וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח נחקר באזהרה במצ"ח

30.9.2015 / 22:25

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת האירוע שבו הותקפו לכאורה עיתונאי זר וצלם פלסטיני בידי חיילי צה"ל בעת שסיקרו את העימותים בשבוע שעבר באזור הכפר בית פוריק. קצין בדרגת סגן נחקר במשך עשר שעות בחשד למעורבות באירוע

palmedia

חקירת מצ"ח נפתחה היום (רביעי) בנושא התקרית שבה הותקפו לכאורה שניים מאנשי סוכנות הידיעות הצרפתית בידי חיילי צה"ל מחטיבת גבעתי במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בבית פוריק שבאזור שכם. מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, החשוד במעורבות באירוע נחקר היום במשך עשר שעות בנוגע לתקרית, שבה לדברי הסוכנות נהרס והוחרם ציור של כתבים בתום הלוויה של צעיר פלסטיני שנורה בשבוע שעבר בידי צה"ל ומת מפצעיו.

עורכי הדין עידן פסח ובנימין קוזניץ, המייצגים את הקצין, פנו לבית הדין הצבאי בבקשה להוציא צו איסור פרסום על שמו. ממשרדם של עורכי הדין נמסר: "אנו מצרים על כך שצה"ל נכנע ללחצים מגורמים עוינים ופתח בחקירה מיותרת בגין אירוע מבצעי, שבו סיכנו העיתונאים את חיי הכוח הצבאי ואת פעילותו. במקום להעניק צל"ש למפקד הכוח, שחתר להצלת חיי אדם, מוצא עצמו הקצין נתון לחקירה פלילית. אנו נילחם על חפותו של הקצין ונוכיח כי פעל כשורה והציל במעשיו חיי לוחמים במהלך הפרת סדר אלימה".

מדובר צה"ל נמסר: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, שממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית לצורך קבלת החלטות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "נאום אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה במזרח התיכון"
העביד חיילים בביתו וטייח תאונה: פרטים מחקירת המועמד למפקד מצ"ח
אבו מאזן באו"ם: לא מחויבים להסכמים עם ישראל

פעילות לוחמי חטיבת הנח"ל באזור שכם. יוני 2014. דובר צה"ל
הקצין נחקר במשך 10 שעות בנוגע לתפקודו בתקרית/דובר צה"ל

בסרטון המתעד את המקרה, נראה לכאורה הכתב האיטלקי אנדריאה ברנרדי נדחף לצד באמצעות רובה של אחד הלוחמים. לאחר מכן, הוא הוצמד לקרקע עד שהצליח להראות את תעודת העיתונאי שלו. לטענת הסוכנות, כתוצאה מהאירוע סבל ברנרדי מחבלות בצלעות ומפציעה מתחת לעינו. חיילים נוספים במקום כיוונו את נשקם לעבר עמיתו, הצלם הפלסטיני עבאס מומאני, וניפצו את מצלמותיו. בסוכנות טוענים גם כי מצלמה נוספת וטלפון סלולרי שהיו בידו הוחרמו. בעת האירוע, לבשו השניים אפודי מגן שעליהם נכתב "תקשורת" וסיקרו את העימותים בהלוויה.

אגודת העיתונאים בירושלים ביקשה מדובר צה"ל לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע פגיעה בעיתונאים". יו"ר האגודה, אחיה גנוסר, ברך על פעילותו המהירה של דובר צה"ל אשר קבע כי הכוח פעל בניגוד לנהלים. גנוסר גם ביקש כי "תתבצע פעילות בקרב חיילי צה"ל בנוגע לחשיבותה של תקשורת חופשית במדינה דמוקרטית וכן על הסובלנות הנדרשת לסיקור אירועים על ידי גורמים שאינם תושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully