וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: אבו מאזן מצהיר שהפלסטינים "לא רוצים הסלמה"

יו"ר הרשות, שרק לפני שבוע הכריז כי אינו מחויב עוד להסכמים עם ישראל, אמר בפגישה של אש"ף שההוראות לכוחות הביטחון שלו הן למנוע הידרדרות ביטחונית. "אנחנו אומרים את זה גם לישראל"

עריכה: מתן חדד, צילום: רויטרס, אתר האו"ם

(אבו מאזן מצהיר באו"ם שהרשות אינה מחויבת להסכמים)

ברקע המצב הביטחוני המידרדר, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שלישי) כי הוא לא מעוניין לראות הסלמה נוספת באלימות בגדה המערבית. "אנחנו אומרים לישראלים שאנחנו לא רוצים הסלמה ביטחונית", אמר אבו מאזן בפגישה של הנהגת אש"ף. "כל ההוראות לכוחות הביטחון, כמו גם לנוער שלנו, הן שאנחנו לא רוצים החרפה במצב".

חרף הדברים הללו, נראה שהדרך לרגיעה עדיין רחוקה. במקומות שונים בגדה המערבית נרשמו גם היום הפרות סדר. במחסום קלנדיה נפצע היום פלסטיני באורח קשה מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנה במקום. מפגין נוסף נפצע באורח בינוני. במקביל, ילד פלסטיני בן 12 נפצע באורח קל בסמוך להתנחלות בית יתיר שבדרום הר חברון מיידוי אבנים של מתנחלים לעבר בית משפחתו באזור.

עוד ידיעות בנושא
לא מחבלים בודדים ולא בפעם הראשונה: כיצד חמקו הרוצחים ממערכת הביטחון?
התרחבות העימותים ומחאת ערביי ישראל: כך נסללת הדרך לאינתיפאדה
אחיו של הנרצח בפיגוע: "זה המחיר הכבד של המלחמה על הארץ"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

מוקדם יותר היום סיירו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט סיירו במקום הפיגוע שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין ביום חמישי האחרון. במהלך סיורם התקיים דיון עם כלל הגורמים הביטחוניים, כשברקע הפגינו התושבים בדרישה "להחזיר את תחושת הביטחון" לאזור.

נתניהו הציג את התכנית שעליה סיכם עם גורמי הביטחון ואמר כי ביכולתה להשיב את יכולת הביטחון וההרתעה לישראל. "סיכמנו כאן על תכנית רצינית שבמסגרתה נפרוס מצלמות, גם מהאוויר, בכל הכבישים ביהודה ושומרון, וכן נקים חמ"לים עם יכולת תגובה מהירה. זה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם להתחקות אחרי המבצעים – זה מרכיב חשוב מאוד בהשבת הביטחון", אמר.

לדבריו, הפלסטינים הם שמפרים את הסטטוס קוו בהר הבית. "אנחנו פועלים גם בירושלים, אבל הסטטוס קוו לא מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל-אקצא וזריקת בקבוקי תבערה ואבנים. הנחנו את המשטרה ואת כוחות הביטחון לטפל בתופעות האלה בתקיפות. אנחנו לא מוכנים לקבל אירועים כאלה, בטח לא בבירת ישראל. אנחנו דורשים תגובה תקיפה מאוד גם נגד ההסתה של חמאס ושל הרשות הפלסטינית. מוקד ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות מקורו בתנועה האיסלאמית בישראל", אמר.

סיור ראש הממשלה בנימין נתניהו בחטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, יעלון ואיזנקוט בזירת פיגוע הירי ליד איתמר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בצל המתיחות, שגבתה בימים האחרונים את חייהם של ארבעה ישראלים ושני פלסטינים, התכנס הלילה הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד. בין היתר הוחלט כי לאלפי השוטרים הנמצאים כבר בבירה יצטרפו מאות נוספים, ותועמק הפעילות בשכונות המזרחיות של הבירה. בנוסף, הוחלט להקים מנגנון מיוחד שיקדם באופן משמעותי את הליך הריסת בתי המחבלים, שעליו תהיה אחראית שרת המשפטים איילת שקד. "צה"ל עושה הרבה מאוד דברים עם זרועות הביטחון, וממשיך לעשות אותם ביתר שאת", אמר נתניהו. "אין כאן שום שאלה של גיבוי או תמיכה, היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה - כולם חוץ ממי שאומר את ההיפך. לדעתי גם שם יודעים את זה, ויש אחריות שנדרשת ממנהיגי ציבור. אנחנו בתוך מאבק מתמשך".

יעלון מצדו אמר כי כוחות הביטחון פועלים מסביב לשעון כדי לסכל פיגועים. "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור. מה שברור הוא שההסתה ממשיכה ללבות את גל הטרור, לכן אנחנו נוקטים בלא מעט צעדים כדי להביא לדיכוי גל הטרור, גם כלפי גורמים שמסיתים וכמובן מול המחבלים עצמם. ברוב המכריע של המקרים אנחנו עוצרים את המחבלים טרם ביצוע זממם. אלו פעולות שמתבצעות כמעט מדי לילה בשכם ברמאללה, במשך כל השנה. לנוכח המצב יש תגבור כוחות משמעותי בשטח, שאני מקווה שיביא לביטחון נוסף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully