וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף נמשך: המריחואנה הפכה לחוקית גם באורגון

1.10.2015 / 14:29

המדינה הצטרפו לשלוש מדינות נוספות בארה"ב - קולורדו, וושינגטון ואלסקה - שבהן הפך הסם לחוקי. מעתה, בני 21 ומעלה יוכלו לרכוש את הסם ב-250 החנויות שנפתחו והציעו מבצעים מיוחדים. "כולם נלהבים מאוד"

חנות למכירת מריחואנה שנפתחה לראשונה בפני הציבור הרחב בפורטלנד שבאורגון, אוקטובר 2015. AP
הקונים הראשונים בחנות "שנגו פרימיום" בפורטלנד/AP

החנויות למכירת מריחואנה באורגון פתחו היום (חמישי) לראשונה את שעריהן בפני כל תושבי המדינה בני 21 ומעלה. זאת, לאחר כניסתו לתוקף של החוק המותיר לכל אזרחי המדינה לרכוש עד שבעה גרמים של הסם. יותר מ-250 חנויות שכבר הציעו מריחואנה רפואית במדינה אפשרו לכלל האזרחים לקנות את מוצריהן החל מחצות, ואף ערכו אירועים מיוחדים לכבוד האירוע – חלק הציעו הנחות משמעותיות לקונים הראשונים, חילקו ממתקים ושתייה קלה בחינם ואף הציבו להקה בכניסה לחנויות.

שיין מקי, בעליה של חנות הקנביס "שנגו פרימיום" בעיר פורטלנד, אמר כי המכירה החלה דקות לאחר חצות, ורבים עמדו בתור מחוץ לחנות. "נראה כי ישנם 70-60 אנשים בתור", אמר והוסיף: "כולם נראים נלהבים מאוד". מקי ציין כי החנות הציעה 40-35% הנחה ל-25 הלקוחות הראשונים, וכן חילקה משקאות קלים, קפה וממתקים. "אני חושב כי זה לא רגע היסטורי רק לתושבי אורגון, אלא לכל האומה" אמר.

"הייתי נרגשת מאוד", אמרה דייוויה פלמינג, הקונה הראשונה בחנות, "זהו סופו של האיסור". היא אמרה כי האווירה בתוך החנות הייתה "טובה מאוד וידידותית. כולם ממש נרגשים".

עוד חדשות מהעולם:
רוסיה מרחיבה את המתקפה בסוריה; "המלחמה תימשך עוד עשור"
המיילים של קלינטון חושפים: האקרים רוסים ניסו לפרוץ למחשב שלה
טראמפ נגד הפליטים הסורים: "אם אבחר, אגרש אותם חזרה למדינתם"

חנות למכירת מריחואנה שנפתחה לראשונה בפני הציבור הרחב בפורטלנד שבאורגון, אוקטובר 2015. AP
אחד הלקוחות בוחן את המוצר/AP

המדינה פעלה לאחרונה כדי להגביר את האספקה של המריחואנה, לאור המחסור שנרשם בזמן האחרון. חברות שונות השקיעו כספים בהקמת חממות לגידול הצמח, ומגדלי המריחואנה עדיין לא עומדים בפני הגבלות משמעותיות במטרה להכניס כמויות גדולות למכירה.

בינתיים, הציבור יוכל לרכוש רק את הצמח עצמו, ומוצרים שונים כמו סוכריות, עוגיות, שמנים ומשחות המכילים את החומר יהיו נגישים רק לבעלי אישורים לרכישת מריחואנה רפואית. עם זאת, המדינה פועלת להנגשת מוצרים אלה לכלל הציבור. כמו כן, על פי החוק תהיה רכישת הסם פטורה ממכס עד לינואר – חסכון של 20%.

מכירת מריחואנה לכלל הציבור חוקית היום רק בעוד שתי מדינות - קולורדו וושינגטון, ולמדינות אלה תצטרף בעוד כשנה אלסקה. בעלי החנויות באורגון ציינו כי הם מקווים שלא ייתקלו באותם המחסורים שמהן סבלו החנויות בוושינגטון ובקולורדו בעת כניסת החוק לתוקף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חנות למכירת מריחואנה שנפתחה לראשונה בפני הציבור הרחב בפורטלנד שבאורגון, אוקטובר 2015. AP
תור בכניסה לאחת החנויות בפורטלנד, אורגון/AP
חנות למכירת מריחואנה שנפתחה לראשונה בפני הציבור הרחב בפורטלנד שבאורגון, אוקטובר 2015. AP
חנות למכירת מריחואנה שנפתחה לראשונה בפני הציבור הרחב בפורטלנד שבאורגון, אוקטובר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully