וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליגה מסוריה: נפילה אותרה ברמת הגולן, אין נפגעים

הנפילה, שטרם ברור אם היא של רקטה או של פצצת מרגמה, אותרה בשטח פתוח בצפון הרמה. לא דווח על נפגעים או על נזק. מצה"ל נמסר כי מדובר ככל הנראה בזליגה ממלחמת האזרחים מעבר לגבול. אזחרים דיווחו על הדי פיצוצים באזור קונייטרה

צילום: מאיר וקנין, קק"ל; עריכה: טל רזניק

נפילה זוהתה הערב (שבת) בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא דווח על נפגעים או על נזק וטרם ברור אם מדובר ברקטה או בפצצת מרגמה. מצה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה. במקביל, אזרחים רבים ביישובים לאורך גדר הגבול דיווחו על רעשי פיצוצים כתוצאה מהלחימה באזור קונייטרה.

לפני כחודש התפוצצו ברמת הגולן ובאצבע הגליל ארבע רקטות שנורו מסוריה. אז, לא היה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים כי אם בירי מכוון לעבר ישראל. "הירי לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי", מסר שר הביטחון בהודעה לתקשורת. "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל ולפגוע בביטחונם של אזרחיה, נגיב בנחישות ובעוצמה כלפי מי שיאתגר אותנו, ונניח ידנו עליו בכל עת ובכל מקום שיהיה בו. איני מציע לבחון את נחישותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
העולם מתגייס לפתרון המלחמה בסוריה: קרי נועד עם זריף
"ממש כמו בקרב": מהפכת הסייבר בצה"ל יוצאת לדרך
התחזית לעוד 50 שנה: 40 מעלות בירושלים והצפות באיילון

קרבות בסוריה סמוך לגבול ישראל, מג'דל שמס, 16 ביוני 2015. AP
קרבות בסוריה באזור הגבול עם ישראל/AP

בתגובה לירי תקף צה"ל 14 יעדים ברמת הגולן הסורית. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות. זאת, בניגוד לטענת מקור צבאי סורי שאמר אמש לטלוויזיה המקומית כי נגרם רק נזק לרכוש. לדברי המקור, היעדים שהותקפו הם מרכז תחבורה ובניין ציבורי.

בתחילת החודש שעבר נפלו שתי פצצות מרגמה בשטח ישראל, בסמוך לגדר הגבול עם סוריה בצפון רמת הגולן. לפני הנפילה לא נשמעה אזעקה באזור. מדובר היה ככל הנראה בזליגה מהקרבות בין המורדים לצבא סוריה, הנאמן לנשיא בשאר אסד, ולא בירי מכוון. נפגע חרדה אחד קיבל טיפול בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully