וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: צריך למנוע מח"כ זחאלקה לבצע פרובוקציות בהר הבית

30.9.2015 / 19:44

על רקע זימונו לחקירה של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחרי שהתפרץ לעבר מבקרים יהודים במתחם הנפיץ, אמר השר לביטחון הפנים כי הגבלת תנועתו של זחאלקה היא באחריות היועץ המשפטי לממשלה. "אנחנו בוחנים כלי אכיפה נגד צעירים פורעי חוק"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: שניר דבוש

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס היום (רביעי) בסיור בעיר העתיקה בירושלים למתיחות הביטחונית בבירה. בין היתר, אמר ארדן על רקע ההתפרעויות בהר הבית, ובכלל זו של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), כי לדעתו יש להרחיק את הח"כ מהמקום.

לדברי ארדן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הוא בעל הסמכות להרחיק את זחאלקה מהר הבית. "לח"כים יש חופש תנועה מלא בכל חלקי מדינת ישראל מכורח חוק החסינות, וזה כולל גם את הכניסה להר הבית. כל הגבלה על חופש התנועה של חבר כנסת, של נבחר ציבור, היא לא בסמכותה הבלעדית של המשטרה, בטח לא בסמכות בלעדית שלי כנבחר ציבור, אלא היא חייבת לקבל את האישור והגיבוי של היועץ המשפטי לממשלה, שבאמת הסכנה לביטחון הציבור ולשלומו גוברת על החסינות שקיימת לאותו חבר כנסת", אמר.

"כמובן שיש לי מה לומר על ההתנהגות של ח"כ זחאלקה. זה לא בסמכותי למנוע ממנו או מחברי כנסת אחרים - גם אם אני חושב שצריך למנוע זאת, וצריך למנוע פרובוקציות במקום הכל כך רגיש הזה - הדבר הזה הוא בהתאם לחוות דעת שמוגשות על ידי המשטרה והחלטות של היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף ארדן.

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות: אלפים השתתפו בברכת הכהנים בכותל
איימן עודה מגבה את זחאלקה: "זו עמדת הרשימה המשותפת כולה"
"כהניסטים, החוצה": עימותים בין שוטרים לח"כים ערבים בהר הבית

גלעד ארדן, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
"מה שקורה בהר הבית זה טרור". ארדן/יותם רונן

השר לביטחון הפנים התייחס גם לפעילותם של צעירים במתחם הנפיץ. "אנחנו מאמינים בחופש הפולחן ונאפשר ככל הניתן את המשך הכניסה של המוסלמים להר הבית ואת הזכות שלהם להתפלל במקום הקדוש הזה עבורם. עם זאת, אותם צעירים פורעי חוק שמתבצרים כמעט בכל לילה בהר הבית ואוגרים בו אמצעי לחימה, מטעני צינור, סלעים, בקבוקי תבערה - התופעה הזו מהווה טרור, אין לזה שם אחר. זו עבירה על החוק, זה איום חמור על ביטחון הציבור, ולכן אין למשטרה ברירה אלא לנסות ולמנוע את תופעה זו. זה מתבצע על ידי דילול גיל כניסת המתפללים, והם צריכים להבין שמי שגורם לדילול הזה בלית ברירה הם אותם צעירים פורעי חוק שמתבצרים בהר הבית", אמר.

לדבריו, "יחד עם שירות השב"כ, אנחנו נטפל בצעירים פורעי חוק ונמצה עמם את הדין. אנחנו בוחנים היום גם כלי אכיפה חדשים כמו מעצרים מנהליים שיינקטו נגדם והרחקתם ליישובים אחרים. מי שמשתתף בטרור זה ומייצר סכנה במקום הכל כך רגיש צריך לדעת שכל כלי חוקי או מנהלי יינקט נגדו, ואני בטוח שהציבור יראה את הפעולות הללו בימים או בשבועות הקרובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

זחאלקה ייחקר בשבוע הבא

מוקדם יותר אמר זחאלקה כי הוא צפוי להיחקר ביום ראשון הקרוב בעקבות התפרעותו אתמול בהר הבית, נוכח כניסתם של מבקרים יהודים במתחם.

לדבריו, חקירתו נובעת ממניעים לא עניינים. "אם הכוונה לחקור אותי על מה שקרה באל-אקצא, אז זו חקירה פוליטית והמשטרה היא משטרה פוליטית. לא עברתי שום עבירה. אני חושב שגם למשטרה אין מקום באל-אקצא. קיבלתי מאות איומים על חיי, נראה מה המשטרה תעשה עם זה".

זחאלקה צולם אתמול בבוקר מתפרץ לעבר מבקרים יהודים בהר הבית ושוטרים שליוו אותם. בין היתר קרא לעברם: "פושעים כהניסטים, אתם לא רצויים פה". בשלב מסוים המשטרה הדפה את זחאלקה. "פושעים מטורפים, לכו לעזאזל", צעק עליהם, "זה הבית שלי, אתם לא רצויים פה, אין לכם מקום פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully