - לא", קרע חתיכת פיתה וביד מיומנת ניגב בסיבוב. "מה הבעיה? את רואה פה בעיה? ככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו. לא ניתן לקיצונים לנצח. הכל זמני, הכל רגעי. עוד כמה ימים כולם ישכחו מזה. את מבינה שמי שעושה פה את הבלגן זה כאלה משועממים. אני מסתובב פה לפעמים בשכונות. יש הרבה שנאה אצל הצעירים, אצל המבוגרים לא", אמר והביט על תמונתו של עלי קראוון, האב המייסד, שתלויה על הקיר וכמו צופה על האירועים מלמעלה.

"וואלה עוד שנייה כולם ישכחו הכול. לא נראה לי שהולך להיות פה חרם כמו בפעם הקודמת", אמר אדי, תושב יפו, עם פיתה אחת בפה ואחת ביד. ורק המלצר, בן למשפחת קראוון שסרב להצטלם או אפילו להגיד איך קוראים לו, ניסה להסביר: "זה בכלל לא היה אתמול בקטע של גזענות, זה בכלל שהשוטרים התחרקשו. כל האבנים זה היה נגד השוטרים בכלל. בטח שאנחנו דואגים, אנחנו רואים אנשים מסתכלים בעין ככה.. אז מה הפיתרון? הזמן מרפא הכול. וגם החומוס".

משה לוי, חולון. מגד גוזני
"יש הרבה שנאה אצל הצעירים - אבל אצל המבוגרים אין". לוי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully