וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות, לילה מתוח ביפו; בקבוקי תבערה על כביש 6

בתום המהומות הראשונות בעיר מאז אוקטובר 2000, שאירעו במחאה על אירועי אל-אקצא, בעלי העסקים הערבים בעיר חוששים מהרס הדו-קיום - ומאובדן הכנסה: "זו העיר של כולנו". באירוע בסמוך לקלקיליה, לא נרשמו נפגעים

צילום: אבי כהן עריכה: מתן חדד

זמן קצר לאחר סיום ההפגנה האלימה אמש (שלישי) ביפו, הראשונה מסוגה מאז גל המהומות באוקטובר 2000, ממהרת המנהיגות הערבית לנסות להרגיע את הרוחות. זאת, מחשש להידרדרות ביחסים עם התושבים היהודים.

"הכול רגוע כרגע", אמר סמיר מוטראן, ממנהיגי הקהילה בעיר ובעל חנות ממתקים ידועה, בריאיון לוואלה! NEWS. "מ-2000 עד היום העיר יפו הייתה שקטה, חיים כאן בדו-קיום יהודים וערבים ואין שום בעיות. היום, בגלל המצב באל-אקצא, התנועה האיסלאמית עושה הפגנות הזדהות. לא רק ביפו, בכל הארץ. החיים כאן חזרו אחרי חצי שעה לשגרה. הכבישים פתוחים, וכל היהודים שבים לכאן כי זו העיר של כולנו".

לדברי מוטראן, החשש של בעלי העסקים הערבים בעיר הוא מחרם של היהודים, כפי שהיה בזמן האינתיפאדה השנייה. "החשש שלי הוא שהקומץ הקיצוני של היהודים יתחילו להחרים אותנו שוב, כמו שעשו בשנת 2000. אנחנו לא רוצים חרם כזה, כי אנחנו חיים פה ביחד ומתפרנסים מהם. אני קורא לכל אזרחי מדינת ישראל לבוא ליפו בהמוניהם. אף אחד לא יעשה לאף אחד רע, זה באחריותי".

לקריאה נוספת:
אשת הנרצח בפיגוע בי-ם: "צריך לנהוג בקיצוניות באנשים שפלים"
נשק אל-הרג? 4 פלסטינים נהרגו מירי "רוגר" בשנים האחרונות
בצל המתיחות: אבו מאזן מצהיר שהפלסטינים "לא רוצים הסלמה"

סמיר מוטראן, ממנהיגי הקהילה הערבית ביפו, מתראיין לוואלה! NEWS. אבי כהן
מוטראן בריאיון לוואלה! NEWS, אמש/אבי כהן

במהלך ההפגנה שארגן הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית למען מסגד אל-אקצא השליכו המפגינים, חלקם רעולי פנים, אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים בכביש באזור רחוב יפת ורחוב טולוז. בהפגנה נפצעו שישה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב. שישה מפגינים נעצרו והמשטרה מתכוונת לבצע מעצרים נוספים.

המפגינים דרדרו פחי אשפה במטרה לחסום את התנועה ברחוב יפת והשליכו אבנים על הישיבה ברחוב טולוז. המשטרה הצליחה להדוף את מרביתם בסיועם של גורמים בכירים במגזר הערבי בעיר. על אף שמדובר בהפגנה שלא הוגשה בקשה לקיימה כדין, ממרחב יפתח במשטרה נמסר כי הוא אישר את קיומה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה.

לדברי כמאל אגברייה, יו"ר ועד שכונת עג'מי, נקודת הרתיחה הייתה מול הישיבה בעיר, "שם ההפגנה יצאה קצת משליטה. ההתנגשויות הן עם כוחות הביטחון ולא עם התושבים היהודים, שחיים איתנו ביחד באותם בניינים ורחובות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות למען אל-אקצא שהתקיימו ביפו, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
ההפגנה ביפו, אמש/צילום מסך, טוויטר

ההפגנה החריגה ביפו מגיעה על רקע המתיחות הביטחונית בירושלים וברחבי יהודה ושומרון. הלילה הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר כביש 6, בסמוך לקלקיליה. לא דווח על נפגעים. כוחות צבא הוקפצו למקום במטרה לאבטח את האזור והמשטרה פתחה בחקירה.

מוקדם יותר אמש סיירו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט במקום הפיגוע שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין ביום חמישי האחרון. במהלך סיורם התקיים דיון עם כלל הגורמים הביטחוניים, כשברקע הפגינו התושבים בדרישה "להחזיר את תחושת הביטחון" לאזור.

(עדכון ראשון: 1:45)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. אבי כהן
אמש ביפו/אבי כהן
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. רוני וולף, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, רוני וולף
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. אבי כהן
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully