וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית לעוד 50 שנה: 40 מעלות בירושלים והצפות באיילון

26.9.2015 / 17:00

המדענים מסכימים שמזג האוויר הולך ונעשה קיצוני ובעוד 50 שנה יהיה בלתי נסבל: שיטפונות, בצורת וטמפרטורות גבוהות, הם רק חלק מהסיוט הסביבתי שמצפה לנו. ואיך כל זה קשור לגל הפליטים באירופה? צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: קשת סידי, צילום: מאצ'י הוף באולפן: הילה קובו

על דבר אחד מסכימים המדענים שמאמינים בתיאוריות ההתחממות הגלובלית וגם אלו שמאמינים בתיאוריות עידן הקרח - מזג האוויר הולך ונעשה יותר קיצוני. איך זה ייראה 50 שנה אל תוך העתיד ובעיקר, איך ירגישו תושבי מדינת ישראל?

פרופ' פנחס אלפרט מהחוג לגאופיזיקה ולמדעים אטמוספריים ופלנטריים באוניברסיטת תל אביב, ופרופ' אמריטוס מוטי שכטר מהמרכז לחקר משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה, הגיעו לאולפן וואלה! NEWS כדי לתת תחזית, להסביר את ההשלכות של מזג האוויר הקיצוני ולהתריע שאם ישראל לא תתרום את חלקה להפחתת גזי החממה, איכות החיים של כולנו עלולה להיפגע מאוד.

פרופ' אלפרט אמר כי החום הבלתי נסבל שחווינו באוגוסט האחרון הוא רק הקדימון למה שצפוי לנו. "גלי החום שחווינו יהיו יותר ויותר שכיחים ויותר ויותר ארוכים. אם לפני 30 שנה אפשר היה לחיות בירושלים בלי מזגן, בעתיד זה יהיה בלתי אפשרי. הטמפרטורות יעלו לערכים קיצונים של 35 ו-40 מעלות. זה יהיה פשוט בלתי נסבל". פרופ' אלפרט הוסיף כי גם הגשם יהיה קיצוני יותר. "צפויות תקופות ארוכות של הפסקות בין גשמים וכשיהיה גשם, הוא יכול להוביל לשיטפון".

פרופ' שכטר הוסיף, כי כבר כיום ניתן לראות שסטטיסטית מצבי הקיצון הפכו תכופים יותר. "בעתיד אנחנו צפויים לעליית מפלס פני הים, שיטפונות מצד אחד ובצורת מצד שני. הדברים הללו הולכים ומצטברים. הילדים שלנו, שיעמדו בתנאים הקשים, ישאלו אותנו למה לא עשינו היום את מה שצריך לעשות כדי למנוע את מה שצפוי בעתיד".

שני אזרחים חולצו מנחל הבשור לאחר שנשטפו עם רכבם. חטיבת דובר המשטרה
התחזית: בצורת ושיטפונות. שיטפון בנחל הבשור/חטיבת דובר המשטרה

פרופ' שכטר אמר כי למזג האוויר יש השפעות על תחלואה, על מזון, חקלאות, כלכלה ואפילו על תנועת מהגרים. "מסתבר שחלק מתנועת המהגרים שאנחנו רואים היום מסוריה נובעת מהעובדה שלפני 15 שנים היו תקופות ארוכות של בצורת בסוריה והתושבים נעו לעבר ערים כמו חומס ודמשק, ושם נוצר הקונפליקט".

שני המדענים מסכימים שישראל צריכה לתת את תרומתה במאמץ הגלובלי להפחתת פליטת גזי החממה שגורמים להקצנה במזג האוויר. פרופ' אלפרט ציין, כי בין היתר הדברים שיש לעשות צריך להפחית בנסיעה במכונית פרטית ככל האפשר, להפחית בצריכת חשמל להגביר הפקה של אנרגיה אלטרנטיבית כמו אנרגיה סולרית. פרופ' שכטר הוסיף, כי אם ישראל הייתה מבצעת שורה של החלטות ממשלה שכבר התקבלו, ניתן היה לשפר את מוכנות ישראל לשינויי מזג האוויר, אבל ההחלטות הללו אינן מיושמות. "אנחנו יכולים למנוע ולהתגונן יותר טוב לשינויי מזג האוויר, אם לא נפעל איכות החיים שלנו תהיה הרבה יותר גרועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully