וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה תוקפים את דברי נתניהו: "נאום חזק, אך לא רלוונטי"

1.10.2015 / 19:39

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב לדבריו של ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי הוא "חסר השפעה". לפיד: "מנהיג אמיתי צריך להציב אלטרנטיבה". יחימוביץ': "שתיקת נתניהו מביכה"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

המערכת הפוליטית הגיבה הערב (חמישי) לנאומו התקיף של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לדברי יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, יצחק הרצוג, דברי ראש הממשלה לא יובילו להישגים מדיניים. "נתניהו נשא עוד נאום רהוט מסדרת נאומיו, אך עסק שוב בהפחדה במקום בעשייה ולכן לא תהיה לו שום השפעה", אמר.

הוא הוסיף כי "אם נתניהו היה רוצה לעשות ולהנהיג ולא רק לנאום - היו למדינת ישראל עוד שלושה הסכמי שלום עם מדינות מתונות, שמשנים לגמרי את המצב באזור".

לקריאה נוספת:
"אובמה סירב להתחייב שיטיל וטו בהצבעה על מדינה פלסטינית באו"ם"
שעות לפני נאומו באו"ם, נתניהו מזהיר מ"ימים אפלים" באירופה
"הפצצה של אבו מאזן" התבררה ברימון הלם חסר משמעות

יצחק הרצוג, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"אם נתניהו היה רוצה לעשות, היו לישראל עוד שלושה הסכמי שלום". הרצוג/נועם מושקוביץ

עמיתתו לסיעה, חברת הכנסת ציפי לבני, אמרה דברים ברוח זהה. "נאום חזק, אך לא רלוונטי ולא ישנה דבר", אמרה. לדבריה, "נתניהו נשא נאום רהוט שמרגש כל נפש יהודית, אבל הוא לא ישפר את עתיד מדינת העם היהודי. יש פער עצום בין התחושה הטובה שהוא יוצר בארץ - לתפיסה ומצבה של ישראל בעולם. מנהיג חזק נדרש להחלטות - ובזה ביבי חלש. אנגלית טובה חשובה לשגריר ישראל באו"ם - אבל לא מספיקה לראש ממשלה".

היא הוסיפה: "נאומים בלבד לא מספיקים. ההיסטוריה הוכיחה שנאומיו של נתניהו לא שינו דבר. לא נאום הפצצה המפורסם, ולא הזעקות על צביעות העולם עצרו או מנעו את ההסכם הרע שנחתם עם איראן. כשאזרחי ישראל מתרגשים מהנאום - העולם רואה מישהו שמדבר על שלום ושתי מדינות לשני עמים, אבל לא מוכן לשלם את המחיר הפוליטי הקטן ביותר עבורו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
", יצחק הרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, השוהה בימים אלו בארצות הברית, התייצב לצד ראש הממשלה. "נתניהו העביר מסר חשוב מאוד לעולם ולאו"ם - אי אפשר להמשיך יותר עם הצביעות נגד ישראל, שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שנלחמת נגד הטרור ומקפידה על זכויות האזרח וחופש הפולחן לכל הדתות". עם זאת, הוא אמר כי "נאומים אינם תחליף למדיניות, ומנהיג אמיתי צריך להציב אלטרנטיבה".

לדברי לפיד, "נתניהו צריך לדעת שאם לא יציב אלטרנטיבה וחזון, מישהו אחר יציע זאת במקומו ודבר זה עלול לגרום נזק למדינת ישראל".

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב על הנאום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "נתניהו התפאר ברופא הערבי שמטפל בחולים ישראלים, אך שכח להזכיר שאותו הרופא מופשט בשדה התעופה, ונוהר לקלפי 'בהמוניו' – כמו ערבי בישראל".

יחימוביץ': "שתיקה מביכה שהשתררה"

ח"כ שלי יחמוביץ' הגיבה בחשבון הטוויטר שלה וכינתה את הנאום: "שתיקה מביכה שהשתררה". לדבריה, "מחיאות הכפיים הבודדות של שלדון אדלסון ושרה נתניהו היו מביכות".

סגן יושב ראש הכנסת ויו"ר שדולת שתי המדינות, ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), הגיב גם כן על נאום נתניהו ואמר: "בנושא המאבק בגרעין האיראני כולנו מאוחדים. אך בנושא הפלסטיני - אני מציע לממשלת ישראל להוביל וליזום הכרה ישראלית מפוקחת ומתואמת במדינה פלסטינית, תחת התניות מיוחדות, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית ובתנאים שיהיו נוחים לישראל".

בהודעתו של בר נכתב כי "פתרון שתי המדינות - הוא הפתרון היחידי הטוב לישראל. בחוסר מעשיו ובנאומים בלבד, נתניהו מקרב את ישראל למציאות של מדינה דו לאומית - שתהווה את חיסול המפעל הציוני".

עריקאת: "הפלסטינים מעולם לא הציבו תנאים לשלום"

סאיב עריקאת, הממונה על המשא ומתן עם ישראל, אמר כי נתניהו משקר באשר לכוונתיו האמיתיות. "חברי המחנה של נתניהו חיבלו בעקביות בכל ניסיון לתהליך שלום משמעותי. הפלסטינים מעולם לא הציבו תנאים לשלום. הפלסטינים דרשו שישראל תמלא את ההתחייבויות שלה לפלסטינים, אך היא טרם עשתה זאת. בעוד נתניהו אומר לעולם שהוא רוצה לקיים משא ומתן על פתרון שתי המדינות, הוא בנה את מפעל ההתנחלויות הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית על אדמת פלסטין, ורוצחי משפחת דוואבשה עדיין מסתובבים חופשי", אמר.

לדבריו, "הפלסטינים הכירו בישראלי ב-1988, ואילו ישראל עדיין לא הכירה בפלסטין. נתניהו שכח לציין כי רק בזכות האו"ם ישראל קיימת בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully