וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית מביכה בשולי העצרת: חוטובלי התעמתה עם שר החוץ הירדני

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לעצרת האו"ם

1.10.2015 / 22:30

שר החוץ הירדני תמך בנאומו של אבו מאזן והסכים עם הדברים הקשים שהשמיע נגד ישראל בנושא הר הבית. בתגובה, סגנית שר החוץ התעמתה איתו ואמרה לו שהוא "מדבר כמו ערפאת"

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
סגנית שר החוץ חוטובלי/נועם מושקוביץ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הייתה מעורבת היום (חמישי) בתקרית דיפלומטית מביכה במיוחד עם שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה. חוטובלי אמרה לשר החוץ הירדני כי הוא "מדבר כמו ערפאת", עלבון חריף כשהוא מופנה כלפי בכיר בירדן, מדינה שנלחמה נגד ערפאת וגירשה אותו משטחה באירועי "ספטמבר השחור".

התקרית החלה במהלך דיון של כנס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, המתקיים מדי שנה בשולי עצרת האו"ם. חוטובלי תקפה במהלך הדיון את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על דבריו הקשים שהשמיע נגד ישראל בנושא הר הבית בנאומו אמש בעצרת האו"ם הכללית. בתגובה, שר החוץ הירדני אמר לחוטובלי כי הוא מסכים עם הביקורת של אבו מאזן בנושא, והאשים את ישראל באחריות להסלמה במצב הביטחוני בירושלים.

קריאה נוספת:
באופוזיציה תוקפים את דברי נתניהו: "נאום חזק, אך לא רלוונטי"
נתניהו: "נאום אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה במזרח התיכון"
"הפצצה של אבו מאזן" התבררה ברימון הלם חסר משמעות

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בפגישה עם נאסר ג'ודה, ירדן. טוויטר, צילום מסך
ג'ודה וקרי/צילום מסך, טוויטר

בשלב זה, השוותה חוטובלי את דיבורו של ג'ודה לסגנונו של יו"ר אש"ף, שמת ב-2004. חוטובלי חרגה מהקו הזהיר שהנהיג ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא שמירת הסטטוס-קוו בהר הבית, כשהסבירה כי בחג הסוכות נהוג לברך יהודים שעולים להר הבית. שר החוץ הנורווגי בורגה ברנדה, שניהל את הדיון, הצליח להרגיע את הרוחות בין השניים, אולם הנזק כבר נעשה. גורם בכיר במשרד החוץ אמר כי זו הייתה טעות מצד חוטובלי להיגרר לעימות פומבי עם השר הירדני, וזאת דווקא בימים בהם ישראל מנסה להדגיש את שיתוף הפעולה שלה עם מדינות ערב ולהרגיע את הרוחות סביב הר הבית.

הערב הדגיש ראש הממשלה נתניהו בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם את שיתוף הפעולה בין ישראל למדינות ערב אל מול האיום האיראני. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם שכנינו", אמר נתניהו במהלך הנאום. בהמשך, הוא בירך על חשיבותו של הסכם השלום בין ישראל לירדן, שמאפשר יציבות וביטחון לשתי המדינות בזמן שהמזרח התיכון כולו נמצא בטלטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully