וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שמונה שנות מרדף: נתפס "יד הברזל" של תעשיית הזנות בישראל

30.9.2015 / 9:11

שוטרי תנועה בתל אביב עצרו את ולדימיר צ'רנישוב, ובבדיקת זהותו התברר כי הוא חשוד בהתעללות בצעירות שעבדו בבתי בושת בעיר. צ'רנישוב היה מבוקש על ידי ישראל, רוסיה והאינטרפול. "מי שהייתה עושה בעיות, הייתה חוטפת ממנו אגרופים, בעיטות ואפילו בוצעו מעשי אונס"

פשיטה של ימ"ר ת"א על בתי בושת בדרום העיר. נובמבר 2013. דרור עינב
צ'רנישוב כונה "יד הברזל" בשל האלימות שהפגין. פשיטה על בית בושת בתל אביב/דרור עינב

שלושה שוטרי תנועה ביחידת הרכבת הקלה בתל אביב עצרו בתחילת השבוע את ולדימיר צ'רנישוב, עבריין המבוקש על ידי האינטרפול והמשטרה בישראל וברוסיה, לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון בנתיב תחבורה ציבורית בעיר. בסיום תהליך זיהוי שבוצע בעקבות התעקשות השוטרים לברר את זהותו של החשוד, שלא נשא תעודה מזהה, התברר כי מדובר בצ'רנישוב בן ה-33, החשוד בהתעללות בצעירות שהובאו ממדינות ברית המועצות לשעבר לעבודה בתעשיית הזנות בתל אביב. הבוקר (רביעי) הוארך מעצרו בבית המשפט השלום בתל אביב, ומיוחסות לו עבירות של אונס, סחר בבני אדם ואלימות. בכך, הסתיים מסע חיפושים בן שמונה שנים אחר העבריין המבוקש.

במשך שנות החיפושים אחריו, בוצעו אין ספור חקירות ומבצעים כדי ללכוד את צ'רנישוב, שכונה "יד הברזל". רב-פקד אדי פלינר, ראש מחלק אלימות בימ"ר תל אביב, אמר: "היה לו חוש שישי שידע תמיד להתחמק ברגע האחרון מהמשטרה. אבל לא הפסקנו לרגע לנסות ולשים עליו יד. היה לנו חשוב להעביר לו ולכולם מסר שבימ"ר זוכרים ולא שוכחים".

לקריאה נוספת:
בעקבות ההתפרעות בהר הבית: ח"כ זחאלקה זומן לחקירה
העביד חיילים בביתו וטייח תאונה: פרטים מחקירת המועמד למפקד מצ"ח
רוסיה תקפה בסוריה לראשונה: ארה"ב וישראל עודכנו מראש

פשיטה של ימ"ר ת"א על בתי בושת בדרום העיר. נובמבר 2013. דרור עינב
"מי שהייתה עושה הייתה חוטפת ממנו בעיטות, ואפילו אונס". בית בושת בתל אביב/דרור עינב

פרשת המרדף אחר צ'רנישוב החלה לפני יותר מעשור. בין השנים 2004 ו-2006, פעלה מרבית תעשיית הזנות של ישראל במתחמי הרחובות המסגר, שונצינו ובן אביגדור בתל אביב, שם הוקמו בתי בושת רבים שבהם עבדו צעירות ממדינות ברית המועצות לשעבר. על פי המשטרה בעיר, אחיו החורג של צ'רנישוב, פבל צ'יבס, היה זה שניהל את בתי הבושת והורשע ב-2006 בגין עבירה זו.

באותה התקופה, נגזרה שנת מאסר גם על צ'רנישוב, אלא שמיד לאחר שחרורו ב-2007 הגיעו לימ"ר תל אביב ולמשטרת רוסיה עדויות על מעשי האלימות הקשים שביצע לכאורה "יד הברזל" כלפי הנשים שעבדו בבתי הבושת שניהל אחיו. "מי שהייתה עושה בעיות, הייתה חוטפת ממנו אגרופים, בעיטות ואפילו בוצעו מעשי אונס. הוא היה אלים במיוחד כלפי הנשים", סיפר ניצב-משנה גדי אשד, מפקד הימ"ר באותן השנים.

רב-פקד עדי פלינר מהימ"ר סיפר גם הוא על החשדות נגד צ'רנישוב. לדבריו, "חלק מהנשים נחטפו או הובאו במרמה לישראל. ברגע שהן היו מנסות להתנגד לעבודה, היו קוראים לו והוא בכוח הזרוע היה מטפל בהן. היה ידוע שהוא גם שמר על הבנות ועל בתי הבושת מפני עבריינים אחרים, ולכן הודבק לו הכינוי 'יד הברזל'". לאחר שמשטרת רוסיה ובלשי הימ"ר גבו עדות מפי צעירה שנאנסה על ידי החשוד, ולאחר שאספו עדויות נוספות, הוצא נגדו צו מעצר על ידי בית משפט השלום בתל אביב וכן צו מעצר בינלאומי על ידי האינטרפול. עם זאת, הצליח החשוד לרדת למחתרת ולהשתמש בזהויות בדויות כדי לחמוק מהמשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully