וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: ילד נורה בבטנו באזור קלקיליה; צה"ל בודק את האירוע

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, הילד בן השש - יוסוף ביאן אל-טביב - נפגע בבטנו על ידי מתנחל ופונה לבית חולים בעיר. גורם צבאי מסר כי נשללה מעורבות ישראלים באירוע

צילום: דניאל אליאור

(עשרות בעצרת מחאה בירושלים בעקבות פיגוע הירי בשומרון, אתמול)

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שבת) כי ילד פלסטיני בן שש נפצע מירי של מתנחל ישראלי במזרח קלקיליה. מצבו של הילד, יוסוף ביאן אל-טביב, שנפגעו בבטנו, בינוני. הוא פונה לבית החולים בקלקיליה ונכנס לחדר ניתוח, שם ינסו הרופאים לבדוק ממה הוא נפגע. הנושא נבדק על ידי צה"ל. כוחות של צה"ל ושל המנהל האזרחי שהגיעו לזירת האירוע לא מצאו בה ממצאים כמו תרמילים או דם. גורם צבאי מסר כי נשללה מעורבות של גורם ישראלי באירוע. טרם ברור אם הפציעה נגרמה מירי.

האירוע מתרחש יום לאחר הלוויית נעמה ואיתם הנקין מההתנחלות נריה, שנרצחו שלשום בפיגוע ירי בסמוך לאיתמר שבשומרון. בזמן ההלוויה התקיימו תפילות מחאה במקומות רבים ברחבי הארץ והפגנות נגד אוזלת היד, לטענת המוחים, של הממשלה נגד אירועי הטרור. לאחר הפיגוע פרצו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, בהם נפצעו מספר בני אדם ונעצרו מספר יהודים.

לקריאה נוספת:
כשפתח יחזור לבצע פיגועים – הגדה המערבית תבער
הפיגוע בשומרון: עמדה צבאית סמוכה לא הייתה מאוישת
אחרי ההלוויה: סוכת מחאה הוקמה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים

ילד פלסטיני בן 6 נורה על ידי מתנחל במזרח קלקיליה, 3 באוקטובר 2015.. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע שבה נורה לכאורה ילד פלסטיני, היום/צילום מסך, טוויטר

אחד האירועים התרחש אתמול בלילה - כלי רכב הוצת בכפר הפלסטיני ביתילו שבאזור רמאללה. על קיר הבית שבסמוך רוססה הכתובת "נקמה הנקין". בעל הבית התבקש להגיע לתחנת בנימין להגיש תלונה. נציגי המנהל האזרחי וצה"ל הגיעו למקום ופתחו בחקירה.

שלשום בערב רגמו מתנחלים באבנים כמה כלי רכב פלסטיניים בצומת איתמר, ועקב כך חסמו כוחות צה"ל את הכביש שבו אירע הפיגוע לתנועת כלי רכב פלסטיניים. כמו כן, צומת בה"ד 3 שבמרכז השומרון נחסם אף הוא לתנועת רכבים פלסטינים, לאחר שעשרות מתנחלים יידו אבנים לעבר כלי רכב באזור. צומת קרני שומרון נחסם לתנועה וצומת ג'ינספוט שבשומרון נחסם לתנועת כלי רכב פלסטינים, לאחר שמתנחלים הציתו צמיגים במקום.

באותו ערב פלסטינים אף דיווחו על כמה מתנחלים שהסתערו לעבר כפר בורין שמדרום לשכם וניסו לפרוץ לבית בכפר. אשה פלסטינית ושלושת ילדיה נפצעו באורח קל מפגיעת רימוני גז שהושלכו על ידי מתנחלים בכפר הפלסטיני שבשומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב הפלסטיני שהוצת שלשום, ככל הנראה בתגובה לפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר נעצר תושב סילוואן בן 15 בחשד שיידה אבנים לעבר יהודים בסמוך לבית הקברות הדרומי בעיר העתיקה שבירושלים. כוחות משטרה ומשמר הגבול שהיו באזור הבחינו בחשוד והוא נלקח לחקירה בתחנת מרחב דוד שבעיר.

במהלך הלילה דיווח אזרח שנסע עם אשתו לכיוון מעלה אדומים, שבסמוך לתחנת הדלק דור אלון שמע מכה בגג הרכב, המשיך בנסיעה ואז הבחין בחור בגג וקליע ברכב. לא היו נפגעים. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully