וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד הפליטים הסורים: "אם אבחר, אגרש אותם חזרה למדינתם"

המועמד המוביל לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות אמר במהלך עצרת בחירות כי ייתכן שחלק מהפליטים שארה"ב מתכוונת לקלוט משתייכים לדאעש. "מדובר בצבא בגודל 200 אלף איש", הזהיר

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

עוד שערורייה מבית היוצר של טראמפ: המועמד הרפובליקני המוביל במרוץ לייצוג המפלגה בבחירות לנשיאות אמר הלילה(חמישי) כי אם ייבחר לנשיאות ישלח את הפליטים הסורים שתקלוט ארצות הברית בחזרה למדינתם. במהלך עצרת בחירות במדינת ניו המפשייר אמר: "אם אנצח, הם יחזרו".

רק לפני חודש אמר טראמפ בריאיון לפוקס ניוז כי ארצות הברית צריכה לקלוט יותר פליטים. עם זאת, לאחר ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודיע לפני כעשרה ימים כי המדינה תקבל 85 אלף פליטים מרחבי העולם, מתוכם עשרת אלפים מסוריה, ייתכן שטראמפ שינה את האסטרטגיה.

"שמעתי כי אנו רוצים לקלוט 200 אלף סורים", אמר טראמפ לקהל שהתכנס כדי להביע תמיכה במועמדותו. "שמעו, ייתכן ואותם פליטים ישתייכו לארגון 'המדינה האיסלאמית'". טראמפ אמר כי מדובר "בצבא בגודל של 200 אלף איש", והוסיף: "אני מזהיר כי אם אנצח, אותם האנשים שמגיעים מסוריה כחלק מגל ההגירה ההמוני יחזרו לביתם".

עוד כתבות בנושא:
העימות הרפובליקני השני ייתכן שסימן את תחילת ההידרדרות של טראמפ
העימות הרפובליקני: טראמפ חטף, בוש התוודה ופיורינה ניצחה
המועמדת הרפובליקנית מגיבה לטראמפ: "אני גאה בכל קמט"

דונלד טראמפ בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
"אם אנצח, אותם האנשים שמגיעים מסוריה ישובו למדינתם". טראמפ/רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ מעורר זעם לאחר שהתבטא בנוגע למהגרים. טראמפ אמר במהלך הקמפיין כי אם ייבחר לנשיאות יפעל להקמת חומה בין מקסיקו לארצות הברית. "ממשלת מקסיקו דוחפת את האנשים הכי לא רצויים שלה שיסתננו לארצות הברית, ולרוב מדובר בעבריינים, רוצחים, אנסים וסוחרי סמים", אמר.

טראמפ אף ציין כי ארצות הברית הייתה צריכה לפלוש למקסיקו במקום לעיראק והוסיף: "מקסיקו לא חברה שלנו. העסקות שלה עם ארצות הברית מנשלות אותנו ממקומות עבודה ומכסף. מקסיקו חיה בזכות ארצות הברית והיא צריכה להתחיל להתנהג בהתאם".

בחודש שעבר היה מעורב טראמפ בשערורייה נוספת לאחר שאמר למועמדת קרלי פיורינה: "ראו את הפרצוף הזה. מישהו יצביע לזה? אתם מסוגלים לדמיין את הפנים הללו כפנים של הנשיא הבא שלנו? היא אישה, ואני מניח שזה לא דבר רע, אבל באמת. אתם רציניים?". למרות זאת, טראמפ עדיין מוביל ובממוצע הסקרים האחרונים הוא עומד על 23.3% מהקולות - 8% יותר מהמועמד השני בן קרסון. עם זאת, מדובר בנפילה משמעותית מאחר ולפני העימות השני של המועמדים הרפובליקנים, בו נחשב טראמפ למפסיד, הוא זכה ב-33% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully