וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתפרעות בהר הבית: ח"כ זחאלקה זומן לחקירה

30.9.2015 / 17:12

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, שתועד משתולל ומקלל מבקרים יהודים אתמול בסמוך למסגד אל-אקצא בשל כניסתם למתחם, אישר כי קיבל זימון לחקירה ליום ראשון הקרוב. זחאלקה: "זו משטרה פוליטית"

צילום: אביחי מנחם - חוזרים להר, עריכה: יאיר דניאל

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) צפוי להיחקר במשטרה, לאחר שאתמול (שלישי) תועד מקלל ומתפרע בהר הבית לנוכח כניסתם של מבקרים יהודים למקום. הח"כ אישר היום לוואלה! NEWS כי במשרדי בל"ד התקבל זימון לחקור אותו ליום ראשון הקרוב.

לדברי זחאלקה, חקירתו נובעת ממניעים לא עניינים. "אם הכוונה לחקור אותי על מה שקרה באל-אקצא, אז זו חקירה פוליטית והמשטרה היא משטרה פוליטית. לא עברתי שום עבירה. אני חושב שגם למשטרה אין מקום באל-אקצא. קיבלתי מאות איומים על חיי, נראה מה המשטרה תעשה עם זה".

זחאלקה צולם אתמול בבוקר מתפרץ לעבר מבקרים יהודים בהר הבית ושוטרים שליוו אותם. בין היתר קרא לעברם: "פושעים כהניסטים, אתם לא רצויים פה". בשלב מסוים המשטרה הדפה את זחאלקה. "פושעים מטורפים, לכו לעזאזל", צעק עליהם, "זה הבית שלי, אתם לא רצויים פה, אין לכם מקום פה".

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות: אלפים השתתפו בברכת הכהנים בכותל
תיעוד המהומות בהר הבית: הח"כים הערבים לא מנעו את האלימות
הקבינט אישר את התכנית שיזם נתניהו להחמרת ענישה למיידי אבנים

ח"כ זחאלקה מתעמת עם מתפללים יהודים ושוטרים בהר הבית, ספטמבר 2015. דוברות הרשימה המשותפת,
"לא עברתי שום עבירה". זחאלקה בהר הבית, אתמול/דוברות הרשימה המשותפת

יו"ר מפלגתו של זחאלקה, איימן עודה, הביע אתמול תמיכה במעשיו של עמיתו לסיעה. "דבריו של ח"כ זחאלקה מייצגים את עמדת כל הרשימה המשותפת", אמר.

בנוגע למתיחות סביב הר הבית ועליית מבקרים יהודים אליו, הוסיף עודה: "מי שמפר את הסטטוס קוו באל-אקצא היא ממשלת ישראל, שממשיכה לפעול בשירות המתנחלים, במה שנראה כניסיון מכוון להתסיס וללבות את האש ולהוביל את האזור למלחמה דתית".

עודה אמר בנושא כי קבוצות היהודים אשר מגיעות להר הבית חרף הרגישות הרבה בעניין הן "משלחות של מתנחלים, שלא מסתירות את כוונתם ארוכת הטווח לפגוע במסגד אל-אקצא, ושמגיעות מלוות בבכירים בממשלה ואף בשרים". בנוסף לכך, הוא הלין על היחס המפלה שלדבריו מקבלים המוסלמים באזור בזמן הביקורים ובכלל. "המשטרה רודפת אחר המתפללים המוסלמים ויוצרת מגבלות נוספות על כניסת מוסלמים למסגד", האשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully