וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים תקפו עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית ליד שכם

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

27.9.2015 / 0:30

לטענת הסוכנות, במהלך עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים לאחר הלוויה באזור, לוחמי גבעתי הרסו והחרימו מצלמות של כתב איטלקי וצלם פלסטיני. דובר צה"ל: "מפקד הכוח לא התנהג בהתאם למצופה ממנו, ולכן הושעה מפעילות"

palmedia

סוכנות הידיעות הצרפתית טוענת כי שניים מאנשיה הותקפו שלשום (שישי) על ידי חיילי צה"ל מחטיבת גבעתי במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור שכם. לדברי הסוכנות, חיילים הרסו והחרימו ציוד של הכתבים בתום הלווייה של צעיר פלסטיני שנורה בשבוע שעבר בידי צה"ל ומת מפצעיו. תיעוד של המקרה פורסם ביוטיוב ומצה"ל נמסר כי יינקטו צעדים משמעתיים בנושא והמקרה הובא לידיעתו של מפקד החטיבה, אלוף משנה ירון פינקלמן.

בסרטון נראה לכאורה הכתב האיטלקי אנדריאה ברנרדי נדחף לצד באמצעות רובה של אחד הלוחמים. לאחר מכן, הוא הוצמד לקרקע עד שהצליח להראות את תעודת העיתונאי שלו. לטענת הסוכנות, הוא סובל מחבלות בצלעות ומפציעה מתחת לעינו.

חיילים אחרים במקום כיוונו את כלי נשקם לעבר עמיתו, הצלם הפלסטיני עבאס מומאני, וניפצו את מצלמות התמונות והווידאו שלו. עוד נטען כי הם החרימו מצלמה נוספת וטלפון סלולרי שהיו בידיו. באותה עת לבשו השניים אפוד מגן שעליו נכתב "תקשורת" וסיקרו את העימותים בין הצדדים.

עוד בוואלה! NEWS:
העולם מתגייס לפתרון המלחמה בסוריה: ג'ון קרי נועד עם זריף
זליגה מסוריה: נפילה אותרה בצפון רמת הגולן, אין נפגעים
מנהיג הלייבור החדש: "אסון התאומים - קונספירציה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר כי "מתחקיר ראשוני של האירוע בבית פוריק עולה כי מדובר באירוע חריג. מפקד הכוח (סגן מפקד פלוגה בדרגת סגן - א"ב) לא התנהג בהתאם למצופה ממנו, ולכן הושעה מפעילות. זהו אירוע חמור מבחינה ערכית ופיקודית שיתוחקר בהמשך ולקחיו יופקו".

אגודת העיתונאים בירושלים ביקשה מדובר צה"ל לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע פגיעה בעיתונאים". יו"ר האגודה, אחיה גנוסר, ברך על פעילותו המהירה של דובר צה"ל אשר קבע כי הכוח פעל בניגוד לנהלים. גנוסר גם ביקש כי "תתבצע פעילות בקרב חיילי צה"ל בנוגע לחשיבותה של תקשורת חופשית במדינה דמוקרטית וכן על הסובלנות הנדרשת לסיקור אירועים על ידי גורמים שאינם תושבי המדינה".

(עדכון ראשון: 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully