וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עודה מגבה את זחאלקה: "זו עמדת הרשימה המשותפת כולה"

29.9.2015 / 17:36

אחרי הסערה שעוררו דבריו של ח"כ זחאלקה בגנות היהודים שעלו לבקר היום בהר הבית, מתייצב מאחוריו יו"ר הרשימה המשותפת: "הדרך היחידה לשמור על אל-אקצא היא להמשיך במאבקנו". 18 פלסטינים נפצעו היום בהפגנות למען אל-אקצא

צילום: אביחי מנחם - חוזרים להר, עריכה: יאיר דניאל

"דבריו של ח"כ זחאלקה מייצגים את עמדת כל הרשימה המשותפת", כך אמר היום (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתגובה לסערה שיצרו דבריו של חברו לסיעה ח"כ ג'מאל זחאלקה שקילל יהודים שהגיעו היום לבקר בהר הבית וקרא לעברם "פושעים מטורפים". בנוגע למתיחות סביב הר הבית ועליית מבקרים יהודים אליו הוסיף עודה: "מי שמפר את הסטטוס קוו באל-אקצא היא ממשלת ישראל, שממשיכה לפעול בשירות המתנחלים, במה שנראה כניסיון מכוון להתסיס וללבות את האש ולהוביל את האזור למלחמה דתית".

עודה אמר בנושא כי קבוצות היהודים אשר מגיעות להר הבית חרף הרגישות הרבה בעניין הן "משלחות של מתנחלים, שלא מסתירות את כוונתם ארוכת הטווח לפגוע במסגד אל-אקצא, ושמגיעות מלוות בבכירים בממשלה ואף בשרים". במקביל, הוא הלין על היחס המפלה שלדבריו מקבלים המוסלמים באזור בזמן הביקורים ובכלל: "המשטרה רודפת אחר המתפללים המוסלמים ויוצרת מגבלות נוספות על כניסת מוסלמים למסגד".

עוד ידיעות על הר הבית
"פושעים מטורפים": ח"כ זחאלקה התפרץ לעבר מתפללים בהר הבית. צפו
"כהניסטים, החוצה": עימותים בין שוטרים לח"כים ערבים בהר הבית
מהומות ויידוי אבנים לעבר המשטרה בהר הבית; הכוחות פרצו למתחם

לדברי ח"כ עודה, עמדת הרשימה המשותפת היא שמסגד אל-אקצא שייך למוסלמים ושאין עוררים על כך. "הדרך היחידה לשמור עליו היא להמשיך את מאבקנו למען סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית. עלינו לעצור את ההשתוללות של ממשלת ישראל שיכולה להוביל את כולנו לאסון".

"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
ח"כ איימן עודה/ליאור רותם, דוברות הכנסת

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי לפחות 18 פלסטינים נפצעו היום בהפרות סדר הקשורות למתיחות בהר הבית. 12 מהם נפצעו בעימותים שהיו מצפון לרמאללה בסמוך להתנחלות בית אל. ההפגנה יצאה ממרכז רמאללה ובניגוד למקובל, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא עצרו את התקדמותה, שהגיעה עד לאזורי החיכוך מול צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יעלון: מקווה ששינוי הוראות הפתיחה באש יסייע לכוחות

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום לעימותים הגוברים בירושלים, והאשים "גורמים מתסיסים כמו התנועה האיסלאמית והפוליטיקאים שלהם" בליבוי המהומות. לדבריו, אלה מנסים לגרוף הון פוליטי מהמצב הנפיץ. השר הוסיף כי "יש גם גורמים אחרים שלא טומנים ידם בצלחת כמו הרשות הפלסטינית עם ההסתה שלה בנוגע להר הבית". יעלון הגן על עמדת ישראל ודחה את הטענות באומרו שהרשויות שומרות על הסטטוס קוו בבירה.

ח"כ זחאלקה מתעמת עם מתפללים יהודים ושוטרים בהר הבית, ספטמבר 2015. דוברות הרשימה המשותפת,
ח"כ ג'מאל זחאלקה בהר הבית, היום/דוברות הרשימה המשותפת

"מי שמנצל את המצב זה גורמים קיצוניים כמו אלה שמתבצרים במסגד, שאמור לשמש לתפילה, עם סלעים, בקבוקי תבערה, מטענים וזיקוקים. הם מנסים לפגוע בסיורים של יהודים ושל לא-יהודים שמגיעים להר על פי הסטטוס קוו.
אני מקווה ששינוי הוראות הפתיחה באש יאפשר לשוטרים להתמודד טוב יותר עם המצב שם".

לשאלת כתבים אם חמאס מעורב בעימותים בהר הבית, אמר השר בחיוב: "זה לא רק התנועה האיסלאמית של ראאד סלאח, זה גם חמאס". הוא סיכם ואמר כי ישראל פועלת להגביל את פעילות הגופים האיסלאמיסטיים, להרחיק אותם מהר הבית ולטפל במקורות המימון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully